stanko hrženjak

Tko je hrabri pilot koji je iskočio iz gorućeg MIG-a 21

Foto: Duško Marušić/PIXSELL
Stanko Hrženjak
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Danijel Borović
Foto: Anto Magzan/Pixsell
MiG
Foto: Grgur Žučko/PIXSELL
MiG
Foto: Anto Magzan/Pixsell
MiG
Foto: Dino Stanin/PIXSELL
mig
Foto: Vjeran Žganec-Rogulja/PIXSELL
Danijel Borović
Foto: Davor Višnjić/PIXSELL
Danijel Borović
07.08.2014.
u 09:48
U svojoj 20-godišnjoj karijeri nisam se susreo s takvim kvarom, a nisam ni čuo da se nekome takvo što dogodilo, kaže legendarni pilot
Pogledaj originalni članak

Na pilota Stanka Hrženjaka, koji je uspio spasiti živu glavu bez ugroze drugih katapultirajući se iz gorućeg MiG-a, ponosan je i njegov nekadašnji nastavnik i instruktor letenja, ali i njegov bivši ratni zapovjednik Danijel Borović iz Kneginca Gornjeg pokraj Varaždina. Riječ je o umirovljenom pukovniku HV-a koji je kao vojni pilot preletom iz Bihaća u Pulu 4. veljače 1992. iz JNA Hrvatskoj na raspolaganje stavio prvi borbeni zrakoplov MiG-21bis. Borović je poslije zapovijedao mladom pilotu Hrženjaku, koji je 1991. završio vojnu akademiju.

– U ratu je Hrženjak sudjelovao u Oluji na nekim letačkim akcijama sukladno svojim sposobnostima. Jer pilot, kada završi akademiju, kao onaj je tko je završio autoškolu. Treba mu još barem pet godina daljnje obuke kako bi od njega postao potpuno uvježban borbeni pilot – ističe Borović, koji Hrženjaka pamti kao iznimno predanog i sposobnog pilota.

– Hrženjak je bio jedan od onih koji su pozorno slušali i brzo svladavali nova znanja. Da nije bilo tako, on uostalom danas ne bi bio tu gdje je – kazao je Borović o tom pilotu koji je rodom iz Gornjeg Vratna u Varaždinskoj županiji.

Borović je sretan i ponosan što je Hrženjak uspio na ovakav način svladati velike probleme te ističe da se po tome vidi da je riječ o vrhunskom pilotu.

– Sve se pilote pokušava pripremiti na sve moguće vrste izvanrednih situacija, ali nemoguće je sa sigurnošću znati kako će tko reagirati u takvoj situaciji. Riječ je tome da pilot u roku od nekoliko sekundi mora donijeti odluku o kojoj mu ovisi život, a situacija je složenija ako je avion brži. MiG kojim je upravljao Hrženjak bio je izuzetno brz i to više možemo reći da je njegova reakcija bila rezultat znanja i dugogodišnjeg iskustva. On je reagirao kao vrhunski pilot i to prema svim propisanim procedurama – kazao je Borović.

– U svojoj 20-godišnjoj karijeri nisam se susreo s takvim kvarom, a nisam niti čuo da se nekome takvo što dogodilo – kazao je Borović i dodao kako i mlađi zrakoplovi od ovog mogu imati takve kvarove.

– Riječ je o vrlo visokim tlakovima koji se stvaraju u sistemu hidraulike i može biti da se dogodio zamor materijala – komentirao je Borović.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 6

RI
Ringo
09:53 07.08.2014.

Biti pilot je hrabrost sama po sebi, a letjeti na poluispravnom avionu je ekstra hrabrost.

DU
Deleted user
15:24 07.08.2014.

Da i ja osjećam zamor materijala od slušanja neprekidnih opravdanja i objašenjenja zašto vlada ne radi posao za koji je izabrana i zašto nitko ne snosi ni minimum odgovornosti... Krepa vam kontrola leta, nitko kriv, padne avion, nitko kriv, padne otkup mlijeka 30% nitko kriv, umjesto rasta pad gospodarstva nitko kriv... Cijeli plan 21 je očito potkopao opći zamor materijala...

BO
BobCat
12:10 08.08.2014.

"U svojoj 20-godišnjoj karijeri nisam se susreo s takvim kvarom, a nisam niti čuo da se nekome takvo što dogodilo – kazao je Borović i dodao kako i mlađi zrakoplovi od ovog mogu imati takve kvarove." ako nikad nisi ni čuo ni iskusio kako znaš da se i "mlađim" zrakoplovima isto to dešava? nije stvar starosti, kolko je stvar kvalitete održavanja. isto ko i auti. naci ces danas 30-40 godina stare aute koji jos voze. stvar je samo kako su ih vlasnici odrzavali...