NOVO 'DOMAĆINSTVO'

Kako će izgledati predmet praktične vještine? Imat će 3 domene, a učenike očekuju brojne aktivnosti

Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Prvi je dan nove školske godine
Foto: Kristina Stedul Fabac/PIXSELL
Karlovac: Srednjoškolci imaju nastavu na otvorenom u blizini Korane
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Prvi je dan nove školske godine
13.05.2023.
u 10:16
Budući da cjelodnevna škola u svojoj eksperimentalnoj fazi počinje na jesen kurikulum novog predmeta detaljno je raspisan i odaslan na javnu raspravu
Pogledaj originalni članak

Učenici od I. do IV. razreda osnovnih škola Hrvatske koje će biti uključene u eksperimentalni program Cjelodnevne škole dobit će između ostalog novi predmet - praktične vještine. Budući da cjelodnevna škola u svojoj eksperimentalnoj fazi počinje na jesen kurikulum novog predmeta detaljno je raspisan i odaslan na javnu raspravu.

Novi predmet učit će se u jednakoj satnici kroz svih četiri razreda - 35 sati u nastavnoj godini.

Izrađivat će 3D modele

- Nastavnim predmetom Praktične vještine nastavlja se razvoj kompetencija čija se osnova stvara u predškolskom odgoju i obrazovanju, čime se, posebice u početnim razredima, značajno poboljšava prijelaz učenika iz sustava predškolskog u sustav primarnog odgoja i obrazovanja. - poručuju iz Ministarstva obrazovanja. Sam predmet praktične vještine sastoji se od tri domene koje će morati svladati učenici. Prva domena nosi naziv "Stvori i djeluj" i obuhvaća praktični rad učenika na izradi tvorevina od dostupnih materijala uz korištenje različitih tehnika rada primjerice: rezanje, spajanje, savijanje, modeliranje, oblikovanje pri čemu se kod učenika potiče kreativnost sugerirajući da se odmaknu od poznatih šablona.

Motivira se rad u timu, grupama i u suradnji s likovnim udrugama, galerijama, knjižnicama, humanitarnim organizacijama. Tako će primjerice učenici trećih razreda na tome predmetu izrađivati vjetrenjače od papira, ptice koja upravljanjem pojedinih dijelova pomiče krila, lutka za dramatizaciju u 3D, automobile na zrak, dok će učenici IV. razreda u toj domeni izrađivati kućice za ptice, gredice za biljke, stalke za pribor, spektroskop te učiti kako napraviti i promiđbeni materijal za rukotvorine koje su izradili. Druga domena toge predmeta nosi naziv Tehnika oko nas u kojoj će primjerice učenici prvih razreda učiti postavljati stol, reciklirati predmete izrađujući neke druge, ali i učiti prometne znakove i sigurnost u prometu, dok će učenici II. razreda u toj domeni učiti primjerice kako zamjeniti žarulju,kako pripremiti zdravi obrok, kako održavati higijenu prostora te kako dnevno i tjedno organizirati vrijeme. Učeici pak IV. razreda u toj domeni predmeta učit će izračunavati potrošnju na mjernim uređajima, te će primjerice učiti prepoznavanje lančanih i zupčanih prijenosa gibanja na biciklu ili igračkama.

- Unutar ove domene učenici se upoznaju s priborom, alatima i uređajima kojima se koriste. Također, učenici usvajaju znanja i razvijaju vještine, stavove, samostalnost i odgovornost u kritičkome vrednovanju tehnike i tehnologije, njezine sigurnosti, korištenja, održavanja i zbrinjavanja. Učenici razvijaju vještine korištenja pribora, alata i uređaja te praktične vještine jednostavnih popravaka. Odgovorno i sigurno koriste tehničke uređaje i tehnologiju. - istaknuto je u ispisanom kurikulumu koji je na javnom savjetovanju.

Učit će o štedljivosti

Posljednja, treća domena u samom predmetu Praktične vještine je kvaliteta života gdje učenici razvijaju osnovne vještine brige o sebi i drugima. U toj će domeni učenici III. razreda tako primjerice učiti pripremati jednostavne obroke, koristiti uređaje za pripremu hrane, kao i učiti o jednostavnim popravcima obuće i odjeće, ali će učiti i pružanje prve pomoći.

- Učenici demonstriraju korištenje pribora, alata i uređaja za održavanje osobne higijene i higijene prostora, načine pružanja prve pomoći te načine organiziranja i provođenja vremena. Kroz razne igrolike aktivnosti učenici demonstriraju proces pripremanja hrane te se potiču na poštivanje kulture lijepog ponašanja. Posebna pozornost posvećuje se edukaciji za sudjelovanje u prometu u različitim ulogama: kao pješak, putnik u automobilu i javnom prijevozu te vozač bicikla, romobila ili rola. Isto tako unutar ove domene učenici uče o održivoj potrošnji, štedljivosti i ulaganju novca. Spoznaju važnost racionalne potrošnje novca - istaknuto je u kurikulumu za novi predmet koji počinje od jeseni u eksperimentalnoj fazi.

>> VIDEO Fuchs o reformi obrazovanja: 'Hrvatska djeca nedovoljno borave u samim školama'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar razmaknica
razmaknica
11:14 13.05.2023.

Nekada je to bilo normalno da se kod djeteta-čovjeka potiče materijano stvaranje. Šta ce to današnjoj djeci i društvu...pa mi živimo u virtualnom svijetu i radu od doma....tko još danas teži da ide na posao i stvara nešto materijano ...

Avatar Carbonado
Carbonado
11:05 13.05.2023.

Kad prvi roditelj dođe pokazati vještine u rezanju, savijanju i remodeliranju zbog kojih je njegovo čedo dobilo 4...

Avatar Idler
Idler
10:24 13.05.2023.

Dobro zvuči al treba vidjet na kaj bude to zišlo. Dobra ideja ne znači ništ ak ju nisu u stanju provest kak spada.