Građanski i zdravstveni odgoj, te svi ostali međupredmetni sadržaji – poput poduzetništva, osobnog i socijalnog, i održivog razvoja, kao i uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, koji će reformom školstva ući u obrazovne institucije neće u školama biti izborni predmeti.
Dapače, iako su njihovi sadržaji opisani u zasebnim kurikulima, oni će se u sklopu nekoliko različitih školskih predmeta provlačiti za cijelog školovanja učenika od prvog do osmog razreda te u srednjoj školi.
Lomila se koplja
Samim tim, ministrica obrazovanja Blaženka Divjak, kao i prethodna garnitura ministarstva obrazovanja, u širokom je luku zaobišla zahtjeve konzervativaca, čija je želja da građanski odgoj i zdravlje budu izborni predmeti. No, ipak ima novosti kad je riječ o vječito spornom sadržaju zbog kojeg su se u kontekstu kurikularne reforme lomila koplja. Prema dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju, koji je na javnoj raspravi, roditelji će imati priliku birati hoće li im djeca slušati određene teme koje se odnose na međupredmetne sadržaje, što znači da roditelj može odbiti, primjerice, da mu dijete sluša neku temu iz seksualnog odgoja, recimo o kontracepciji.
Usvoje li se izmjene zakona, to će pravo roditelji moći koristiti tako da Agenciji za odgoj i obrazovanje upute žalbu na određeni sadržaj, koji nije dio obveznog predmeta, a agencija će donijeti odluku koja bi u praksi mogla izgledati tako da učenik određenog dana, kada se podučava “sporni sadržaj”, po odluci svojih roditelja ne sjedi na satu.
– Ova odredba predložena je sukladno odluci Ustavnog suda, u kojoj se isti referira na pravo roditelja da sudjeluju u odlučivanju kada se radi o odgoju i obrazovanju njihove djece... Prema tome, omogućavanje sudjelovanja roditelja u procesu oblikovanja nastavnih sadržaja ustavna je obveza države proceduralne naravi, a posebno je naglašena kod nastavnih sadržaja s kojima su povezana različita uvjerenja roditelja – poručili su iz Ministarstva obrazovanja.
Učenje za život
Uostalom, baš kao i svi ostali sadržaji koji bi trebali biti temelj za “modernu školu”, u kojoj bi se, kako to ministrica Divjak voli naglašavati, učilo za život, a ne za ocjenu, i međupredmetni će sadržaji na međunarodne recenzije prije nego li budu uvedeni u škole. Prema trenutačnim sadržajima kurikula zdravlje, taj će se međupredmetni sadržaj u školama provoditi kroz tri domene: tjelesno, mentalno i socijalno zdravlje i pomoć i samopomoć. Tako će djeca u prvom i drugom razredu učiti o osobnoj higijeni, o važnosti tjelesne aktivnosti, pravilnim obrocima. Od 3. do 5. razreda, integrirano u prirodu i društvo, hrvatski, likovni i sat razredne zajednice učenici će učiti o razvoju ljudskog tijela od začeća do puberteta, kao i pojašnjenja pogrešnih tumačenja promjena i situacija koje prate pubertet. Učit će i o pravilnoj prehrani, kao i važnosti sna i odmora.
VIDEO Supernamirnice koje trebate imati u svom domu
1.Korincanima(6:19,20)"Ili zar neznate da je vase tijelo hram Duha Svetoga,koji stanuje u vama i koji vam je dan od Boga?Ne znate li da ne pripadate sami sebi jer ste kupljeni?Proslavite,dakle,Boga svojim tijelom."