Udruga Krijesnica za pomoć djeci i obiteljima suočenim s malignim bolestima i Put u život – udruga roditelja djece s posebnim potrebama sredstva za pokretanje donacijskih kampanja osvojile u fundraising pitchu.
„Za uspješno prikupljanje donacija, ključno je da donatori prepoznaju dobro koje oni čine, a ne samo rad i postignuća udruga koje traže sredstva“ – izjava je prošlogodišnje pobjednice Žute točke, Evice Borčić iz udruge DEBRA, koja je obilježila drugi ciklus Akademije te ujedno i najvažnija promjena u načinu razmišljanja koju ističu polaznici edukacije.
Drugi ciklus Akademije Žuta točka okončan je 31.3. u Zagrebu, Fundraising pitchem predstavnicima poslovne zajednice, a projekti udruga Krijesnica i PUŽ- Put u život prepoznati su kao najcjelovitije osmišljene i najbolje prezentirane donacijske kampanje. Pobjednici su osvojili po 2.655,00 eura, s kojima će pokrenuti predstavljene donacijske kampanje, uz primjenu novih znanja i vještina iz područja liderstva i upravljanja, fundraisinga i odnosa s donatorima, komunikacija te financija i knjigovodstva neprofitnih organizacija, stečenih kroz Akademiju.
Poznato je da udruge diljem Hrvatske, zahvaljujući velikom trudu i mnogobrojnim volonterskim satima, rješavaju različite probleme i nezadovoljene potrebe pojedinaca i zajednica. Potreba je mnogo, resursi su uvijek ograničeni, a udrugama je najviše potrebno znanje, budući da im istinske motivacije ne nedostaje.
Upravo zbog prepoznate potrebe samih udruga i velike želje da ih u tome podrži, Mladenka Majerić, savjetnica za fundraising i upravljanje neprofitnim organizacijama pokrenula je prije dvije godine projekt Žuta točka. Zajedno s timom stručnjaka koje je okupila oko svoje misije, održala je uvodnu konferenciju te pokrenula Akademiju koja, kako svjedoče sami polaznici, mijenja način na koji udruge razmišljaju i rade, stvarajući novu vrijednost i povećavajući uspjeh u ostvarenju njihove misije. Akademija Žuta točka u drugoj je godini održavanja zaživjela kroz Zakladu Žuta točka, koja je u međuvremenu osnovana kao organizacija s misijom izgradnje filantropske i fundraising kulture u Hrvatskoj.
Udruge u Hrvatskoj svega 3% sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, manje od 10% od tvrtki* koje posluju u Hrvatskoj, a razlog tomu u najvećoj je mjeri neprepoznavanje prilika i nedostatak potrebnih vještina za uspješan fundraising. Fundraising je pak, mnogo više od prikupljanja sredstava, riječ je o stvaranju odnosa s donatorima i zajednicom, promicanju istinske vrijednosti za društvo koju organizacije stvaraju, a građani i poslovna zajednica podupiru.
Akademija Žuta točka u drugoj je godini održavanja okupila je prijave više od 40 udruga iz čitave Hrvatske, a prolaskom selekcijskog procesa njih 16 osiguralo je sudjelovanje u edukacijama etabliranih stručnjaka iz različitih područja, koji su im potom u ulozi mentora pomagali u pripremi projekata i prezentacija za fundraising pitch.
Iako su pobjednika samo dva, svaka od preostalih 12 sudionica fundraising pitcha, koja je svoje kampanje oblikovala uz pomoć edukatora i mentora iz Žute točke, planira ih svakako provesti, ističući kako je edukacija i rad s mentorima istinski promijenila način na koji promišljaju i djeluju te otvorila nove prilike u stvaranju odnosa s donatorima.
Udruge koje su predstavile svoje donacijske kampanje, pored KRIJESNICE i udruge PUŽ su: Društvo Naša djeca Vinkovci; Humanitarna udruga Dar dobrote Našice; Hrvatska udruga za bolesti štitnjače; Hrvatska udruga za epilepsiju; Hrvatska udruga za ravnopravno roditeljstvo; Isusovačka služba za izbjeglice, Konjički klub „Satir“ Vinkovci; Udruga roditelja djece s teškoćama u razvoju "Pčelice" Gospić; Udruga savjetovališta "Uz tebe sam Varaždin; Udruga "Teatar od soli" Tkon; Udruga Tvornica mladih; Udruga za djecu i mlade "Čarobni svijet” Knin.
U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugoročnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti između poslovne zajednice i građana s jedne strane i neprofitnih organizacija s druge strane.
Drugi ciklus Akademije i natječaj Žuta točka partnerski su podržali Hrvatska zajednica županija, Zaklada Konrad Adenauer, Udruga gradova i Wiener osiguranje, sponzorski tvrtka A1 Hrvatska, CROZ, Hrvatska banka za obnovu i razvitak i Poslovna inteligencija te donatorski tvrtke Nexi Croatia i Press Clipping.