KOLAPS U LANCU OPSKRBE

Kamioni stoje, vozače vabe i damama

Foto: Marin Tironi/PIXSELL
Kamioni stoje, vozače vabe i damama
29.06.2021.
u 23:44
Do sada je najteža posljedica Brexita u Velikoj Britaniji manjak vozača kamiona.
Pogledaj originalni članak

Police u britanskim supermarketima mogle bi opustjeti ovog ljeta jer dolazi do, kako navode mediji, “nezamislivog ko apsa” u lancima opskrbe. Tamo sada, naime, nedostaje oko 100.000 vozača komercijalnih vozila, dijelom zbog pandemije, a dijelom i zbog Brexita.

Čelnici britanske prijevozničke indu strije poslali su premijeru Borisu Johnsonu dramatično pismo 23. lipnja u kojem traže da osobno intervenira i dopusti europskoj radnoj snazi da uđe na britansko tržište osiguravajući im privremene radne dozvole te da posao vozača kamiona stavi na popis deficitarnih zanimanja.Zasad od toga ništa, glasnogovornik vlade rekao je kako je na snazi novi emigracijski sustav pa bi prijevoznici trebali kadrove tražiti kod kuće.

Propast će i roba

No stvarnost je malo drukčija. – Supermarketi već javljaju da ne dobivaju očekivane količine robe pa dolazi i do znatnog propadanja zaliha koje nema tko prevesti – rekao je Richard Burnett, direktor udruge Road Haulage Association koja je jedna od potpisnika pisma Johnsonu.

Reuters podsjeća kako se britanska industrija supermarketa koju predvode veliki lanci poput Tesca, Sainsbury’sa, Asde i Morrisonsa oslanja se na vojsku vozača i skladištara koji njihove lokacije svakoga dana snabdijevaju svježim proizvodima iz Britanije i Europe. Upravo je prijevoznička industrija bila najglasnija uoči Brexita upozoravajući kako vozači neće željeti raditi ni dolaziti u Veliku Britaniju ako će se uspostaviti takve kontrole koje će stvoriti redove na granicama.

A onda je stigla i pandemija koja je pojačala problem nakon što su se mnogi vozači porijeklom s kontinenta vratili u svoje zemlje iz Velike Britanije. Za ove su industrije otvaranje ekonomije, početak ljetnih praznika i veliki sportski događaji dodatan problem jer je pojačana potražnja za hranom i pićem u ovo vruće vrijeme. A nakon ljeta slijede pripreme za božićnu šoping-groznicu. No, vlada se ne da pa tvrdi kako su novi programi obučavanja već dali rezultate.

– Naš na bodovanju zasnovani sustav emigracije jasno navodi kako bi se poslodavci morali usmjeriti na ulaganja u našu domaću radnu snagu, posebno onu koja traži novu vrstu zaposlenja, prije nego što počnu dovlačiti radnike iz stranih država, navodi se.

Lascivno oglašavanje

Jedan pokušaj agencije za zapošljavanje u Suffolku povukao je tako i kritike. Adam Giles, šef agencije, unajmio je par lascivnih djevojaka da prošetaju s reklamama u kojima se oglašava posao za vozače kamiona. Međutim, Gilesova ideja proglašena je seksističkom i odvratnom od Udruge vozača kamiona.

– Pa što su njima prioriteti, pokušavam im pronaći radnike u najvećoj krizi koju je ova zemlja imala od kraja Drugog svjetskog rata, a oni me proganjaju!? Ovdje nedostaje vozača kamiona i nešto s time u vezi treba učiniti – rekao je razočarano Giles britanskim medijima. Službeni je podatak kako je potrebno otprilike 76.000 kamiondžija, no vjerojatnije je da je ta brojka oko 100.000. Situacija doista jest ozbiljna jer pismo su Johnsonu potpisale sve velike udruge proizvođača hrane i logističari, primjerice Kuehne + Nagel.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

RA
R.adioT.elevizijaL.jestve
00:40 30.06.2021.

Nek probaju kao Hrvatske gazde , prijava na minimalac , novqc na ruke , bez dana odmora , laziranjr tahografa i kazne za vozace iz njihov dzepa (zato sto ne odmaraju) , stvarno ne znam kako nasi uspijecvaju naci vozace