Prva lopata za jedan od rijetkih infrastrukturnih projekata čija je realizacija trebala početi ove godine i koji je financiran iz fondova EU, koje naši ministri tako rado prizivaju, ipak će biti zabijena tek sljedeće godine. Početak radova na pruzi Dugo Selo – Križevci kasnit će pet do šest mjeseci ili zbog šlamperaja ili zbog prikrivene namjere da se pogoduje hrvatskim građevinskim tvrtkama. Što god da je razlog, vrlo je porazno za resornog ministra prometa i infrastrukture Sinišu Hajdaša Dončića jer i šlamperaj i pogodovanje upućuju na to da je njegov resor vrlo slabo pripremljen za Europsku uniju i njena vrlo jasna pravila igre. A da je Hajdašev resor vrlo slabo pripremljen ušao u europsku igraonicu, pokazuje i slučaj Hrvatskih autocesta kojima ovih dana na naplatu stižu goleme rate kredita.
HAC taj dospjeli dug želi platiti novim kreditom, a za to mu treba državno jamstvo. No sad se o jamstvima i jesu li ona državna potpora ili ne odlučuje u Europskoj komisiji. Ali u HAC-u su najprije raspisali natječaj za kredit, a tek onda s predstavnicima Vlade krenuli u pohode u Bruxelles po potvrdu o jamstvima. Jednu nisu dobili na vrijeme pa im je zato propao kredit od 150 milijuna eura. Sad je vrlo upitno hoće li dobiti prijeko potrebnih 800 milijuna eura kredita. Primjeri HAC-a i HŽ-a pokazuju, da se bolje planiralo i bilo bolje upućeno u funkcioniranje EU, onda ne bi bilo kašnjenja radova, ne bi bilo upitno vraćanje kredita. Ali za sve to ipak je potrebno biti puno sposobniji od šefova HŽ-a i HAC-a.
Ovo bi već trebao biti razlog da padne, ne samo ministar,nego i cijela Vlada.