Obnova voznog parka

HŽ PP potpisao ugovor za 12 novih vlakova vrijednih više od 60 milijuna eura

Foto: HŽ PP
Novi vlakovi
Foto: HŽ PP
Novi vlakovi
Foto: HŽ PP
Poptisivanje dodatka ugovora između HŽ PP-a i Končar Električnih vozila
29.04.2020.
u 12:50
Končar će proizvesti 12 vlakova čija je proizvodnja financirana zajmovima EUROFIME i IBRD-a
Pogledaj originalni članak

Predsjednik Uprave HŽ Putnički prijevoz Željko Ukić i članovi Uprave Mladen Lugarić i Damir Rubčić te predsjednik Uprave Končar – Električnih vozila Josip Ninić danas su potpisali dodatka Ugovoru za nabavu 12 elektromotornih vlakova.  Proizvodnja  11 novih elektromotornih vlakova bit će financirana zajmom EUROFIMA-e u iznosu od 57,2 milijuna eura, a jedan vlak zajmom Međunarodne banke za obnovu i razvoj (IBRD-a) u iznosu od 5,2 milijuna eura eura

Ugovor za 44 nova vlaka

U HŽ PP-u podjećaju da je ta tvrtka s Končar – Električnim vozilima u siječnju 2014. potpisala ugovor o proizvodnji 44 nova vlaka. Tijekom 2015. i 2016. isporučeno 20 elektromotornih vlakova za gradsko-prigradski i regionalni prijevoz te 1 dizel-električni motorni vlak za regionalni prijevoz koji su bili financirani zajmom HBOR-a. Od studenog 2019. do ožujka 2020. isporučena su još 4 dizel-električna motorna vlaka koja su bila financirana zajmom IBRD-a.

Žalba zaustavila natječaj

Sukladno Financijskom planu HŽ PP za razdoblje 2020. – 2022. planira se u potpunosti realizirati ugovor s Končar – Električnim vozilima, odnosno isporuka još sedam dizel-električnih vlakova, čije se puštanje u promet planira od 2021. do 2024.

U HŽ PP-u navode i da je u tijeku postupak nabave za 21 elektromotorni vlak koji će se financirati sredstvima EU fondova. A taj natječaj vrijedan gotovo milijardu kuna, zaustavljen je danas po drugi put jer je  na natječajnu dokumentaciju uložila žalbu poljska tvrtka Stadler i to također drugi put.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

Avatar Optimyst
Optimyst
13:12 29.04.2020.

Zanimljivo kako je krajem 2012. TŽV Gredelj morao silom proglasiti stečaj i otpustiti većinu radnika ,a do tada je popravljao kompletan vozni park HŽ-a i proizvodio nova željeznička vozila.

Avatar Svarog
Svarog
13:33 29.04.2020.

Dakle govorimo o vlakovima s najvećom brzinom od oko 160 km/h koji na našim prugama voze prosječno brzinama između 80-90 km/h da ne spominjemo cijelu Dalmaciju gdje ni dan danas nije provedena elektrifikacija. I sve to u vrijeme kada vani vlakovi u ne toliko bogatijim državama od nas dostižu brzine i do 250 km/h uz prosječnu brzinu od oko 180 km/h. U svakoj razvijenoj i zemlji koja je po ičemu respektabilna željeznički međugradski promet i mreža u prometnom smislu imaju pravo prvenstva pred cestovnim prometom. Dokle se na našim prugama ne bude moglo voziti prosječnim brzinama od barem 180 km/h, ulaganje u vlakove je čisto bacanje novca.

BO
bolnaistina
14:17 29.04.2020.

He he, jesu rekli da će voziti prugom brzinom od 33 km/h.