Nesreća na odmorištu

Husinec: Kamion je vozio maksimalnom brzinom, vozač nije kočio, nešto ga je omelo

Foto: VečernjiTV
Goran Husinec i Mato Pavličević
07.06.2019.
u 17:21
Izgubio je kontakt s pedalom kočnice, moglo je biti svašta, mogao je nešto tražiti po kabini pa se maknuti iz vozačeva mjesta, mogao je nešto s mobitelom, radnim uređajem, mogao je nešto gore po pretincima tražiti, to se zna dogoditi, pojašnjava Husinec
Pogledaj originalni članak

Mato Pavličević, glavni urednik magazina Transport i Goran Husinec, sudski vještak za prometne nesreće komentirali su u studiju Večernjeg lista prometnu nesreću koja se dogodila na odmorištu između Novske i Okučana, a u kojoj su poginule dvije 14-godišnje učenice.

Obojica smatraju kako je gotovo nemoguće da su na kamionu otkazale kočnice, kako tvrdi vozač ili da zbog zablokiranog tempomata nije mogao kočiti.

– Današnji tempomati na kamionima su napredniji od ovih na automobilima, ovdje je riječ o novijem kamionu, koji je mogao imati tempomat koji se sam zaustavlja. Zablokirani tempomat se stavi izvan funkcije tako da izbacite mjenjač iz brzine – kazao je Pavličević.

– Ispravne kočnice gotovo nikada ne otkazuju, to je gotovo nemoguće, tempomat je elektronički sklop koji može otkazati ali ako on otkaže vrlo lako se njega prekine, vozač samo stisne kočnicu do kraja i jednostavno uguši motor. Svaki kamion ima toliko jake kočnice da snaga motora ne može nadvladati snagu kočnica. U ovom slučaju nema tragova ni naznaka da je vozač uopće pokušavao kočiti – nadovezao se Husinec i dodao:

– Da je otkazao tempomat mogao je stisnuti kočnicu i kamion bi kočio. Kočnice da su bile ispravne nisu mogle nikako otkazati.

Gospodine Pavličević, kako se uopće zaustavlja kamion od 40 tona?

– Osim radne kočnice, kamion ima još motornu ili dekompresijsku kočnicu i retarder. Radna kočnica služi doslovno samo za manevriranje i za posljednje zaustavljanje. Znači ako ne koristite motornu kočnicu koristite retarder, s njim se može obaviti 80 posto svih kočenja. Informacija se maloprije pojavila da je vozač stao na benzinsku natočiti gorivo i da su mu onda otkazale kočnice. Meni je neshvatljivo da je netko u punoj brzini skretao na benzinsku pumpu i onda ga išao tamo zaustaviti s radnom kočnicom. Davno prije se iz upotrebe izbaci tempomat i koči s motornom kočnicom ili retarderom.

Husinec smatra kako vozač kamiona uopće nije kočio te da ga je u tome nešto omelo.

Vozio je maksimalnom brzinom koliko je ograničeno na kamionu, znači 90 kilometara na sat, bio je na tempomatu i mislim da on jednostavno nije kočio. Izgubio je kontakt s pedalom kočnice, moglo je biti svašta, mogao je nešto tražiti po kabini pa se maknuti iz vozačeva mjesta, mogao je nešto s mobitelom, radnim uređajem, mogao je nešto gore po pretincima tražiti, to se zna dogoditi. Imao sam slučaj da je čovjek nešto tražio po kamionu i maknuo se iz položaja vozača. Kada se jednom maknete, izgubite kočnicu, uhvati vas panika, a kamion vozi dalje na tempomatu i onda se dogodi tako nešto. Te su opcije meni najlogičnije – rekao je Goran Husinec.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 46

LU
lupa
20:50 07.06.2019.

Moras biti totalni kreten da punom brzinom ulazis u odmoriste i onda kopas po ladicama. Iskreno, mislim da je tipko po mobitelu. Da mu kocnice nisu radile skuzio bi vec prilikom ulaska u traku za skretanje na odmoriste jer svatko normalan vec na tom djelu pocinje kociti i imao bi dovoljno vremena da skonta da nesto ne stima i sjeo bi na trubu.

IN
ima_nešto
17:56 07.06.2019.

Končnica otkazala? Pa ništa nije lakše dokazati nego u kakvom se stanju nalazi kočnica.

RE
rerun
21:36 07.06.2019.

To se isto lako provjeri kontrola kod operatera je li pričao slao poruke ili zapljenom mobitela pa ulaz u wup viber i ostale aplikacije i sve se sazna a na kraju će se slomiti sam samo treba kvalitetno ispitivanje provesti. Olakote okolnosti nema jedino šok od nesreće ali time ne umanjuje odgovoronst