NERAZMJER OCJENA I ZNANJA

Kako je to moguće? 196 maturanata imalo peticu iz matematike, a na maturi jedinicu

Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Zagreb: Ravnateljica Centra za vanjsko vrednovanje obratila se medijima uoči državne mature
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Pripreme za državnu maturu
Foto: Dalibor Urukalovic/PIXSELL
Zagreb: Ravnateljica Centra za vanjsko vrednovanje obratila se medijima uoči državne mature
30.10.2020.
u 19:03
Samo je pedesetak srednjih škola objektivno procijenilo znanje đaka jer su im zaključne ocjene slične uspjehu na maturi
Pogledaj originalni članak

Državna matura kao jedini nacionalni ispit u hrvatskom obrazovnom sustavu i u prošlogodišnjoj generaciji učenika razotkrio je manjkavost i neujednačenost ocjenjivanja u školama. Ocjene koje su im zaključili nastavnici na kraju školske godine i one koje su dobili rješavajući ispite na državnoj maturi doslovce nemaju veze jedne s drugima, pokazuje to cjelovita statistika uspjeha državne mature kojoj je lani pristupilo 26.509 učenika.

Štoviše, samo se pedesetak srednjih škola u cijeloj zemlji može pohvaliti da su zapravo objektivno procijenile znanje svojih učenika jer im se zaključne ocjene na kraju školske godine podudaraju sa znanjem na državnoj maturi. Neke od tih škola su XV. gimnazija, III. gimnazija, Gimnazija Antuna Vrančića, Srednja škola Vela Luka, Srednja škola Ban Josip Jelačić, Gimnazija Metković, Srednja škola Bartula Kašića, Turističko-ugostiteljska škola Split, Gimnazija Sisak...

>> VIDEO Najbolji ovogodišnji maturant Marijan Višić u studiju Večernjeg lista

Promatramo li samo uspjeh učenika po razinama i obveznim predmetima, onda međimurski gimnazijalci imaju razloga za slavlje – ti učenici već petu godinu zaredom postižu najbolje rezultate u engleskom jeziku na ispitu više razine, u znanju hrvatskog jezika više razine prednjače učenici Dubrovačko-neretvanske županije, a u matematici u odnosu na ostale palicu najboljih drže varaždinski maturanti. Da je nerazmjer zaključenih i na maturi ostvarenih ocjena velik, svjedoči i podatak da je 2018./2019 školske godine 196 maturanata imalo zaključenu peticu iz matematike na kraju četvrtog razreda srednje škole, a na državnoj je maturi dobilo jedinicu iz tog predmeta. Prošle se godine ta situacija u istom predmetu ponovila kod 87 hrvatskih maturanata.

U školskoj 2019./2020. godini od ukupno 26.511 maturanata koji su te godine položili maturu, njih 19.403 upisalo je visoko učilište. Najbolji prošlogodišnji maturanti, točnije oni s najvećim ostvarenim prosjekom na državnoj maturi, upisali su se na Fakultet elektrotehnike i računalstva, Farmaceutsko-biokemijski, Edukacijsko-rehabilitacijski, zagrebački Medicinski fakultet, Prirodoslovno-matematički fakultet, a učenici s visokim prosjekom na državnoj maturi ove su godine upisali i Muzičku akademiju, kao i Akademiju dramskih umjetnosti.

Promatramo li najbolje upisane na najtraženije fakultete, onda je po statistici jasno da već dvije godine zaredom najviše učenika XV. gimnazije upisuje Fakultet elektrotehnike i računalstva, a upravo učenici te škole s najboljim rezultatima usvojenih znanja i uspjeha na maturi najbolje prolaze i na Farmaceutsko-biokemijskom fakultetu. Od ovogodišnje generacije maturanata, najbolje uspjehe a time i najviše mjesta na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu osigurali su si učenici čakovečke Gimnazije Josipa Slavenskog.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 31

NE
nečešrazbojniče
19:17 30.10.2020.

Puno odlikaša, puno jedinica na maturi. Ono što prođe to jedva završi ili uglavnom napusti fakultet, čast iznimkama koji sve to obave u roku. Onda se pojavljuju privatne managerske škole. Nijedna država u odnosu na stanovništvo nema toliko managera i doktora znanosti a nama nikada gore nije bilo. Stvarno treba nešto preispitati.

DU
Deleted user
19:42 30.10.2020.

Forsiraju se učenici na fakultete koji za to nisu, dijele se petice učenicima čiji roditelji vrše pritiske na profesore... drustvo je iskompleksirano, roditelji svoj osjecaj manjka vrijednosti prenose na djecu... Bandic i ekipa vele da ti treba papir da napreduješ... i ostale bljuvotine... eto, zasto...

GI
gitara1
20:29 30.10.2020.

Ocjene se počinju poklanjati u osnovnoj školi. 3=dobar, 4= vrlo dobar, 5= odličan U osnovnoj školi djecu koja znaju za 3,4 i 5 profesori ocjenjuju ocjenom odličan. Jer se boje roditelja,anonimnih prijava i inspekcija. Daš odličan i imaš mir. Jasno je da prijemnim ispitom selektirani klinci iz xv. gimnazije znaju matematiku bolje od djece u strukovnim školama ili nerazvikanim gimnazijama. Nije samo do profesora. Kad prvi put budu realno ocjenjeni većina djece doživi šok. Jer su ih odrasli godinama lagali. Kad završe školu nastupa NAJVEĆI problem ove države. Posao u državnoj službi neće dobiti najsposobniji već oni koji imaju vezu. I tako godinama. Zašto nam država ne ide naprijed?