Nakon uspješnog uspostavljanja cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja toranjskih, prilaznih i oblasnih kontrolora zračnog prometa, ali i uvođenja novog toranjskog simulatora za osposobljavanje, koji je u potpunosti proizvod domaće pameti, neophodan za praktično osposobljavanje, iz Hrvatske kontrole zračne plovidbe (HKZP) objavili su kako je upravo ovih dana svoje osposobljavanje završio prvi toranjski kontrolor zračnog prometa u potpunosti osposobljen u Hrvatskoj.
Do 2020. godine, svi kontrolori zračnog prometa koji nadziru hrvatsko nebo, morali su dio ovog zahtjevnog osposobljavanja završiti u europskim organizacijama za osposobljavanje. Samo se zadnji dio osposobljavanja provodio u HKZP-u. Uz značajan trošak, ovako organizirano osposobljavanje rezultiralo je i izostankom razvoja domaćih eksperata osposobljavanja.
”Ponosan sam što sam uspješno položio zahtjevne provjere znanja i praktičnih vještina i što ću biti u prilici kontrolirati nebo iznad Splita. Učenje na simulatoru čije su vježbe osmislili kolege kontrolori iz cijele Hrvatske predstavlja visoki standard edukacije kakva se provodi u Europi”, izjavio je Ante Olujić, novi kontrolor zračnog prometa koji je za malo više od 15 mjeseci uspješno završio cijelu obuku u Hrvatskoj.
Bilježi se interes iz regije
Na novom toranjskom simulatoru u Splitu uskoro započinje osposobljavanje još dodatnih 9 kandidata za toranjske kontrolore zračnog prometa, a iz HKZP-a s obzirom na visoku kvalitetu edukacije očekuju visoku prolaznost kao i za prethodnu generaciju.
Osim toranjskih kontrolora zračnog prometa, nakon uspostave cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja, HKZP osposobljava i oblasne kontrolore zračnog prometa. U studenom se očekuje početak osposobljavanja prve grupe prilaznih kontrolora zračnog prometa za potrebe HKZP-a. Uz postojeći suvremeni simulator za osposobljavanje oblasnih i prilaznih kontrolora, s implementacijom toranjskog simulatora koji je u potpunosti razvijen od strane stručnjaka iz HKZP-a, u cijelosti su zadovoljeni infrastrukturni zahtjevi za potrebe osposobljavanja kontrolora zračnog prometa.
”Ovo je povijesni trenutak jer smo nakon desetljeća školovanja kontrolora diljem Europe konačno pokazali kako u Hrvatskoj imamo i znanja i tehnologije i kapaciteta da školujemo sami svoje kontrolore zračnog prometa. Bilježimo značajan interes za školovanje kontrolora iz zemalja u regiji u Hrvatskoj i vrlo brzo ćemo pokazati ne samo da možemo školovati vlastite kontrolore, već da možemo tu vrijednu uslugu pružati i naplaćivati susjednim zemljama”, izjavio je Vlado Bagarić, direktor HKZP-a.
Stabilno poslovanje omogućilo značajna ulaganja
Uz ulaganje u uspostavljanje cjelovitog nacionalnog sustava osposobljavanja kontrolora zračnog prometa, u HKZP-u su u 2020. i u prvoj polovici ove godine u nadogradnju raznih sustava i modernizaciju opreme uložili ukupno preko 117 milijuna kuna. Odgovornim poslovanjem osigurana je stabilnost i visoka razina ulaganja unatoč pandemiji bolesti COVID-19 i značajnom padu zračnog prometa, pa time i prihoda HKZP-a.
Video - Vožnju iz splitske zračne luke do hotela htio naplatiti 900 kuna, turist sve snimio mobitelom
Netočna je informacija da je "ovih dana osposobljavanje završio prvi toranjski kontrolor zračnog prometa u potpunosti osposobljen u Hrvatskoj..." Naime, još 1994. g., radeći kao instruktor na tornju u Zagrebu, odškolovao sam i do dozvole doveo grupu od 7 kandidata školovanih na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu, a koji se ni jedan jedini dan nisu školovali u inozemstvu. To su ujedno i prvi kontrolori koji su dobili hrvatske licence za rad, budući da je školovanje za oblasne kontrolore trajalo duže, pa su i dozvole dobili kasnije. S ponosom ističem da je ta grupa školovana u potpunosti u ratnim uvjetima.