NAJSKUPLJI PROJEKT

Izvor iz Komisije: Hrvatska svečano otvara Pelješki most između 19. i 21. srpnja

Foto: Matko Begovic/PIXSELL
Pogled iz zraka na gradilišta pristupnih cesta za Pelješki most
Foto: Hrvatske ceste
Pelješki most
Foto: Hrvatske ceste
Pelješki most
18.03.2022.
u 15:57
Obilazeći gradilište Pelješkog mosta, premijer Andrej Plenković u siječnju ove godine rekao je bi se hrvatski teritorij kopneno trebao spojiti do početka ovogodišnje turističke sezone.
Pogledaj originalni članak

Hrvatska namjerava svečano otvoriti Pelješki most, najskuplji infrastrukturni projekt sufinanciran iz EU fondova, između 19. i 21. srpnja, rekao je u petak Hini izvor iz Europske komisije.

Otvorenju bi trebale nazočiti predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen i europska povjerenica za kohezijsku politiku Elisa Ferreira.

"S obzirom da se radi o najvećem projektu iz EU fondova, one bi trebale tada nazočiti ceremoniji otvorenja", rekao je izvor dodavši da će ceremonija biti održana 19., 20. ili 21. srpnja. To otvaranje je planirano u jeku turističke sezone kada bi tisuće turista mogle putovati prema Dubrovniku.

Obilazeći gradilište Pelješkog mosta, premijer Andrej Plenković u siječnju ove godine rekao je bi se hrvatski teritorij kopneno trebao spojiti do početka ovogodišnje turističke sezone. Do ljeta se u promet planira pustiti i dio obilaznice preko Pelješca, a jedino je otvaranje čvora Ston - odgođeno za jesen ove godine.

I ministar prometa Oleg Butković najavio je puštanje mosta u promet do početka turističke sezone. 

Most na poluotoku Pelješcu, kojim se cestovnim zaobilaženjem BiH povezuje južni dio Hrvatske, najskuplji je infrastrukturni projekt otkako je 1986. godine Europska komisija počela sufinancirati projekte. Most je koštao 418 milijuna eura u čemu EU sudjeluje s 85 posto novca a Hrvatska s 15 posto. 

Do tada je kao jedan od najskupljih projekata figurirala izgradnja podzemne željeznice u portugalskom gradu Portu za što je iz EU fondova bilo izdvojeno 316 milijuna eura.

U petak se u Bruxellesu održava 8. Kohezijski forum, skup na kojem se raspravlja o kohezijskoj politici kojom Europska komisija putem svojih fondova nastoji smanjiti razvojne nejednakosti između dijelova Europske unije.

Put svile 2.0

Nekad su bili primatelji međunarodne pomoći, a sada su najveći svjetski graditelji

Zemlja koja je nekada bila primatelj međunarodne pomoći i čiji su stanovnici desetljećima živjeli u siromaštvu postala je najveći svjetski graditelj. Kina posljednjih godina investira milijarde u sklopu megaprojekta Pojas i put, a ta je zemlja diljem svijeta izgradila 41 naftovod i plinovod, 203 ceste, mosta i željezničke pruge, 199 elektrana, i to u 112 država, među kojima je i Hrvatska

 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 24

DU
Deleted user
16:54 18.03.2022.

Napokon. Hvala Svetome Vlahu.

Avatar Asterix
Asterix
16:36 18.03.2022.

Vjerojatno će most biti puno prije spreman. Odabirom ovog datuma se nastoji malo sanirati debakl s kašnjenjem pristupnih cesta, smanjiti vremenska razlika između otvaranja mosta i pristupnih cesta.

NO
nogogaz
18:52 24.03.2022.

Valjda necemo nazvati most Kineski most!?? Izgradili smo ga europskim novcem, zato smo ga mogli nazvat europskim! Mozda most Gospe Medjugorske Ili most A. Stepinca.