PROMO

Izgradnja filantropske i fundraising kulture u Hrvatskoj

Akademija Žuta točka
Akademija Žuta točka
Akademija Žuta točka
Akademija Žuta točka
03.04.2023.
u 11:56
Pitchem za donacijske kampanje završen drugi ciklus Akademije Žuta točka koja educira udruge i povezuje ih s poslovnim sektorom
Pogledaj originalni članak

Udruga Krijesnica za pomoć djeci i obiteljima suočenim s malignim bolestima i Put u život – udruga roditelja djece s posebnim potrebama sredstva za pokretanje donacijskih kampanja osvojile u fundraising pitchu.

Za uspješno prikupljanje donacija, ključno je da donatori prepoznaju dobro koje oni čine, a ne samo rad i postignuća udruga koje traže sredstva“ – izjava je prošlogodišnje pobjednice Žute točke, Evice Borčić iz udruge DEBRA, koja je obilježila drugi ciklus Akademije te ujedno i najvažnija promjena u načinu razmišljanja koju ističu polaznici edukacije.

Drugi ciklus Akademije Žuta točka okončan je 31.3. u Zagrebu, Fundraising pitchem predstavnicima poslovne zajednice, a projekti udruga Krijesnica i PUŽ- Put u život prepoznati su kao najcjelovitije osmišljene i najbolje prezentirane donacijske kampanje. Pobjednici su osvojili po 2.655,00 eura, s kojima će pokrenuti predstavljene donacijske kampanje, uz primjenu novih znanja i vještina iz područja liderstva i upravljanja, fundraisinga i odnosa s donatorima, komunikacija te financija i knjigovodstva neprofitnih organizacija, stečenih kroz Akademiju.

Akademija Žuta točka

Poznato je da udruge diljem Hrvatske, zahvaljujući velikom trudu i mnogobrojnim volonterskim satima, rješavaju različite probleme i nezadovoljene potrebe pojedinaca i zajednica. Potreba je mnogo, resursi su uvijek ograničeni, a udrugama je najviše potrebno znanje, budući da im istinske motivacije ne nedostaje.

Upravo zbog prepoznate potrebe samih udruga i velike želje da ih u tome podrži, Mladenka Majerić, savjetnica za fundraising i upravljanje neprofitnim organizacijama pokrenula je prije dvije godine projekt Žuta točka. Zajedno s timom stručnjaka koje je okupila oko svoje misije, održala je uvodnu konferenciju te pokrenula Akademiju koja, kako svjedoče sami polaznici, mijenja način na koji udruge razmišljaju i rade, stvarajući novu vrijednost i povećavajući uspjeh u ostvarenju njihove misije. Akademija Žuta točka u drugoj je godini održavanja zaživjela kroz Zakladu Žuta točka, koja je u međuvremenu osnovana kao organizacija s misijom izgradnje filantropske i fundraising kulture u Hrvatskoj.

Akademija Žuta točka

Udruge u Hrvatskoj svega 3% sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, manje od 10% od tvrtki* koje posluju u Hrvatskoj, a razlog tomu u najvećoj je mjeri neprepoznavanje prilika i nedostatak potrebnih vještina za uspješan fundraising. Fundraising je pak, mnogo više od prikupljanja sredstava, riječ je o stvaranju odnosa s donatorima i zajednicom, promicanju istinske vrijednosti za društvo koju organizacije stvaraju, a građani i poslovna zajednica podupiru.

Akademija Žuta točka u drugoj je godini održavanja okupila je prijave više od 40 udruga iz čitave Hrvatske, a prolaskom selekcijskog procesa njih 16 osiguralo je sudjelovanje u edukacijama etabliranih stručnjaka iz različitih područja, koji su im potom u ulozi mentora pomagali u pripremi projekata i prezentacija za fundraising pitch.

Iako su pobjednika samo dva, svaka od preostalih 12 sudionica fundraising pitcha, koja je svoje kampanje oblikovala uz pomoć edukatora i mentora iz Žute točke, planira ih svakako provesti, ističući kako je edukacija i rad s mentorima istinski promijenila način na koji promišljaju i djeluju te otvorila nove prilike u stvaranju odnosa s donatorima.

Akademija Žuta točka

Udruge koje su predstavile svoje donacijske kampanje, pored KRIJESNICE i udruge PUŽ su: Društvo Naša djeca Vinkovci; Humanitarna udruga Dar dobrote Našice; Hrvatska udruga za bolesti štitnjače; Hrvatska udruga za epilepsiju; Hrvatska udruga za ravnopravno roditeljstvo; Isusovačka služba za izbjeglice, Konjički klub „Satir“ Vinkovci; Udruga roditelja djece s teškoćama u razvoju "Pčelice" Gospić; Udruga savjetovališta "Uz tebe sam Varaždin; Udruga "Teatar od soli" Tkon; Udruga Tvornica mladih; Udruga za djecu i mlade "Čarobni svijet” Knin.

U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugoročnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti između poslovne zajednice i građana s jedne strane i neprofitnih organizacija s druge strane.

Drugi ciklus Akademije i natječaj Žuta točka partnerski su podržali Hrvatska zajednica županija, Zaklada Konrad Adenauer, Udruga gradova i Wiener osiguranje, sponzorski tvrtka A1 Hrvatska, CROZ, Hrvatska banka za obnovu i razvitak i Poslovna inteligencija te donatorski tvrtke Nexi Croatia i Press Clipping.

STRAVIČAN ZLOČIN

Majka učenice koja je bila u razredu za vrijeme napada ispričala detalje: Uletio u razred, djeca su se sakrila ispod klupa

Dječak koji je zadnji ostao u razredu je preminuo, a drugi dječak je ozlijeđen i prevezen u KBC Rebro. Bogović je ispričala kako njena djevojčica teško razgovara o napadu. "Trebalo je vremena da ona uopće poveže događaj. Iz svega se moglo saznati da je vidjela napadača, da je vidjela krv, da je vidjela napad na učiteljicu, nije vidjela nož" rekla je majka djevojčice.

Pogledajte na vecernji.hr