njemački san

Hrvati u Audiju: Uz plaću smo dobili bonus od 8300 eura

Foto: ''
'AU120094_large'
Foto: Stipe Puđa
audi,josip juratović (1)
Foto: ''
'AU120099_large'
Foto: Stipe Puđa
audi,josip juratović (1)
Foto: Stipe Puđa
audi,josip juratović (1)
22.04.2012.
u 17:00
Tvornica u Neckarsulmu zbog dobrih rezultata nagrađuje radnike, među kojima je 60 naših ljudi
Pogledaj originalni članak

Radi se u tri smjene, a svakoga dana s proizvodne trake iziđe više od 1200 vozila, i to najluksuznijih modela Audijevih automobila koje predvodi R8 Spyder po cijeni od 207.000 eura. Audijeva tvornica u Neckarsulmu u njemačkoj pokrajini Baden-Württemberg najsuvremenije je opremljen pogon koji je Večernjak obišao unatoč strogim pravilima koja se primjenjuju kako se ne bi ometao proizvodni proces te ondje pronašao Hrvate koji su zbog lanjskoga poslovnoga uspjeha tvrtke zaslužili pozamašan dodatak na plaće. Koliko? Bonus od 8300 eura!

Punac i dalje vozi Mercedes

Njemačka autoindustrija u prošloj godini bilježi impresivne rezultate. S više od 1,3 milijuna vozila isporučenih kupcima, uključujući Lamborghini, Audi je prvi put po prodaji luksuznih modela prešao Mercedes i sada napada vodeći BMW. Koncern je u sastavu najvećeg europskog proizvođača automobila, Volkswagena iz Wolfsburga, koji je, navode njemački mediji, lani ostvario čistu zaradu od nevjerojatnih 16 milijardi eura.

Sjedište je Audija, a i najveća tvornica koncerna, u Ingolstadtu, ali najluksuzniji modeli vozila nastaju upravo u Neckarsulmu. Na popisu su A4 limuzina, A5 cabriolet, S5 cabriolet, A6 limuzina, A6 Avant, S6, A6 allroad quattro, Audi A7, Audi A8, A8L, S8, R8… I najskuplji R8 Spyder, dakako.

– Lani smo proizveli 265.622 automobila i svaki koji iziđe s trake ima svog kupca. Isto je i u Ingolstadtu, gdje radi 35 tisuća ljudi i gdje se dnevno proizvede 2500 vozila, većinom modela A3, A4 i TT – ističe za našeg obilaska pogona stručni vodič Hans Grossmann.

Tvornica u Neckarsulmu ima više od 14 tisuća zaposlenika iz 56 zemalja. Iako su raniji podaci govorili da je među njima i nekoliko stotina naših ljudi, prema informacijama preciznih Nijemaca, trenutačno imaju 60 djelatnika hrvatske nacionalnosti. To su Hrvati koji će, kao i svi zaposlenici Audija, zbog lanjskih izvanrednih rezultata tvrtke ove godine dobiti tzv. premiju za uspjeh. U odnosu na lani, kada je u prosjeku iznosila nešto više od 6300 eura, ovaj je put prosječna premija čak 8300 eura.

Diana Grgić i Saša Srebračić dvoje su Hrvata koji rade u Neckarsulmu i također će dobiti bonus.

– Ovdje sam nekoliko godina i zadovoljna sam. Audi mi dođe i kao obiteljska tvrtka. Pruža velike mogućnosti napretka – kaže nam ta mlada diplomirana ekonomistica iz obližnjeg Heilbrona, čija je majka također zaposlena u jednom od pogona Audija. O povratku u Hrvatsku uopće ne razmišlja.

– Ne znam što bih slično ovome ovdje mogla raditi u Hrvatskoj – odgovara Diana protupitanjem, ali također ističe kako rado putuje u Hrvatsku te kako svaki godišnji odmor provodi u Dubrovniku, odakle joj je majka.

Saša Srebačić, 35-godišnji diplomirani inženjer strojarstva, pak, donedavno je radio u Mercedesu u Stuttgartu.

– U Audi sam došao zbog boljih uvjeta. A i bliže mi je putovati u Neckarsulm jer sa suprugom živim u Heilbronnu – govori. Na pitanje o usporedbi rada u Mercedesu i Audiju, odgovara da velikih razlika u poslu nema. Što se tiče vožnje, bez oklijevanja bira Audi jer je primjereniji mlađim ljudima. Sam vozi A5, dok mu punac i dalje ima Mercedes jer, priznaje, ne vjeruje u druge aute.

Dodatne pogodnosti

Prosječna je dob zaposlenih 41,3 godine, ali je smanjuju primanjem mladih stručnjaka. Neke sami školuju, a druge zapošljavaju preko natječaja, i to iz svih krajeva Njemačke. U ovoj godini planiraju ih zaposliti oko 1200, a uglavnom se traže visokoobrazovani ljudi čije znanje zahtijeva nova tehnologija.

O prosječnoj plaći u tvornici, kao i zaradi mladih ljudi koji počinju raditi u Audiju, nerado govore. Plaća se, ističe glasnogovornica Petra Stallmann, određuje temeljem pojedinačnih kvalifikacija i iskustva, dok radnici sa stalnim ugovorima imaju i razne dodatne pogodnosti, a to sve utječe na njezinu visinu. Na usporedbe s inženjerskim primanjima u drugim autokućama, koja su od 8 do 12 tisuća eura bruto, nema potvrdnoga odgovora, ali ni opovrgavanja. Obični radnici u sličnim branšama, pak, zarađuju bruto plaću između 3500 i 4500 eura mjesečno, dok mladi visokoobrazovani ljudi, kad počinju raditi, godišnje ne bi smjeli imati manje od 65 tisuća eura bruto. To traže sindikati iako poslodavci nastoje tu razinu spustiti za 10 tisuća.

Naš najpoznatiji zaposlenik Audija je Josip Juratović, koji već drugi mandat sjedi u klupama Bundestaga kao zastupnik regije. U očima kolega on je simbol uspjeha jednog od njih, a za Hrvate u tvornici i puno više: naš radnik koji je od prvog zaposlenja 1983. uspio izgraditi karijeru te se vinuti iz tvorničkoga pogona u njemački parlament.

– Moj put do Bundestaga nimalo nije bio lagan. Više od moje sposobnosti on je pokazatelj mogućnosti koje pruža Audi ako čovjek ima volje i želi nešto napraviti za sebe, ali i za druge – skromno kaže Juratović dok usput razgovora sa starim mu kolegom Norbertom Rankom, predsjednikom Zaposleničkoga vijeća i članom Nadzornoga odbora Audi Neckarsulma. Govore o brzim tehnološkim promjenama posljedica kojih je višestruko veća dnevna proizvodnja auta nego prije 20 godina.

Kad se uključi lampica

Kako bi ostvarili plan snažnog rasta na tržištu, u sve se modele iz godine u godinu ugrađuju novi i lakši materijali koji smanjuju težinu, a povećavaju čvrstoću i stabilnosti. Kod Audija je u prvome planu aluminij u kombinaciji s miješanim materijalima kao što su specijalne vrste čelika te grafit. Također, sve se više radi na usavršavanju hibridnih verzija, kao i verzija s pogonom na električni motor. Audijev je cilj da novi modeli uvijek budu luksuzniji, primamljiviji i napredniji. U okviru strateškog plana ekspanzije do 2016. u nove proizvode i tehnologiju planira se uložiti čak 13 milijardi eura.

U obilasku proizvodnih pogona nismo mogli silaziti na traku. Prema riječima glasnogovornice Stallmann, stroga se pravila primjenjuju kako se ne bi ometao radni proces. Jer u Audiju, kaže, pogreške ne smije biti. I doista, visok stupanj automatizacije i robotizacije ne ostavlja mogućnost za pogreške. Vidi se to kod robota koji se uglavnom koriste za one najteže i najkompleksnije radnje.

Kažu da koriste usluge više od tisuću robota, a brzina njihova okretanja pri bušenju i zavarivanju limova, izradi školjke i karoserije te pri manipulaciji limova kod velikih preša kojima se oblikuju najveći dijelovi karoserije uistinu je zadivljujuća. Toliko da sve pomalo podsjeća na SF filmove. Fascinantne su i pokretne trake koje se same kreću i nose karoseriju, a s jedne i druge strane stoje radnici koji sklapaju dijelove za koje su zaduženi. Što se događa ako netko od radnika nešto zaboravi? Odgovaraju da je to gotovo nemoguće. Uz uključivanje lampice upozorenja, proces montaže završava rigoroznim testovima, tako da se greška praktički ne može dogoditi.

Ključ je u boji

Za seriju zelenih vozila koji izlaze s trake doznali smo da idu u Kinu, zemlju u kojoj je Audi lider na tržištu luksuznih automobila. Zelene audije ondje voze visoki časnici vojske, a bijele visoki državni dužnosnici. Tako obični ljudi na ulici lako prepoznaju tko se vozi u kojem autu.

Obilazak pogona završava u fascinantnoj zgradi Audi Foruma. Lani je kroz nju prošlo više od 200 tisuća posjetitelja, a arhitektura i stilski dizajn nikoga ne ostavljaju ravnodušnim.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 119

AA
aabbcc
23:06 23.04.2012.

. Bolje da je Aaudi dao, kupio radnicima po jedan djabni stan onako ko moja fabrika nekada i poslao obitelji radnika jos na ljetovanje , Jadran da se odmore !

JO
johndoe2
09:31 24.04.2012.

NJEMACKA JE PO STANDARDU TEK NA 7 MJESTU U EUROPI.... Statistika može biti i ovaka i onakva...al je istina da njemci imaju mentalitet kojim se rijetki mogu pohvaliti... Evo npr..nakon Hitlerovog ludovanja i totalno razrušene njemačke 1945 20 godina posljie Njemačka postaje GIGANT na Svjetskoj razini. Hrvatska ni približno nije bila razorena 1995 kao Njemačka a u međuvremenu smo se u omjeru debelo više zadužili nego Njemačka- samo oni nisu bili toliko lopovi i megalomani kao Hrvatine! Nevjerojatan podatak da su se 2003. godine počeli pripremati za krizu 2008!!!! a kod nas se svinjska glava i ex. premijer još 2009 prepucavali jesmo li i krizi ili ne.....

OB
-obrisani-
10:17 24.04.2012.

Pretpostavljam da linić smišlja kako bi im oteo te bonuse.......