- Rastavili smo zrakoplov i poslali ga u Zagreb gdje ćemo obaviti stručnu ekspertizu – kazao je Dinko Vodanović, inspektor za avionske nesreće.
Zona slobodnog leta
Ističe kako moraju prikupiti niz podataka, od meteoroloških uvjeta do svih karakteristika dvokrilca, a to je najvažnije. Mikrolaki hidroavion u kojem su pored Neretve poginuli 57-godišnji Stjepan Vlahović Pača iz Komina i 24-godišnja Matea Bebić iz Metkovića, nije bio registriran u Hrvatskom registru civilnih zrakoplova. Kobni let nije bio prijavljen, a još se ne zna ni tko je upravljao avionom u trenutku nesreće.
- Ako se leti na visini do 300 metara, to je zona slobodnog letenja i let ne treba prijaviti. Iznad 300 metara je kontrolirani prostor i let treba prijaviti Hrvatskoj kontroli zračne plovidbe. Očito je zrakoplov dvokrilac, prema onome što do sada znamo, letio nisko.
“Neretvanski Ikar”
Nije se dizao iznad 300 metara pa let nije trebalo prijaviti. Na upit koliko su utemeljene priče Pačinih prijatelja da je zrakoplov najvjerojatnije zanio jaki vjetar i da je zapeo za visokonaponske žice u blizini pada, Vodanović kaže da se u priče amatera ne može pouzdati. Avion u kojem su poginuli inovator i studentica može primiti dva putnika, težak je maksimalno 150 kg i leti oko 60 kilometara na sat. Inače, Stjepan Vlahović Pače napravio je četiri zrakoplova. Ima svoj hangar kod Komina i malu pistu, a obično je letio iznad ušća Neretve. Prijatelji Pače, kojeg u dolini Neretve nazivaju “neretvanski Ikar”, tvrde da je bio veliki stručnjak za pilotiranje.
Pa zar je bitno tko je upravljao??? LJudi više nema. Avion je od poduzetnika, pa onda da se ne troši više novac poreznih obveznika.. treba napisati da je vozač nepoznat.. oboje poginuli.. i zatvoriti slučaj. Gotovo.. a ne trošiti i dalje lovu.