Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić odlučio je smijeniti predsjednika uprave Autoceste Rijeka – Zagreb Željka Denonu i cijelu upravu HŽ Carga – njena predsjednika Ivana Leškovića te članove Vladu Hanžeka i Zlatka Martića. Njih četvoricu Vlada bi trebala razriješiti na sjednici u četvrtak.
Odgođeno spajanje
Hajdaš Dončić odlučio se na sječu glava u ARZ-u i Cargu jer, kako nam je rekao, uprave tih tvrtki nisu ispunile ciljeve koje im je zadao. Denoni je bio zadatak do kraja ovog mjeseca provesti spajanje održavanja i naplate cestarine ARZ-a i HAC-a u jedinstvenu tvrtku, no to neće biti ostvareno. Uprava HŽ Carga je pak, kaže Hajdaš Dončić, podbacila u provedbi plana restrukturiranja te tvrtke pa je provela samo pet posto zacrtanog.
– Spajanje održavanja i naplate cestarine HAC-a i ARZ-a sad smo odgodili za tri mjeseca – kaže Hajdaš Dončić koji već ima iskustva u smjenama direktora iz svog resora. No Denona, iako se već prije uz njega povlačio popriličan broj kontroverzija, uspio je dosad opstati na čelu ARZ-a, a to se pripisivalo zaštiti ministra Slavka Linića. Denona slovi, naime, kao Linićev riječki kadar s kojim se on i privatno druži te karta briškulu.
Denona je inače član SDP-a i bratić saborskog zastupnika te stranke Luke Denone. Te referencije nisu mu smetale da postane član uprave ARZ-a još dok je HDZ bio na vlasti. Kad je Kukuriku koalicija pak pobijedila na izborima, Denona je napredovao na mjesto predsjednika uprave te tvrtke. U borbi koja se vodila između bivše uprave HAC-a i ARZ-a, odnosno Denonine i Guštinove struje za prevlast u novoj tvrtki koja treba nastati spajanjem naplate i održavanja tih dviju tvrtki, Denona je sačuvao svoju poziciju, a tadašnja uprava HAC-a je smijenjena. Hajdaš Dončić tad je proces spajanja povjerio Denoni.
A on je, kako je to već pisao Večernji list, izradio program organizacije nove tvrtke u kojem je nabujao popriličan broj šefovskih mjesta, dok je predviđao otpuštanje čistačica, portira i cestara. Usto je sindikalist Mijat Stanić ovih dana prozvao Denonu da je u procesu restrukturiranja otpustio 100-tinjak ljudi iz ARZ-a, za to im isplatio otpremnine, a onda na ta mjesta zaposlio nove ljude.
Suočen sa svime time, Hajdaš Dončić morao je smijeniti Denonu jer je već prije najavljivao da će, ako se HAC-ONC i ARZON ne spoje na vrijeme, letjeti glave. Lešković je zagorski kadar Hajdaša Dončića koji je do dolaska u HŽ Cargo bio zamjenik ravnatelja zagrebačkog Studentskog centra. Hanžek je pak SDP-ovac iz Virovitice, dok je Martić u upravu Carga došao s mjesta direktora AGIT-a, tvrtke kćeri Carga. On je bio u Nadzornom odboru AGIT-a u vrijeme kad su iz te tvrtke bivša direktorica Biserka Robić i bivši predsjednik uprave HŽ-a Davorin Kobak izvukli 27 milijuna kuna, za što su i osuđeni.
Cargo, koji je u procesu privatizacije i trenutačno su s rumunjskom Ferovijom u tijeku pregovori o kupnji, ima sve preduvjete za odlazak u stečaj. Hajdaš Dončić zamjera upravi te tvrtke, primjerice, da nije smanjila broj zaposlenih kako je to predviđao plan restrukturiranja. U Cargu je inače svaki mjesec upitna isplata plaća.
Odvjetnik iz Zlatara
Novi predsjednik uprave ARZ-a bit će Josip Šala, sadašnji direktor Sektora pravnih poslova u HAC-u. Šola slovi kao zagorski kadar Hajdaša Dončića, a u HAC je došao putem javnog natječaja. Diplomirani je pravnik, a do dolaska u HAC imao je svoj odvjetnički ured u Zlataru. No on će prema najavama ministra Hajdaša Dončića biti samo privremeno na čelu ARZ-a, do spajanja s HAC-om.
Cargo će pak preuzeti Danijel Krakić, sadašnji predsjednik NO-a te tvrtke, koji je i ravnatelj uprave za željeznički promet u Ministarstvu prometa. Od 2011. do 2012. godine Krakić je bio predsjednik NO-a HŽ Holdinga.