kako srediti promet

Komadinina dvojba: Sve autoceste u jednu tvrtku ili u koncesiju

Foto: 'PXL Fotodesk /Vecernji'
'autocesta'
Foto: Nel Pavletić/PIXSELL
zlatko komadina
Foto: 'Daniel Kasap/PIXSELL'
'03.09.2011.Zagreb , Lucko - Kilometarske guzve duge oko 5 kilometara na izlazu A1 autoceste kod naplatnih kucica Lucko. Photo: Daniel Kasap/PIXSELL'
Foto: 'Goran Stanzl'
'unutrasnja...zagreb...30.03.2005. aerodrom pleso, croatia airlines foto: goran stanzl'
Foto: ''
'za gradsku zgb - dan zeljeznice, nagibni vlakovi snimio d. breitenfeld'
31.12.2011.
u 10:00
Komadina, koji još nije spreman govoriti o potezima u svom sektoru, preuzeo je tri vruća krumpira – cestogradnju, željeznicu i zračne luke.
Pogledaj originalni članak

Novi hrvatski ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Zlatko Komadina u naslijeđe od svog prethodnika Božidara Kalmete naslijedio je poprilično kaotičan resor u kojem su potrebne korjenite promjene.

Komadina, koji još nije spreman govoriti o potezima u svom sektoru, preuzeo je tri vruća krumpira – cestogradnju, željeznicu i zračne luke.

U HŽ-u 2000 ljudi viška

Ta tri prometna sektora za mandata bivše vlasti obilježile su brojne afere, a godinama se zadržavao u status quo u državnim tvrtkama Hrvatskim autocestama, Hrvatskim cestama, Autocesti Rijeka – Zagreb, Hrvatskim željeznicama i zračnim lukama.

Prometni je sektor u programu nove vlade vrlo skromno zastupljen. Tek se u jednoj rečenici spominje i to kao jedan od četiri investicijska stupa, a odnosi se na rekonstrukciju i gradnju ravničarske željezničke pruge (Krk) – Rijeka – Zagreb, nove kapacitete Luke Rijeka i modernizaciju željezničkih koridora X i Vb. Pri tome je očito da nova vlada namjerava ponovno oživiti ideju gradnje velike luke na Krku.

Željeznica bi tako trebala biti u središtu interesa Kukuriku vlade kao što su to bile autoceste za Račanove vlade. Samo ulaganje u izgradnju ravničarske pruge procjenjuje se na oko osam milijardi kuna, a to se planira namaknuti najvećim dijelom iz fondova EU.

S obzirom na to da su brzine na hrvatskim prugama pale na samo 60 kilometara na sat, nužno je obnoviti i postojeće pruge na paneuropskim koridorima (Savski Marof – Tovarnik) te drugi dio ravničarske pruge od Zagreba do Botova na koridoru Vb.

No prije svega potrebno je napokon krenuti i dovršiti restrukturiranje HŽ-a, koja traje godinama s jednim korakom naprijed pa dva natrag. HŽ dobiva iz državnog proračuna oko tri milijarde kuna godišnje subvencija, ima oko 2000 viška zaposlenih.

Iako su autoceste Komadinin sektor, on o svojim planovima o njima još se nije izjašnjavao. No potpredsjednik Vlade Radimir Čačić zato jest. On gura ideju koncesija. Alternativa davanju autocesta u koncesiju moglo bi biti ujedinjavanje cestarskih tvrtki u jednu tvrtku i tako racionaliziranje troškova, a i u tim tvrtkama ima viška zaposlenih. Samo u HAC-u, koji zapošljava tri tisuće ljudi, višak je 1000. Treća je opcija da sustav autocesta ostane isti kao i dosad. A onda bi Komadina moro smisliti kako, primjerice, namaknuti oko milijardu eura za gradnju autocesta prema Dubrovniku, Sisku i Podravini, za koji su ugovori potpisani još 2009, a radovi nikad zapravo nisu počeli.

Koncesija za ZL Zagreb

Komadina mora presjeći i problem koncesije za Zračnu luku Zagreb, za što je stigla jedina ponuda neposredno nakon izbora. Zasad je odlučio oformiti svoj stručni tim, koji će pročešljati dokumentaciju u vezi s tim natječajem. Mogući je scenarij u zračnom prometu i ujedinjenje svih hrvatskih zračnih luka u jednu tvrtku, čime se želi postići racionalnije poslovanje. Nova vlada ima teret i velikog državnog gubitaša Croatia Airlinesa, a tu je opcija privatizacija.

Dekan Prometnog fakulteta Ivan Dadić smatra da davanje autocesta u koncesije nije dobra ideja jer nitko neće htjeti vraćati dugove za njihovu gradnju. On se zalaže za racionalizaciju postojećeg sustava i uvođenje vinjeta kao sustava naplate cestarine. Dadić smatra i da je nužno sagraditi i obnoviti pruge na strateškim smjerovima.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 137

OB
-obrisani-
12:37 31.12.2011.

Sve potrone i izdajice cemo na stup srama staviti.

AU
autoritet
11:45 31.12.2011.

Zašto izgrađene ceste u koncesije? Može li išta ostati u rukama države tj. naroda? Debili

MA
maraton
15:17 31.12.2011.

Sve ćlanove kukuriku koalicije u vriću i sve ih u more bacit.