Vlada je na današnjoj sjednici u Sabor poslala doradu dvaju zakona vezanih uz poglavlje 23. kako bi se izvješće o tom poglavlju poslalo do kraja tjedna u Bruxelles.
U izmijenjenom Zakonu o financiranju političkih aktivnosti i izbornoj promidžbi predlaže se da i na lokalnim izborima političke stranke otvaraju posebne račune za financiranje troškova izborne promidžbe. U ranijem prijedlogu to se odnosilo samo na razini države, dok će sada i kandidati na lokalnim izborima morat otvarati te račune koji će se kontrolirati. Računi bi se trebali otvoriti godinu dana prije izbora. Financijska izvješća o financiranju izborne promidžbe dostavljat će se u roku od 30 dana nakon izbora. Donacije za financiranje izborne promidžbe koje prelaze dopuštene iznose prijavljivat će se ubuduće i Državnom izbornom povjerenstvu koje će biti nadležno za nadzor financiranja izborne promidžbe. Državni ured za reviziju, naime, provodi reviziju, a ne i nadzor, a DIP može od Ureda tražiti potrebne informacije.
Tehničke izmjene donesene su i u Zakonu o sprječavanju sukoba interesa, a ostaju ključne novine vezane za širi krug osoba koji neće smjeti biti u sukobu interesa. No, primjerice, u prvotnom prijedlogu je stajalo kako se to odnosi na predsjednike i članove uprava tvrtki u 100-postotnom državnom vlasništvu, a sada je izmijenjeno pa se to odnosi i na upravu u većinskom državnom vlasništvu. Povjerenstvo za sprečavanje sukoba interesa imat će pet isključivo stručnih i nestranačkih članova. Umjesto dosadašnjih 20 posto, od sada će dužnosnik moći imati 0,5 posto udjela u tvrtki koja bude htjela poslovati s državom pa će udjel veći od tih 0,5 posto morati prenijeti na drugu osobu. No ta tvrtka neće moći poslovati s tijelom javne vlasti, primjerice ministarstvom, u kojem dužnosnik obnaša dužnost.
- Odlučili smo se na zakon koji stavlja čvrste okvire iako je bilo puno protivnika. Zakon jamči transparentnost jer će svi obveznici morati “podastrijeti sve svoje na sunce” - rekla je Kosor.
Obavijestila je i kako će Povjerenstvo imati uvid ne samo u imovinu nego i račune u bankama. Potpredsjednik Vlade i ministar europskih integracija Gordan Jandroković izvijestio je o informacijskoj, medijskoj i referendumskoj kampanji za ulaz Hrvatske u EU.
Vladimir Drobnjak, glavni pregovarač za EU, posebno je bitnim izdvojio komunikacijsku strategiju kako se, primjerice, ne bi više dogodila zabuna da će našem teritorijalnom moru, ulaskom u EU, imati slobodan pristup brodovi iz Europe.
- Važno je istinito izvještavati i zato je komunikacijska strategija bitna – rekao je Drobnjak.
- Od sada su svaki sat i minuta dio komunikacijske strategije – rekla je premijerka.
Za komunikacijsku strategiju izdvojeno je 15 milijuna kuna.
podastrijet ????? di su oni lepi dani kad sam moral govorit \'\'hiljada\'\'