rezanje gubitaka

HŽ neće ukidati, ali će reducirati broj nerentabilnih vlakova

Foto: Marin Šušenj/PIXSELL
dalibor petrović
Foto: 'Davor Javorovic/PIXSELL'
'28.03.2012., Osijek - Veliki broj osjecana koristi zeljeznicki most za prelazak preko rijeke Drave. Putnici na izlasku iz vlaka. Photo: Davor Javorovic/PIXSELL'
Foto: 'Marko Mrkonjic/PIXSELL'
'19.06.2012., Vrpolje - Cetverodnevno testiranje tipskog kocenja vlaka, prototipa trodjelnog dizelskog motornog vlaka, namijenjenog za regionalni promet na neelektricitiranim prugama, kapacitet mu je
29.06.2012.
u 10:00
Sadašnja uprava HŽ-a pak kaže da je od ukupno 705 vlakova samo u domaćem prijevozu 361 subvencioniran iz državnog proračuna.
Pogledaj originalni članak

– Koprivnica je oduvijek bila važno prometno čvorište, ali od prosinca ove godine postat će mala željeznička stanica s vrlo malim prometom. Kroz Koprivnicu, na žalost, više neće proći nijedan međunarodni vlak – istaknuo je u četvrtak u srcu Podravine Dalibor Petrović, zamjenik predsjednika sindikata strojovođa Hrvatske. Pita se čemu se onda uopće radi drugi kolosijek od Koprivnice do Zagreba ako ne bude vlakova.

Nerealni podaci

– Bojimo se da ćemo izgubiti vlakove, a da se neće ništa uštedjeti, što bi navodno trebao biti cilj ukidanja međunarodnih linija. Postoje neki podaci uprave koji govore da ti vlakovi nisu isplativi, ali uvjereni smo da oni nisu realni – izjavio je Petrović.

Iako su se pojavile informacije da će HŽ ukidati međunarodne linije poput one prema Budimpešti, u toj su nam tvrtki tu informaciju demantirali.

Tako tvrde da HŽ Putnički prijevoz ne ukida međunarodni promet prema zemljama regije te da će i u voznom redu 2012./2013. održavati veze s europskim metropolama – Bečom, Villachom, Frankfurtom, Zürichom, Beogradom, Budimpeštom i Sarajevom.

U HŽ-u tako navode da međunarodni promet nije u državnom sustavu subvencioniranog prijevoza, stoga u tom prometu potpuno vrijede tržišna pravila.

– U voznom redu koji je na snazi imamo 56 međunarodnih linija. Kod pripreme novog voznog reda HŽ Putnički prijevoz d.o.o. svake godine radi analizu cjelokupnog poslovanja pa tako i međunarodnog prometa. Financijski se učinci svake linije razmatraju zasebno. Iako se analize poslovanja još uvijek provode, već sada možemo konstatirati da 46 od 56 međunarodnih linija stvara gubitke u iznosu od 38,6 milijuna kuna na godinu – kazali su nam u HŽ-u. Dodaju da, s obzirom na to da se od HŽ Putničkog prijevoza zahtijeva da posluje prema tržišnim principima, ovakav gubitak ne mogu ignorirati.

Iako kažu da neće ukidati vlakove, u HŽ-u će, po svemu sudeći, smanjiti broj međunarodnih linija pa tako navode da, s obzirom na to da poslovne analize upozoravaju na generiranje gubitaka iz poslovanja na pojedinim relacijama, cilj je poslovnim odlukama reducirati spomenuti gubitak, a što namjeravaju učiniti i zbog nužnosti poslovanja prema tržišnim principima.

Ukidanje ili reduciranje linija prijeti i u domaćem željezničkom prometu. Naime, još je bivša uprava HŽ-a zaključila da čak 164 linije u domaćem prometu nisu rentabilne! Među njima su i one iz Zagreba u Osijek i Rijeku. Takve nerentabilne linije generiraju gubitak od 90-ak milijuna kuna godišnje.

Sadašnja uprava HŽ-a pak kaže da je od ukupno 705 vlakova samo u domaćem prijevozu 361 subvencioniran iz državnog proračuna.

Rade analize

O mogućem ukidanju domaćih linija kažu da se još uvijek rade analize poslovanja.

– S obzirom na to da je do stupanja na snagu novog voznog reda preostalo još više od pet mjeseci i da će rezultati zajedno s prijedlogom novog voznog reda ovisiti i o poslovanju u idućem razdoblju, nije moguće s preciznošću odgovoriti koliko će se domaćih linija reducirati – napominju u HŽ-u.

Zadržavanje nerentabilnih linija u domaćem prometu i dogodine ovisit će ponajprije ili o državnom proračunu i subvencijama ili o spremnosti lokalnih vlasti da subvencioniraju te linije.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 14

OB
-obrisani-
11:35 29.06.2012.

Ukinite sve međunarodne linije i uvedite lokalne pogranične vlakove. Trebat će nam za šoping...

Avatar Čitatelj300
Čitatelj300
11:42 29.06.2012.

Došla voda do grla, nema sad ili kreću uštede ili otkazi. Davnih dana se to trebalo napraviti.

MO
modovisisajteMaraschino
11:46 29.06.2012.

mislim koja logika i pamet... ocekuju da im zeljeznica bude isplativa a gospodarstvo i industrija na nuli... zeljeznica nikad nece biti u plusu ako ce se samo oslanjati na putnicki promet