POGINUO U NESREĆI

Iranski predsjednik putovao je helikopterom kojim se koristi i Hrvatska: 'Možda su bili problem rezervni dijelovi '

Foto: reuters
Foto: Azin Haghighi/REUTERS
Crash of a helicopter carrying Iran's President Ebrahim Raisi
Foto: Azin Haghighi/REUTERS
Crash of a helicopter carrying Iran's President Ebrahim Raisi
Foto: IRANIAN RED CRESCENT SOCIETY/REU
Crash of a helicopter carrying Iran's President Ebrahim Raisi
20.05.2024.
u 08:41
Helikopter može prenijeti do 14 ljudi plus jednog člana posade, a zbog učinkovitosti upotrebljavaju ih brojne države. Vojni analitičar Cedric Leighton naveo je kako je moguće da su poteškoće pri nabavi rezervnih dijelova imale ulogu u padu zrakoplova
Pogledaj originalni članak

Iranski predsjednik Ebrahim Raisi, koji je ovog vikenda poginuo u padu letjelice, nevjerojatnije je putovao helikopterom Bell 212, navodi američki medij CNN. Riječ je o zrakoplovima koji su u uporabi od kasnih šezdesetih, a u svojoj floti ima ih i Hrvatska.  Podsjetimo, državni vrh tijekom vikenda putovao je helikopterom iznad Istočnog Azerbajdžana, iranskog planinskog područja, a helikopter je letio kroz gustu maglu kada se srušio. Jutros je potvrđeno kako su Raisi i ministar vanjskih poslova Hossein Amir Abdollahian poginuli u padu. 

Helikopteri Bell počeli su se proizvoditi u prošlom stoljeću za kanadsku vojsku te su bili svojevrsna nadogradnja UH-1 Iroquois helikoptera. U novom tipu helikoptera dva su turboosovinska motora umjesto dotadašnjeg jednog, čime se postigla i veća nosivost. Službeno je uveden 1971. te su ga brzo preuzele vojske Kanade i SAD-a. 

Kako prenosi Reuters, model Bell 212 namijenjen je za uporabu u raznim situacijama, uključujući prijevoz ljudi, gašenje požara iz zraka te prijevoz tereta i oružja. Model kojim je putovao predsjednik bio je prilagođen prijevozu putnika. 

Vojni analitičar Cedric Leighton naveo je kako je moguće da su poteškoće pri nabavi rezervnih dijelova imale ulogu u padu zrakoplova. 

– Prvi put uveden je tijekom kasnijeg razdoblja vladavine šaha, 1976. i to u komercijalnom obliku, a prethodno je bio u uporabi u američkoj vojsci. Stoga stvarni početak ove posebne vrste helikoptera može datirati već iz kasnih 1960-ih. Dakle, rezervni dijelovi definitivno su problem za Irance – objasnio je. 

– U konkretnom slučaju, mislim da je nesreća posljedica gomilanja rezervnih dijelova koji manjkaju zbog sankcija, kao i loših vremenskih uvjeta u posljednjih nekoliko dana u ovom dijelu sjeverozapadnog Irana. Sve to je, mislim, pridonijelo nizu incidenata i loših odluka koje je pilot, a možda čak i sam predsjednik, donio prilikom upravljanja ovom letjelicom. Nažalost, rezultat je ova nesreća – dodao je.

POVEZANI ČLANCI:

Helikopter može prenijeti do 14 ljudi plus jednog člana posade, a zbog učinkovitosti upotrebljavaju ih brojne države. Dandanas njima se koriste i naši susjedi, BiH, Srbija i Slovenija, a rabi ih i hrvatska policija

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 13

V0
Vlaskoulicanec4.0
09:42 20.05.2024.

Kako može "gomilanje rezervnih dijelova" biti uzrokom nesreće? A i "analiza" je na visini: uzrokom može biti ali baš sve: od pogreške pilota pa do lošeg vremena. Ipak jedno mi je kompletno nejasno: zašto su u takvim vremenskim uslovima u tom dijelu zemlje uopće dopustili da predsjednik države leti helikopterom?

DE
Dex
09:48 20.05.2024.

nije se srušio nego se pilot zaletio u brdo i nikakvi rezervni dijelovi nemaju veze s time što se loš pilot zaletio u brdo

SE
Serđo23
09:55 20.05.2024.

Ni u Hollywodu nisu sigurni kad snimaju filmove sa tim helikopterom !