Josip Bilaver:

Jadransko more sigurno, ali sve je više akcija traganja i spašavanja

Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija
pomorska policija
Foto: Goran Kovačić/PIXSELL
Jadransko more
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
Josip Bilaver
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Josip Bilaver
Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Josip Bilaver
14.10.2019.
u 14:23
Potrebna su nam i ljudska i tehnička pojačanja. Ove smo godine u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost (EMSA) proveli pilot-projekt nadzora mora bespilotnim letjelicama, a taj će se program nastaviti i u 2020. godini, rekao je Bilaver.
Pogledaj originalni članak

Državni tajnik za more Josip Bilaver izjavio je u ponedjeljak u Dubrovniku da je Jadransko more sigurno za plovidbu, ali je zbog rasta prometa i turističkog razvoja te čestih vremenskih promjena, broj akcija traganja i spašavanja svake godine sve veći.

Bilaver je na konferenciji o traganju i spašavanju na moru u organizaciji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture podsjetio da je ove godine bilo manje smrtnih slučajeva. Podsjetio je kako Hrvatska trenutačno raspolaže s četiri brodice i 33 manja broda, a cilj je korištenjem novca iz EU fondova ulagati i u zračnu pomoć.

"Naravno, potrebna su nam i ljudska i tehnička pojačanja. Ove smo godine u suradnji s Europskom agencijom za pomorsku sigurnost (EMSA) proveli pilot-projekt nadzora mora bespilotnim letjelicama, a taj će se program nastaviti i u 2020. godini", rekao je Bilaver.

Najavio je uspostavu pomorskog operativnog centra  i donošenje novog nacionalnog plana traganja i spašavanja.

"Uz nedavno doneseni Zakon o lučkim kapetanijama i Pomorski zakonik, sve bi te mjere trebale pridonijeti još većoj sigurnosti na Jadranu", zaključio je Bilaver.

Foto: Boris Scitar/Vecernji list/PIXSELL
Josip Bilaver

Pomoćnik ministra Siniša Orlić je rekao kako su četiri broda sa stalnom posadom u službi 24 sata, a ostala plovila raspoređena su po ispostavama lučkih kapetanija.

"Kroz pasivna smo dežurstva uspjeli s relativno malo ljudi pokriti veliko područje i mislim da imamo dobre rezultate. Zapošljavanje u državnoj službi nije atraktivno. Zaposleni su pomorci koji su nam došli s radnih mjesta s puno većim plaćama, ali im je dosta plovidbe i žele se skrasiti. Međutim, takvih je malo. Jako nam je teško ispuniti uvjete kojima bismo ih privukli, a pogotovo imamo problem s otocima, gdje nam se ne javlja nitko", izjavio je Orlić.

Izvršna direktorica EMSA-e Maja Markovčić Kostelac je istaknula kako modernizacija pomorstva otvara novi pogled na tu granu gospodarstva.

"Ta nova slika će odrediti i službu traganja i spašavanja. Moramo vidjeti kako na to odgovoriti. EMSA pomaže u učinkovitosti traganja i spašavanja, ali i u stalnom rastu sigurnosti plovidbe, kroz razvoj i primjenu standarda sigurnosti plovidbe i zaštite mora od onečišćenja te prikupljanju podataka", izjavila je Markovčić Kostelac.

Konferencija se održava radi upoznavanja i uključivanja stručne javnosti u postupke razvoja i modernizacije sustava traganja i spašavanja na moru u Republici Hrvatskoj kako bi se u svakom trenutku osigurao brz i učinkovit odgovor na izvanredne situacije na moru, osobito u spašavanju ljudskih života.

Na konferenciji će biti riječi i o planu razvoja službe traganja i spašavanja na moru, razvoju integriranih operativnih rješenja i modernizaciji tehničkih resursa te o drugim temama koje mogu utjecati na učinkovit odgovor mjerodavnih službi u izvanrednim situacijama spašavanja na moru.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.