Od danas do četvrtka London je centar svijeta za turističku industriju svih kontinenata. Održava se 44. World Travel Market (WTM) koji okuplja izlagače iz 184 zemlje, uključujući Hrvatsku. Domaći turizam predstavlja Hrvatska turistička zajednica, koja u Londonu lansira novi izložbeni prostor, a nastupa s 23 suizlagača. Domaća javnost nije imala priliku vidjeti kako će novi štand izgledati sve do današnje 'premijere' u Londonu.
Novinari su vizuale novog štanda vidjeli na zatvorenim prezentacijama; Novi dizajn štanda zamišljen je da prezentira Hrvatsku kao destinaciju istinske ljepote koja je uspjela očuvati svoju autentičnost. Štandom dominiraju portali na čijim se LED ekranima produciraju hrvatske ljepote, inspirativne lokacije, ljudi i doživljaji kako bi se brojne posjetitelje i poslovne partnere uvelo u ''koncept ljepote'' od samog početka komunikacije sa štandom. Prepoznatljivi crveno-bijeli kvadratići zastupljeni su u gornjem dijelu štanda, svojevrsnoj kruni, čime je hrvatski štand dobio na prepoznatljivosti i razlikovnosti u odnosu na štandove drugih zemalja. Štand je, kažu u hrvatskoj turističkoj zajednici, izrađen u skladu s najnovijim trendovima digitalizacije, vodilo se računa i o uvođenju ekološki prihvatljivih rješenja.
U Londonu se, inače, novo vizualno rješenje HTZ-ova štanda predstavlja u konkurenciji 3875 izlagača. Već je zakazano i 29.075 sastanaka koji će se održati na sajamskim prostorima, a dolazak je najavilo 43.700 turističkih profesionalaca iz cijelog svijeta, što je otprilike sedam posto više nego lani i najviše ikad. Procjenjuje se i da će na jednoj od najutjecajnijih turističkih burzi na svijetu tijekom tri sajamska dana biti sklopljeni poslovi te potpisani ugovori vrijedni čak 2,2 milijarde funti. Sam bi događaj gradu domaćinu, pak, prema podacima britanske turističke organizacije VisitBritain trebao pridonijeti s približno 200 milijuna funti.
VEZANI ČLANCI:
Međunarodni gosti koji dolaze u London radi sajma u prosjeku, naime, dnevno troše 352 funte, što znači da će njihova očekivana potrošnja dosegnuti više od 71 milijun funti. Svakih, pak, izravno potrošenih 1000 funti generira još 1800 funti potrošnje, čime domaćini dolaze do impresivne financijske injekcije londonskom gospodarstvu od spomenutih 200 milijuna funti. Inače, četrdeset posto sudionika WTM-a ostaje tijekom cijelog trajanja sajma, najmanje tri dana, 33 posto produlji boravak na sedam dana, a recimo devet posto ih za London rezervira najmanje devet dana.
Hrvatski turistički predstavnici u London su stigli sa željom da povećaju broj dolazaka s Otoka. Lani je Hrvatsku posjetilo približno 763.000 Britanaca, a ove ih je godine već za devet mjeseci eVIsitor registrirao 758.000. U posljednjoj pretpandemijskoj godini, 2019., bilo ih je još nedosegnutih gotovo 900.000. Vrh ljestvice za Britance drže Španjolska, Francuska i Italija, kamo na ljetovanje odlaze milijuni. Inače, uz odmor na plaži među britanskim turistima po popularnosti su visoko pozicionirani i posjeti gradovima. Kako će se na njihova putovanja u EU zemlje odraziti Europski sustav putnih informacija i autorizacije (ETIAS), koji bi trebao stupiti na snagu u idućoj godini, pitanje je koje će se često čuti ovih dana u Londonu, a odgovor bi nakon londonske burze trebao biti puno jasniji.
>>> FOTO Otočić koji možete obići u samo 600 koraka: Znate li po čemu je dobio ime Pokonji Dol?Teško da ćete pogoditi