Most od nacionalne važnosti

HAC traži trojac koji će danonoćno nadzirati Krčki most, platit će ih ukupno 850.000 kn

Foto: PIXSELL
Foto: Goran Kovacic/PIXSELL
Stvaraju se gužve na Krčkom mostu zbog radova
13.02.2022.
u 09:55
Autoceste će “čuvarima” mosta dugog nešto manje od kilometar i pol “osigurati opremljenu radnu prostoriju s grijanjem, strujom, telefonom, sanitarnim čvorom te prostorom za presvlačenje”
Pogledaj originalni članak

Dalekozor, megafon, pištolj, voki-toki. Ili mobitel, tko što već ima, i pravac - Krčki most! Zašto? Pa na dežurstvo! Traje ono ondje 365 dana u godini, 24 sata dnevno, naravno, ne za istu osobu, već za nekoliko njih, kojima je posao upravo čuvanje spoja kopna i najvećeg našeg otoka dok nije precizno izmjeren Cres. Zaštitare koji će 12 mjeseci paziti da sve bude u redu na potezu od kućica na kojima se do lanjskog lipnja plaćala cestarina pa do "druge strane" trenutačno traže Hrvatske autoceste (HAC), a "gaža" koja će se platiti 850 tisuća kuna počet će od travnja.

Čak 26.280 sati predviđa se da će odraditi ekipa od trojice ljudi, koji će svoje dolaske i odlaske s radnog mjesta evidentirati eletronički, kako bi se poslodavac osigurao da se navedeni radni sati zaista i odrađuju, a tvrtka iz koje će zaštitari stići osigurati mora i digitalni nadzor nad praćenjem obilaznih ruta zaštitara u ophodnji, i to u realnom vremenu. Kako to? Pa da bi se "potencijalni incidenti" mogli prijaviti isti tren, a o njima stići i slika. Sve što se odradi, HAC-u se mora dostaviti u izvješću do svakog 5. u mjesecu, a Autoceste će "čuvarima" mosta dugog nešto manje od kilometar i pol "osigurati opremljenu radnu prostoriju s grijanjem, strujom, telefonom, sanitarnim čvorom te prostorom za presvlačenje". A je li uobičajena praksa da se mostovi štite fizički, pitali smo HAC. Nije baš, kažu nam. 

- Krčki most je štićeni objekt od posebnog državnog značaja, odnosno objekt od nacionalne važnosti, koji je potrebno štititi radi sprječavanja protupravnih radnji usmjerenih prema štićenom objektu - kažu nam u HAC-u o mostu koji kopno i Krk spaja posljednje 42 godine. Objašnjavaju nam i kako na Krčkom mostu "nisu postavljeni uređaji i oprema tehničke zaštite", pa je "potrebno osigurati fizičku zaštitu koja podrazumijeva nazočnost osoba koje obavljaju poslove zaštite i zaštitne aktivnosti". Ili, drugim riječima, most nema kamere pa se nadzor radi očima.

- Kako HAC nema vlastitih kapaciteta za obavljanje fizičke zaštite, istu je potrebno osigurati, uz poštivanje propisa (Zakon o privatnoj zaštiti i Pravilnik o uvjetima i načinu provedbe tjelesne zaštite) koji reguliraju predmetnu materiju - kažu nam u HAC-u, gdje smo pitali i je li Krčki most jedini koji se nadzire fizički.

- Na drugim objektima od nacionalne važnosti, na kojima je uspostavljena tehnička zaštita, nema potrebe za tjelesnom zaštitom - govore nam u HAC-u. 

VIDEO: Pogledajte kako napreduju radovi na izgradnji Rimac kampusa

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 45

Avatar nosac
nosac
10:40 13.02.2022.

sva sreća pa imamo najskuplje autoceste u EU

RO
romobil
10:35 13.02.2022.

Nekom iz adeza treba još novaca...

KR
krena
12:33 13.02.2022.

4 čuvara, peti u rezervi. Plaća sa davanjima 10 000 kuna mjesečno. dakle ukupno za plaću 600 000 godišnje. Možeš napraviti prvoklasni video nadzor.