Osim modernog obrazovanja, koje je postalo državnim prioritetom, a koje se odnosi na sve hrvatske učenike i profesore, ministrica Blaženka Divjak uvodi i moderan, dvosmjeran način komunikacije s ravnateljima osnovnih i srednjih škola.
Naime, njima je jučer na adrese pristigao prvi newsletter, a ista praksa nastavit će se i ubuduće.
Sve to s jasnim ciljem – ravnatelji kao nositelji najveće i najvažnije reforme, kako kaže Divjak, moraju raspolagati preciznim i jasnim informacijama o javnim politikama njezina tima.
– Smatram važnim da Ministarstvo obrazovanja otvori kanale za dvosmjernu komunikaciju kako bismo mogli dobiti što više povratnih informacija s terena iz čitave Hrvatske.
Veseli me pozitivna energija i poticajne reakcije koje prate moj rad u Ministarstvu budućnosti, kako ga volimo nazivati, i sigurna sam da ste svjesni kako samo zajedno možemo graditi školu za život – poručila je ravnateljima ministrica u prvom odaslanom newsletteru.
Dapače, istu je novinu predstavila i na jučer održanom Stručnom skupu ravnatelja srednjih škola i učeničkih domova u Vodicama.
– Kako bismo preuzeli odgovornost i iskoristili priliku, potrebno je izgraditi partnerski odnos vas ravnatelja i resornog ministarstva te vas pozivam da svojim idejama i prijedlozima doprinosite zajedničkom cilju, a to je obrazovanje za 21. stoljeće. Obrazovanje koje će naše mlade učiniti konkurentnima na tržištu rada, ali zadržati ih u domovini kako bi dali doprinos njezinu razvoju i ovdje se ostvarili kao cjelovite osobe – kazala je ministrica Blaženka Divjak.
Istaknula je i da je u tijeku javna rasprava o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju, koji postavlja temelje za obrazovanje na ishodima učenja, a ne na učenju činjenica napamet, kao i da su izmjene i dopune Zakona o strukovnom obrazovanju i osposobljavanju pred samim usvajanjem.
Ravnateljima je poručila da je, uz predviđeni proračun za iduću godinu koji je u obrazovnom sektoru narastao za oko 617 milijuna kuna, do kraja iduće godine planirano povlačenje oko tri milijarde kuna iz europskih fondova.
Od toga je oko 150 milijuna kuna za kurikularnu reformu te oko 800 milijuna kuna za centre kompetencija koji bi se osnivali u svakoj županiji, a koji bi bili namijenjeni učenicima trogodišnjih i četverogodišnjih strukovnih škola za stjecanje praktičnih znanja usklađenih s tržištem rada.
– Ne ograničavajte dijete onim što ste vi naučili jer oni su rođeni u drugom vremenu – zaključila je ministrica Divjak na kraju svojeg govora svim ravnateljima srednjih škola.
Ministrica divjak sve lijepo zamislja ali u praksi je sve to drugacije Nase skolstvo je odlicno za strane poslodavce rijetko koji roditelj zeli da mu dijete ide za radnika tz .strukovnih skola svi govore o povlacenju sredstava iz eu fondova iz hrvatske se na razne nacine izvlace novci i to dobiti kte itd