Uspješna poduzetnička priča

Kako su upornost i tjestenina „shirataki“ jedan studentski san pretvorili u uspješnu poslovnu priču

Foto: Envato Elements
shirataki
Foto: Privatna arhiva
Tvornica zdrave hrane
Foto: Privatna arhiva
Tvornica zdrave hrane
Foto: Privatna arhiva
Tvornica zdrave hrane
16.08.2023.
u 10:00
Prije osam godina Dominik Milolož i Elvis Kajtazović krenuli su u ostvarenje svoga studentskog sna ''da pokrenu nešto svoje“, a danas je njihova ideja uspješna poduzetnička priča.
Pogledaj originalni članak

Tvornica zdrave hrane, koja je startala kao web-shop sa skladištem na Malešnici, postala je prepoznatljiv hrvatski brend, a iza cijelog koncepta krije se neobična tjestenina.

– Jedna neobična tjestenina pod imenom „shirataki“ dala nam je ideju koja će postati naš najbolji poduzetnički plan i priča koja živi više od sedam godina. O imenu definitivno nismo puno razmišljali. Samo nam je sinulo i dogodio se „klik“ za vrijeme treninga u teretani. Iako nam je u početku bilo žao što smo dali to ime, jer riječ „tvornica“ nije nimalo zelena i zdrava kao naš brend, uspjeli smo napraviti neku neobičnu, zabavnu, obrnutu priču oko toga i upalilo je – govori Dominik te otkriva kako je njihova glavna misija stvoriti zadovoljne ljude, odnosno kupce.

Kada su kretali u poduzetničke vode 2015. godine, zdrava prehrana još nije bila toliko bliska kupcima, ali situacija je sada potpuno drugačija. Svijest kupaca se promijenila tako da danas pričamo o prilično educiranim mladim ljudima, zainteresiranim kupcima i nevjerojatno otvorenim osobama kada je u pitanju prehrana.

– Veliki izazov bio je promijeniti svijest prosječnoga hrvatskog potrošača, ali čini nam se da smo uspjeli. Dakako, najveći izazovi, generalno, u ovih sedam godina našeg poslovanja bili su pandemija i inflacija – objašnjava Dominik, otkrivajući koliko je teško koncept zdrave hrane predstaviti na domaćem tržištu.

– Godine 2015. i 2023. poimanje zdrave hrane u Hrvata izrazito se promijenilo. Danas su chia sjemenke sastavni dio većine doručaka, a 2015. ljudi su bili skeptični, čak i podrugljivi na pojam „chia sjemenki“. Nažalost, i dalje kasnimo za zapadom i tek nas bolest usmjeri na pravi put, ali mlade su generacije nevjerojatno otvorene i zainteresirane za bilo koji aspekt zdrave prehrane.

Upravo su na mlađe generacije i usmjerili svoje poslovanje, a osim na domaćem tržištu, njihov web-shop dostupan je i u Sloveniji, Austriji i Njemačkoj. Kao kruna poslovanja, stigla je i nova poslovnica na Bundeku koja ima i neke novitete poput pop bara Zdravica&Kavica.

– Vjerujemo da će Bundek, kao kvart koji okuplja mlade obitelji, biti idealna lokacija za takvu „kombinaciju“ dućana i bara. Cilj nam je što više pokušati povezati odlazak u dućan i izlazak u restoran na brzi i zdravi zalogaj. Takav koncept u Hrvatskoj se baš i ne viđa, a mi baš nekako vjerujemo da ćemo ga oživjeti.

Foto: Privatna arhiva
Tvornica zdrave hrane

U ponudi imaju više od 3000 proizvoda – širok asortiman prehrane za vegane, dijabetičare, alergičare i ljude s posebnim prehrambenim navikama. Kupce je dodatno osvojila njihova robna marka Nutrigold, a Dominiku i Elvisu važna je i suradnja s malim hrvatskim proizvođačima.

Foto: Privatna arhiva
Tvornica zdrave hrane

– Od samih početaka želimo okupiti što više OPG-ova i hrvatskih brendova. To, nažalost, nije baš lako. Hrvatski proizvođači rijetko kad mogu odgovoriti na potrebe velikih kupaca i lanaca, ali nam je jako drago da smo oko sebe okupili one koji to mogu, koji se trude i s kojima dobro surađujemo. Koliko smo skloni suradnji s njima, pokazuje i kampanja koju smo pokrenuli početkom 2020., "Skroz naše". Svjesni toga da podupiranje lokalnog znači boljitak na globalnoj razini, našu Tvornicu, koja na policama svojih trgovina nudi više od 3000 proizvoda, obogatili smo i s više od 400 proizvoda hrvatskog podrijetla – objašnjava Dominik te ističe koliko je važno u poslovanju imati pouzdanog partnera, čije će vam usluge pomoći u poslovanju, baš kao što je A1 Hrvatska. Njihove su usluge i ponuda najbolji suputnik u uspješnoj poslovnoj priči.

– Mislimo da je tajna u yin-yang odnosu. Ne mogu svi biti za sve i ključno je kod partnera prepoznati koji su njegovi talenti i mogućnosti. Jednom kad se „podijelite“, nastaje savršena kombinacija poduzetnika. Također, vjerujemo da nam je glavni pokretač ljubav prema svemu ovome. Kad nešto gradiš sedam godina, ne puštaš to samo tako. S druge strane, imamo tim od 160 ljudi. Ako te takva količina raznih osobina, duša, mana i vrlina ne „drajva“, neće ništa – zaključuje Dominik.

Sadržaj donosimo u suradnji s A1

Pogledajte na vecernji.hr