Nakon više od tri godine, na autocesti A5 Slavonici završeni su radovi na 3,5 km dugoj dionici od Sredanaca do granice s Bosnom i Hercegovinom i uskoro se očekuje izdavanje uporabne dozvole.
Lani je ovom autocestom prošlo 611.000 vozila, što je za oko 1,3 posto više nego 2013., ali promet je još uvijek slab. Kako su radovi na izgradnji koridora 5C, koji bi trebao povezati srednju i južnu Europu, u BiH tek u začetku, a mosta preko Save kod Svilaja još nema na vidiku, u Hrvatskim autocestama razmatraju mogućnost da se neki preostali dijelovi koridora kroz Hrvatsku grade u profilu jeftinije državne ceste.
– Bez konkretno izgrađenog koridora, ponajprije u dijelu koji prolazi kroz BiH, nije nužna gradnja autoceste u punom profilu. To ne znači da odustajemo od povezivanja Slavonije i Baranje, nego samo razmatramo mogućnost gradnje dionice od mosta na Dravi do Belog Manastira u profilu državne ceste – kažu u Hrvatskim autocestama.
U dijelu koji vodi prema graničnom prijelazu s BiH moderna prometnica sa šest prometnih trakova trenutno završava "u vodi", odnosno nedaleko Save. Kako je riječ o projektima triju država, rok završetka izgradnja najbrže poveznice Mađarske i BiH s Jadranskim morem nije moguće predvidjeti.
e sad , zanima me zašto se ova dionica morala izgraditi jel je svima bilo jasno da dalje od vode neće još 20 godina , cesta do Siska odnosno pišljivih 20-ak kilometara ne završava se već godinama ii tako upropaštava jedan grad . Da se izgradio ostatak autoceste možda danas nebi gledali ovo što gledamo ili je to ipak bilo u nečijem interesu.