S one strane objektiva

Kako su nastale najbolje fotografije Pixsella 2016.

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL
Ivo Sanader, Jadranka Sloković
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
Gusta magla prekrila gradske ulice
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Igor Recek zvani Gangster
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Sv. Leopold Mandić
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Pirotehničari prosvjeduju na Trgu svetog Marka
Robert Anić
Davor Puklavec
Marko Lukunić
Sanjin Strukić
Patrik Macek
17.12.2016.
u 00:15
Naši fotoreporteri bili su tamo gdje je trebalo i uvijek se vraćali obavljena posla, a neki od trenutaka uhvaćenih u objektivu govore da im je fotografija i više od posla.
Pogledaj originalni članak

Za dobru fotografiju potrebno je dobro oko, dobro svjetlo, dobar trenutak, ali prije svega dobar novinar. A fotoreporteri agencije Pixsell to svakako jesu. Bili su tamo gdje je trebalo i uvijek se vraćali obavljena posla, a ovih pet fotografija, odabranih među tisućama, govori tome u prilog.

Marko Lukunić, Sanjin Strukić, Davor Puklavec, Robert Anić i Patrik Macek fotoreporteri su s godinama iskustva i prijeđenim kilometrima iza sebe, ali ovih pet fotografija koje smo odabrali među najboljima snimljenim tijekom 2016. godine slikovito govori kako ih je “zamor materijala” u širokome luku zaobišao. Baš kao što i neki od trenutaka uhvaćenih njihovim objektivima svjedoče kako je fotografija za njih mnogo više od posla. U sutrašnjem izdanju Večernjeg lista predstavit ćemo još petoricu njihovih kolega.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

SANJIN STRUKIĆ - Na fotografiji sam dobio emociju čak i bez lica starice

Bilo je rano jutro, sivilo, dobro se sjećam svakog detalja toga dana sredinom listopada. To je vrijeme kada naši stariji sugrađani izlaze na ulice jer se ranije bude pa se upute u različitim smjerovima, na tržnicu ili jednostavno na ulicu, ali smjer ove gospođe s fotografije bio je Kaptol – prisjeća se Pixsellov fotoreporter Sanjin Strukić. Spazio ju je kako odmiče, s leđa, pa je ubrzao korak, potom i potrčao pa “okinuo” u pravom trenutku, kad je objektivom obuhvatio i nju i njezino krajnje odredište koje se nazire u magli: zagrebačku katedralu.

– Čučnuo sam i fotografirao gospođu odozdo. Kadar mi je bio iznimno zanimljiv: emociju inače nosi lice, a na ovoj fotografiji emociju sam dobio i bez lica. Jasno je da je riječ o starijoj osobi i da ta osoba nije sretna – kaže Sanjin.

Foto: Marko Lukunić/PIXSELL

MARKO LUKUNIĆ - Skrivanje torbom od kiše i Pixsellova fotoreportera

Bila je to još jedna u nizu šetnji fotoreportera Marka Lukunića sa zadatkom: snimiti dobru gradsku fotografiju. Obilazeći poznate punktove u središtu Zagreba u svinju ove godine naišao je na zanimljiv prizor – bivšeg premijera Ivu Sanadera na kavi u Buldogu u društvu dvoje odvjetnika: Jadranke Sloković i Gorana Suića.

– Kada su me spazili i vidjeli da podižem fotoaparat, nastao je pravi stampedo, svi troje su se razbježali. Odvjetnik Suić udaljio se u jednom pravcu dok su Sanader i gospođa Sloković krenuli u drugom, ne računajući da ću ih slijediti. Pokušali su se skloniti u jedan dvorišni ulaz, što od mene, što od pljuska koji je počeo padati, ali ja sam uspio uhvatiti trenutak kad se Jadranka Sloković pokušala sakriti Suićevom torbom – prisjeća se Marko Lukunić.

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

DAVOR PUKLAVEC - Uz živopisna čovjeka fotografija nastaje sama od sebe

U rujnu, u obiteljskoj kući u Strmcu Stubičkom, odvijao se zanimljiv fotosession u čijem je središtu Igor Recek zvani Gangster, najpoznatiji hrvatski restaurator namještaja iz 50-ih i 60-ih godina prošlog stoljeća.

– Kada ispred objektiva imate radionicu natrpanu vintage namještajem i predmetima te živopisnog čovjeka, entuzijasta, fotografija se takoreći snima sama od sebe. Igora sam smjestio u fotelju nasred radionice i osvijetlio ga bljeskalicom. Međutim, prethodno sam 20-ak minuta hodao prostorijom u čudu, ne vjerujući čega sve tamo ima – prisjetio se Davor Puklavec.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

ROBERT ANIĆ - Zvonar katedrale dopustio mi je da uđem u crkveni kor

U travnju je tijelo svetog Leopolda Mandića u zagrebačkoj katedrali bilo izloženo na štovanje vjernicima, ali i objektivu našeg fotoreportera Roberta Anića.

– Sjećam se toga dana jako dobro, kao i ogromnog interesa koji je vladao među građanima, svi su željeli biti u blizini sveca. U toj sam silnoj gužvi pokušavao pronaći položaj s kojeg bih ulovio izlazak tijela pri najboljem svjetlu. Da bih dobio što atraktivniju snimku sveca kojeg katolički puk toliko voli, potražio sam zvonara koji mi je dopustio da se popnem iznad gomile, uđem u crkveni kor i snimam odozgo – prisjetio se fotoreporter Robert Anić.

Foto: Patrik Macek/PIXSELL

PATRIK MACEK - Transparentom ‘Ne želim u Njemačku’ sve je rečeno

Na Trg svetog Marka proteklog svibnja izišli su pirotehničari kako bi još jednim u nizu prosvjeda upozorili na teške uvjete rada u kojima obavljaju iznimno zahtjevan, za život opasan posao. Ulicom je naišao fotoreporter Patrik Macek.

– Momci su sa sobom ponijeli svoju standardnu opremu koja se sastoji od kacige i pancirke, već viđene na prosvjedima, no meni kao fotografu ništa od toga nije bilo zanimljivo. Meni je za oko zapeo transparent “Ne želim u Njemačku” jer je sadržajem, tom jednom kratkom rečenicom, s najmanje moguće elemenata sve rečeno. Iseljavanje iz Hrvatske u potrazi za boljim životom, na žalost, obilježilo je cijelu proteklu godinu – kaže Patrik Macek.

>>Najbolje fotografije Pixsellovih fotoreportera u 2016. godini

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

Avatar bozezasto
bozezasto
07:35 17.12.2016.

Joj, samo da se gospodin Sanader oslobodi lažnih optužbi komunista Milanovića, pa da se vrati tamo gdje i pripada, u HDZ, da nas vodi sa gospodinom Andrejem i gospodinom Božom, jer nas vole vole Hrvatsku našu i to im je jedini zločin, Bože i sude oslobodite nam Ivu