Kilometarske kolone vozila na autocesti Zagreb – Split ispred ulaza u tunel Sveti Rok prošle subote nisu nastale zbog redovitog održavanja tog tunela, kako su tvrdili u Hrvatskim autocestama Održavanje i naplata cestarine, nego zbog oštećenog šahta! Stoga je ograđen dio autoceste oko tog šahta u Svetom Roku, a isto je učinjeno i u tunelima Plasina i Grič, gdje su također utvrđeni popucali šahtovi.
Trostruka nesreća
Tako su u HAC-ONC-u opet lagali o šahtovima na Dalmatini, čije loše stanje ozbiljno ugrožava sigurnost prometa. Zbog popucalog šahta u tunelu Plasina 20. srpnja došlo je i do trostruke prometne nesreće u kojoj je nekoliko osoba ozlijeđeno. Tada je direktor Sektora održavanja Milan Stanković tvrdio da su šahtovi na autocestama koje održava HAC-ONC bili pregledani 19. lipnja. Povjerenstvo HAC-a je pak tvrdilo da šahtovi i odvodnja na autocestama ipak nisu pregledavani. Zbog toga je uprava HAC-ONC-a 25. srpnja smijenila Stankovića i još četvoricu odgovornih osoba. Tad su u toj tvrtki ustvrdili da su odmah nakon nesreće u Plasini već 22. srpnja dali nalog da se svi šahtovi pregledaju i da je to i učinjeno. Isto su ustvrdili i 27. srpnja, uz napomenu da nema opasnosti za sigurnost prometa. No, nakon nešto više od mjesec dana ogradili su šahtove u Plasini, Griču i Svetom Roku, uz tvrdnju da se radi o redovnom održavanju. A vozači koji su gubili vrijeme u kilometarskim kolonama zbog toga čudili su se što na ograđenom prostoru nema nikakvih radova. A razlog je tome što šahtovi nisu pregledani ni jednom nakon nesreće u Plasini, Jer da jesu, ne bi onda ophodnja tek krajem kolovoza i početkom rujna otkrila da su tri šahta u navedena tri tunela u raspadajućem stanju.
Krive Stankovića
U HAC-ONC-u su tek nakon našeg upita priznali istinu o šahtovima, ali su ustvrdili da je do otkrića oštećenih šahtova došlo pri redovnom održavanju. Na pitanje zašto su tvrdili nakon nesreće da su šahtovi pregledani iako nisu, u toj tvrtki navode da su dali nalog Sektoru održavanja nakon nesreće u Plasini da provjeri sve poklopce sustava odvodnje i da je u izvještaju direktora Sektora za održavanje od 24. srpnja, a tad je još direktor bio Stanković, navedno da su svi šahtovi pregledani i da su u dobrom stanju. Do novog pregleda šahtova je došlo, navode, po nalogu Ministarstva prometa od 26. srpnja, ali sad govore o izvanrednom pregledu na svim autocestama koji je trajao do 26. kolovoza. Tim pregledom je, navode, utvrđeno da određeni broj šahtova ipak nije u dobrom stanju i da je uz njih postavljena privremena regulacija prometa zbog sigurnosti. Uprava HAC-ONC-a je pak Stankovića, koji im je očito lagao o pregledu šahtova, nakon smjenjivanja imenovala pomoćnikom direktora za sigurnost prometa.