sezona nikad bolja

Hrvatsku u 2018. izabralo gotovo 20 milijuna turista

Foto: Dusko Marusic/PIXSELL
turisti
Foto: Grgo Jelavic/PIXSELL
turisti
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Advent u Zagrebu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Advent u Zagrebu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Advent u Zagrebu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Advent u Zagrebu
21.12.2018.
u 12:00
Ova je godina odličan zamašnjak za 2019. u koju ulazimo s najavama više od milijardu eura investicija, kaže ministar Cappelli
Pogledaj originalni članak

Ove je godine gotovo 20 milijuna ljudi ocijenilo da će se najbolje opustiti, odmoriti i zabaviti ako posjete - Hrvatsku. Od početka 2018. do kraja studenog turistički domaćini u Lijepoj Našoj ugostili su 19,4 milijuna turista, ali mnoge privlače i advent te doček Nove godine u Zagrebu, Splitu, Dubrovniku, Puli, Opatiji... , tako da se okruglih i povijesnih 20 milijuna turista čini nadohvat ruke.

Kako bilo, već je i jedanaestomjesečni rezultat posvjedočio o još jednoj rekordnoj godini; turističke su brojke nikad bolje, a gostiju je šest posto više nego u istom razdoblju prošle godine.

Noćenja je, pak, više od 105 milijuna i četiri posto više nego lani. Stranaca je, uobičajeno, bilo neusporedivo više, točnije 17,3 milijuna i ostvarili su 92,6 milijuna noćenja, što je porast od šest, odnosno četiri posto.

Ovu su turističku godinu obilježile i nikad bolje predsezona i posezona. Samo u studenom, recimo, Hrvatsku je izabralo 380.000 turista, koji su domaćinima donijeli 955.000 noćenja. Ovogodišnji studeni nadmašio je pritom lanjski za čak 20 posto u dolascima i pet posto u noćenjima. Zadovoljni turistički čelnici ističu da dobri rezultati nisu slučajnost. Ministar turizma Gari Cappelli naglašava da je to posljedica promišljene strategije.

- Približavamo se kraju kalendarske godine i možemo biti ponosni na našu turističku godinu koju je obilježio pozitivan trend turističkog prometa koji prate i pokazatelji o potrošnji, odnosno o ostvarenim prihodima. Rezultat je to naše promišljene turističke politike odgovornog i održivog turizma koji će imati važnu ulogu i u našim budućim planovima i Strategiji razvoja turizma do 2025. godine čiju izradu pokrećemo. Atraktivna turistička ponuda posebno je obogaćena upravo u ovo blagdansko vrijeme popularnim i dobro posjećenim adventskim manifestacijama koje dodatno privlače goste iz cijelog svijeta, ali i potiču domaća kretanja - izjavio je ministar turizma G. Cappelli.

Zaboravljeni minusi

Istine radi, u špici sezone je bilo i nešto sitnih minusa, koji su do kraja dva glavna turistička mjeseca ‘popeglani’. Posezona je popravila dojam u tolikoj mjeri da su ta kolebanja u špici gotovo zaboravljena.

- Veseli nas rast turističkog prometa koji smo zadržali i tijekom ovih zimskih mjeseci. Očekujemo vrlo pozitivan utjecaj adventskog razdoblja na cijelu turističku godinu, a upravo je zbog toga u tijeku provedba posebne promotivne adventske kampanje na osam ključnih europskih tržišta među kojima su Austrija, Švicarska, Italija, Njemačka, Slovenija, Francuska, Mađarska i Velika Britanija. Osim Adventa, koji predstavlja jedan od ključnih motiva dolazaka u zimskom razdoblju, promoviramo i druge turističke proizvode pa je tako u tijeku promotivna kampanja za poslovni turizam koja za cilj ima produljenje sezone - ističe direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. Inače, upravo u ovo blagdansko vrijeme, prema informacijama turističkih zajednica, Hrvatsku će posjetiti nešto više od 170.000 turista, što je desetak posto više nego u adventsko-novogodišnje vrijeme prošle godine kad je registrirano 154.000 turista. Tijekom „udarnih“ desetak blagdanskih dana očekuje se oko 460.000 noćenja. Tijekom prosinca najposjećenija je turistička destinacija grad Zagreb, na koji otpada približno trećina svih turističkih dolazaka, kao i četvrtina ukupnih noćenja. Nakon Zagreba, tijekom božićno-novogodišnjeg razdoblja najviše turista očekuju domaćini Istre i Kvarnera, te Splita te Zadra. U unutrašnjosti će, pak, najposjećenije biti turističke destinacije Krapinsko-zagorske, Međimurske i Karlovačke županije. Među gradovima, ne računajući Zagreb, prednjači Osijek. 

– Osim najboljeg europskog adventa u Zagrebu, u brojnim destinacijama diljem Hrvatske pripremljen je bogat i raznolik program te sam siguran da ćemo ovu godinu zaokružiti na najbolji mogući način. Vjerujem da će to biti odličan zamašnjak i za početak sljedeće turističke godine u koju ulazimo s rekordnim najavama više od milijardu eura investicija u turizmu - ističe ministar Cappelli.

Dobre prosinačke brojke slijede nakon podjednako dobrog studenog, koji je opet bio najizdašniji za zagrebački turizam. U tom je mjesecu u Zagrebu, naime, ostvareno 166.000 noćenja, dok su ih domaćini u Istri upisali 149.000. Slijedi Kvarner sa 132.000 noćenja u studenom te Splitsko-dalmatinska županija sa 120.000 ostvarenih noćenja. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji registrirano je 97.000 noćenja, u Zadarskoj županiji 87.000 noćenja, dok je u Šibensko-kninskoj županiji ostvareno 35.000 noćenja.

Hrvati i Nijemci

U tom je mjesecu ponajviše gostiju stiglo iz Slovenije, Njemačke, Bosne i Hercegovine, Austrije, Italije, Koreje i SAD-a, a gradovi s najviše ostvarenih noćenja su, uz Zagreb, Dubrovnik, Opatija, Split i Rovinj.

- Navedeni pokazatelji potvrđuju kako je Hrvatska uspješna u afirmaciji turističkih proizvoda koji nisu vezani uz ljetne mjesece što je korak naprijed prema postizanju ravnomjernije godišnje, ali i prostorne distribucije turističkog prometa - napominje čelnik HTZ-a Kristjan Staničić i dodaje kako je unatrag nekoliko godina upravo to strateški prioritet Hrvatske turističke zajednice.

Kako bilo, ‘osobna karta’ hrvatskog turizma izvan sezone nije ista kao ljeti. Razlikuje se i top-lista destinacija po broju noćenja. Na rang listi za jedanaest mjeseci Zagreba nema među prvih pet gradova. Na prvom je mjestu Dubrovnik, a slijede Rovinj, Poreč, Split i Medulin. Među županijama, pak, prednjači Istarska, gdje su turistički domaćini od početka godine do prosinca upisali najviše, točnije 28,3 milijuna noćenja. Na drugom je mjestu turizam Splitsko-dalmatinske županije s 19,8 milijuna noćenja, a na trećem Kvarner s 18,9 milijuna noćenja. Sezona je bila dobra i za Zadarsku županiju, gdje je od siječnja do kraja studenog evidentirano 14,5 milijuna noćenja, kao i za Dubrovačko-neretvansku županiju s 8,8 milijuna noćenja. U Šibensko-kninskoj županiji, pak, domaćini su registrirali 7,1 milijun noćenja, u Ličko-senjskoj 3,3 milijuna noćenja, a Zagrebu je turizam od početka godine do prosinca donio 2,3 milijuna noćenja. Za rekordne rezultate hrvatskog turizma u 2018. najzaslužniji su najbrojniji gosti.

Uz Hrvate, kojih je tijekom jedanaest mjeseci na moru i u drugim domaćim turističkim destinacijama bilo oko 2,1 milijun, tradicionalno su bili brojni njemački, slovenski, austrijski i češki te poljski gosti, koji su zadnjih godina izbili među top pet inozemnih tržišta. Tako su turisti iz Njemačke tijekom prvih jedanaest mjeseci u Hrvatskoj ostvarili čak 21,1 milijun noćenja. gosti iz Slovenije 10,5 milijuna, iz Austrije 7,7 milijuna, iz Poljske 6,3 milijuna, a iz Češke 5,5 milijuna.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

RE
Really
10:56 24.12.2018.

Nice

Avatar pendreck
pendreck
14:24 25.12.2018.

Super vijest!

Avatar pendreck
pendreck
14:24 25.12.2018.

Super vijest!