Idemo na policiju nešto obaviti, ovo nam je najbrži i najjeftiniji prijevoz – vikali su mladići, jedni od prvih Karlovčana koji su isprobali sustav javnih bicikala. Tijekom javne prezentacije projekta nekolicina se već registrirala i oni prijevoz na dva kotača mogu koristiti u Zagrebu, Šibeniku, kao i više od 80 gradova u svijetu.
Ovisi o interesu
Registracija se plaća 79 kuna, pola sata je besplatno, a potom je svaki sljedeći sat osam kuna, koji se skidaju sa uplaćenog ‘kredita’. Hoće li takav sustav u Karlovcu i zaživjeti, ovisit će prije svega o interesu građana. Ako dođe do realizacije imat će četiri do šest stanica.
– Karlovac je dobio nagradu za najbiciklistički grad u Hrvatskoj“ i temeljem toga smo u plan stavili da pokušamo uvesti sustav javnih bicikala u Karlovcu. Da bismo krenuli u javnu nabavu s tvrtkom iz Zagreba, koja trenutačno ima sustav u Zagrebu i Šibeniku, dogovorili smo ovu prezentacija u Karlovcu gdje je korištenje bicikla besplatno bilo sat vremena.
Prikupit ćemo informacije o interesu i u rujnu će se Grad prijaviti na natječaj Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost kako bi osigurali određeni dio novca za ovaj projekt – najavio je voditelj Odsjeka za prometno-tehničku djelatnost i održavanje nerazvrstanih cesta Miloš Đanković.
Dodao je da je u Karlovcu trenutačno oko 60 kilometara biciklističkih staza i dalje se razvijaju. Krešimir Dvorski, direktor tvrtke Sustav javnih bicikala, licenciranog partnera i ekskluzivnog zastupnika njemačke tvrtke Nextbike GmbH iz Leipziga napomenuo je da je Grad Šibenik za ovaj projekt izdvojio oko 99.000 kuna.
To je 20 posto ukupne investicije.
Najbolja infrastruktura
– Pokrenuli smo najveći sustav javnih bicikala u Hrvatskoj koji u Zagrebu sad broji dvanaest stanica i 85 bicikala. Drugi je pokrenut u Šibeniku 1. kolovoza ove godine sa 40 bicikala gdje smo zbog brdovitog terena uveli i bicikle sa tri i osam brzina.
U probi su i dva električna. Sustav u Šibeniku se pokazao izvrsnim. Ima trenutačno stotinjak registriranih korisnika u prva tri tjedna. U Zagrebu je u 15 mjeseci registrirano 5.000 korisnika koji su zajedno prešli čak 90.000 kilometara – rekao je Dvorski. Dodao je da je Karlovac jedan od gradova s najboljom biciklističkom infrastrukturom.