Javni prijevoz

Velika promjena u Hrvatskoj: Jedna karta za autobus, vlak, tramvaj

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
ZET
Foto: Damir Spehar/PIXSELL
HŽ vlak
Foto: Thinkstock
29.12.2017.
u 13:50
U Ministarstvu prometa kažu da je najrealnije očekivati da će IPP najprije zaživjeti na širem području Zagreba ili na sjeveru Hrvatske.
Pogledaj originalni članak

Jedna vozna karta za, primjerice, brod, autobus i vlak ili za, recimo, vlak, autobus i tramvaj olakšala bi život mnogima koji putuju koristeći razne oblike javnog prijevoza.

Takav integrirani prijevoz putnika (IPP) uskoro će biti moguć i u cijeloj Hrvatskoj, nakon što stupi na snagu novi zakon o prijevozu u cestovnom prometu koji je trenutačno u fazi javnog savjetovanja.

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da će se tako stvoriti zakonski preduvjeti da IPP može zaživjeti u bilo kojem dijelu Hrvatske gdje zato postoji interes gradova, općina ili županija. Te jedinice lokalne i regionalne samouprave formirat će prometne uprave koje će onda s prijevoznicima sklapati ugovore o tarifama i usklađivati vozne redove.

– Najjednostavnije rečeno, IPP će funkcionirati tako da putnik s jednom kartom može koristeći, primjerice, autobus i vlak koji imaju jedinstven i putniku prilagođen vozni red, stići iz mjesta iz kojeg je krenuo na svoje odredište – objašnjavaju u Ministarstvu napominjući da je IPP dobro poznat i razvijen sustav u zapadnoj Europi koji nažalost kod nas dosad nije zaživio.

Tako najrazvijenije zemlje kao što je Švicarska i Austrija imaju i najrazvijeniji integrirani javni prijevoz putnika. U Švicarskoj su, kažu u Ministarstvu, svi vidovi prijevoza integrirani, uključujući i žičare, uspinjače i brodove na jezerima namijenjene za prijevoz putnika.Integrirana kartu danas je moguće koristiti s mjesečnom ili godišnjom kartom Putničkog prijevoza i ZET-a na području grada Zagreba. U Ministarstvu ističu da će o jedinicama lokalne i područne samouprave ovisiti koje će i kakve vrste prijevoznih karata biti na raspolaganju. 

– Ovom mjerom želimo olakšati prijevoz u Hrvatskoj te potaknuti sve korisnike da se sve više odlučuju za javne vrste prijevoza – jednako efikasno, brzo i uspješno kao s osobnim automobilom, ali puno lakše i opuštenije – poručuju iz Ministarstva.  Pri tome ističe da u zemljama u kojima već postoji IPP integrirane karte ne samo da vrijede za sve vidove javnog prijevoza već i kao ulaznice ili kao osnova za popuste za sajmove, muzeje i ostalu kulturnu i turističku ponudu. Tako se ovim projektom, kažu, otvaraju vrata k potpunijoj i integriranijoj turističkoj usluzi. 

U Ministarstvu navode i da je najrealnije očekivati da će IPP najprije zaživjeti na širem području grada Zagreba ili pak na sjeveru Hrvatske. Naime, Grad Zagreb, Krapinsko-zagorska i Zagrebačka županija već su napravile brojne pripremne radnje, pa čak i osnovale poduzeće koje bi trebalo biti nositelj IPP-a na tom području. Tri sjeverne županije, Varaždinska, Međimurska i Koprivničko-križevačka, izradile su svoj master plan uvođenja IPP-a i već rade na pripremi pilot-linija IPP-a. U sustav IPP-a mogu biti uključeni svi prijevoznici koji djeluju na području integracije.

Tako, na primjer, u saveznoj pokrajini Štajerskoj u Republici Austriji na području integracije, koje je po broju stanovnika usporedivo s gradom Zagrebom i Krapinsko- zagorskom i Zagrebačkom županijom, uslugu IPP-a zajedno pruža čak 60 prijevoznika. Za sada će integrirani prijevoz financirati onaj tko ga i naručuje – gradovi, općine i županije. No u Ministarstvu naglašavaju da je za razvoj IPP-a, posebno za razvoj infrastrukture, nabavu vozila i informatičkog hardvera i softvera moguće povući sredstva iz fondova EU. 

– Osim toga, uvođenje IPP-a optimizira troškovnu stranu sustava jer koristi prednosti različitih vidova prometa i povećava prihodnu stranu jer svugdje gdje je uveden IPP došlo je i do povećanja broja putnika i prihoda od prodanih karata – kažu u Ministarstvu u kojem za kraj sljedeće godine pripremaju novi zakon o integriranom javnom prijevozu koji će ga detaljno regulirati pa tako i načine i izvore financiranja.

Foto: Reuters/Pixsell
Luka Modrić
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Luka Modrić
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Wayne Rooney
Foto: Reuters/Pixsell
Lionel Messi
Foto: Reuters/Pixsell
Lionel Messi
Foto: Reuters/Pixsell
Frank Lampard
Foto: Reuters/Pixsell
Sergio Aguero
Foto: Reuters/Pixsell
Francesco Totti
Foto: Reuters/Pixsell
David Beckham
Foto: Reuters/Pixsell
El Hadji Diouf
Foto: Reuters/Pixsell
Henrikh Mkhitaryan
Foto: Reuters/Pixsell
Henrikh Mkhitaryan
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Zlatan Ibrahimović
Foto: Reuters/Pixsell
Zlatan Ibrahimović
Foto: Reuters/Pixsell
Samuel Eto'o
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo
Foto: Reuters/Pixsell
Cristiano Ronaldo

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 38

TO
tolitol
15:18 29.12.2017.

Izvrsna vijest. Polako se stvari ipak mijenjaju.

FA
fake
15:53 29.12.2017.

Lisac, blago tebi kada na temi o kartama dođeš do branitelja i onda upravo one prave branitelje iz Savske, invalide prozoveš lažnima.Sram te može biti, ajde da si prozvao lažnjake kojih ima i to svi znamo ali invalide iz Savske u kolicima bez ruke ili noge nazivati lažnjacima je sramotno.Samo u ovoj državi mogu se vrijeđati oni koji su najviše dali za ovu državu i nikome ništa.Jel to po uputama i direktivi?

HA
HaryHole33
17:35 29.12.2017.

To možda može u Zagrebu. Kod nas u Slavoniji mi nemamo ni poštenog vlaka, tramvaje od 30 tak godina, te poneki pravi autobus. Dođite u Osijek, navečer, pa pogledajte glavni kolodvor, prljavo, prazno, crno. Na novom autobusnom ugašeno 90 % svjetla, mrak,i samo mrak. U vrijeme Božića nema niti jedno Božićno drvce, ni slike sa nekim osmjehom, radosti i sl. O da, imamo naše ljude u privrrmenoj posjeti svojim starcima, ili ponekim prijateljima. Vi tamo živite u Hrvatskoj, a mi je samo gledamo na TV.