Nema više zabune

Jagode, med i drugi proizvodi iz Vrgorca nosit će svoju oznaku

Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
Jagode, med i drugi proizvodi iz Vrgorca nosit će svoju oznaku
19.04.2019.
u 18:40
Trenutačno na području Vrgorca djeluju četiri udruge koje okupljaju više od 200 OPG-a iz sektora vinarstva, vinogradarstva, pčelarstva, voćarstva i povrtlarstva
Pogledaj originalni članak

Ubuduće ne bi trebalo biti dvojbe koja je jagoda vrgoračka, a koja se lažno time diči. Naime, Grad Vrgorac popisao je ugovor s tvrtkom Agrarno savjetovanje d.o.o. u vrijednosti od 120.000 kn za kreiranje jedinstvene oznake kvalitete vrgoračkih poljoprivrednih proizvoda. Za cijelo ruralno područje Vrgorca kreirat će se jedinstvena oznaka kvalitete koja će služiti za označavanje, isticanje, promociju i prodaju visokokvalitetnih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda područja Vrgorca.

 

– Početkom ove godine krenuli smo s poticanjem udruženja naših poljoprivrednika. Trenutačno na području Grada Vrgorca djeluju četiri poljoprivredne udruge koje okupljaju više od 200 obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava iz sektora vinarstva, vinogradarstva, pčelarstva, voćarstva i povrtlarstva. Na današnjem konkurentskom tržištu komunikacija i brendiranje proizvoda postaju sve važniji čimbenici uspješnog poslovanja. Kad je riječ o tradicijskim proizvodima, naglasak je na umrežavanju ponude, stvaranju zajedničkih oznaka te zajedničkim promocijskim aktivnostima – ističe gradonačelnik Vrgorca Ante Pranić.

Napominje da bi pojedinačno brendiranje i komunikacija s tržištem za velik broj proizvoda i usluga, čiji je komercijalni razvitak u većem broju slučajeva tek na početku, doveo do inflacije različitih oznaka od kojih nijedna neće postići veću prepoznatljivost i vrijednost na tržištu. Osnovna ideja ovog projekta je kreiranje vlastite oznake kvalitete vrgoračkih poljoprivredno-prehrambenih proizvoda.

– Također je bitna diferencijacija područja Vrgorca i njegovih proizvoda od konkurencije, podizanje i zadržavanje kvalitete tih proizvoda, stvaranje sustava poticanja prodaje tih proizvoda. Želimo kreirati jedinstvena pakiranja za poljoprivredno-prehrambene proizvode, izraditi modele upravljanja oznakom kvalitete i plan jedinstvene promocije svih proizvoda – kaže Pranić.

Vlasnik oznake je Grad Vrgorac te ujedno i upravlja njome, tj. određuje popis proizvoda koji se štite oznakom u suradnji s poljoprivrednim udrugama i radnom skupinom. Isto tako, donosi odluku o dodjeli i oduzimanju prava korištenja oznake, zaključuje ugovore o pravu korištenja oznake, provodi njezinu promociju kao i druge poslove.

Pri izradi oznake predviđa se osnivanje radne skupine od 11 članova za ovaj projekt, tzv. radna skupina. Osam članova predložit će četiri udruge, a tri člana bit će naši istaknuti agronomi kao vanjski suradnici. 

– Na temelju ispunjenja internih pravilnika i potpisom ugovora proizvođači će steći pravo na korištenje oznake. Oznaka će se moći koristiti samo za proizvode i količine navedene u odluci. Konkretno, na primjeru jagoda s područja Grada Vrgorca želimo jasno definirati sustavom vlastite oznake kvalitete koji proizvođači zadovoljavaju propisane norme, a koji koriste naziv vrgoračkog proizvoda iako nemaju nikakve poveznice s Vrgorcem – zaključuje Pranić.

Na žalost, za ovu sezonu jagoda projekt je počeo prekasno, ali već sljedeće godine vrgoračke jagode nosit će prepoznatljivu oznaku.     

Zamka za komarce

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

GL
GlasnaJasna
19:09 19.04.2019.

pametno

AL
AlBundy72
21:36 19.04.2019.

I treba

NT
Nikola Turajlić-jaružalo
01:50 20.04.2019.

Zašto brendiranje se koristi za označavanje proizvoda, kada imamo nagradjeni hrvatski izraz oznak. Ne muče se naši jezikoslovci kao Jezusi da bi njihov trud bio uzalud. Istina nije svugdje tako, pa će i po propasti Uljanika koristiti se izraz jaružalo (kramp) za čišćenje jaruga, kanala i tsl.