Optimistične najave

Gradnja 'pruge zvana čežnja' počinje u listopadu, a završava u prosincu 2016?

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Gradnja 'pruge zvana čežnja' počinje u listopadu, a završava u prosincu 2016?
07.01.2014.
u 13:22
Možda bi se ovoj informaciji netko i obradovao, no za Bjelovarčane to ipak spada u kategoriju već viđenog
Pogledaj originalni članak

Bjelovar postaje predgrađe Zagreba, putovanje do metropole skraćuje se na 50 minuta! Ovom bombastičnom tvrdnjom Bjelovarčane već gotovo dva desetljeća uspješno farbaju razni prodavači magle od onih s državne razine do onih lokalnih, pričajući im bajke o izgradnji pruge Sv. Ivan Žabno - Gradec, dionice koju upravo zbog nebrojeno izgovorenih laži i gomile praznih obećanja u Bjelovaru već odavno zovu “pruga zvana čežnja”. Najnovija informacija o ovom imaginarnom projektu ili u prijevodu najnovije “čvrsto” obećanje koje bi Bjelovarčane valjda trebalo ispuniti zadovoljstvom, ovih dana stiže iz HŽ infrastrukture. Naime, na službenim stranicama ove tvrtke tvrdi se da je još 23. prosinca potencijalnim izvođačima radova objavljen poziv za nadmetanje.

Kategorija već viđenog

Možda bi se ovoj informaciji netko i obradovao, no za Bjelovarčane to ipak spada u kategoriju već viđenog. Naime, svima je još uvijek u svježem sjećanju priča s natječajem od kojeg nije bilo ništa. Odmah nakon što je objavljen u kuloarima se čulo da je to samo mazanje očiju, da bi se nešto kasnije poništenjem natječaja to i potvrdilo. Stoga danas u Bjelovaru vlada oprez jer nitko više ne želi vjerovati pukim najavama, nego svi žele vidjeti strojeve i stvarni početak gradnje. Dodatnu sumnju da bi i ovaj natječaj mogao biti samo još jedan u nizu igrokaza za naivne pobuđuje i informacija prema kojoj se početak radova očekuje tek u listopadu ove godine, a njihov dovršetak čak u prosincu 2016.

Pojeftinila za 100 milijuna

Postavlja se pitanje koliko je ozbiljna namjera investitora da realizira projekt ako mu samo za odabir izvođača radova treba gotovo godinu dana. Ozbiljne namjere teško je prepoznati i u činjenici da se za gradnju tih 12 kilometara kolosijeka predviđa potrošiti čak više od dvije godine. To bi moglo značiti da će radove umjesto građevinske operative izvoditi kovači i filigrane, jer tko bi inače drugi 12 kilometara pruge gradio 26 mjeseci. U kategoriju zanimljivosti spada i najnovija procjena ukupne cijene koštanja. Naime, dosad se uvijek spominjalo 320 do 350 milijuna kuna, a sada procjena glasi na 205 milijuna. Vjerojatno su kovači i filigrani povoljniji od građevinara ili se radi o tome da će pruga zapravo i dalje ostati samo čežnja.

>> HŽ Infrastruktura objavila natječaj za modernizaciju dvaju pruga

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.