Hrvatska kontrola zračne plovidbe (HKZP) objavila je natječaj u kojem traži do 12 kandidata za oblasne radarske kontrolore i do 10 kandidata za toranjske kontrolore. Kako se navodi u oglasu, traže se entuzijastični, samouvjereni timski igrači, rođeni od 1991. godine i mlađi. A oni koji žele postati kontrolori letenja moraju osim toga imati i četverogodišnju srednju stručnu spremu, aktivno znanje hrvatskog i engleskog jezika, državljanstvo Republike Hrvatske ili druge članice EU te imati zdravstvena sposobnost kategorije 3 zrakoplovnog osoblja.
Prednost pak imaju oni sa sveučilišnim preddiplomskim studijem iz područja zračnog prometa ili sveučilišnim preddiplomskim studijem tehničke struke te oni koji su završili gimnaziju ili srednju školu tehničke struke.
Kandidati će biti testirani, a s odabranim kandidatima sklopit će se ugovor o radu na određeno vrijeme do stjecanja dozvole kontrolora zračnog prometa-studenta, uz suspenzivni uvjet uspješno završenog osposobljavanja i stjecanja dozvole kontrolora zračnog prometa-studenta s propisanim ovlaštenjem/posebnom ovlasti. Prije sklapanja navedenih ugovora HKZP će za odabrane kandidate zatražiti provjeru za kretanje u štićenoj zoni.
Promet u hrvatskom zračnom prostoru je iz godine sve veći, kao uostalom i u cijelom svijetu. Tako dnevno hrvatski zračni prostor preleti i do 3000 zrakoplova. Stoga je potražnja za kontrolorima leta ogromna. To je vrlo stresno zanimanje, ali i dobro plaćeno. Tako prosječna plaća oblasnog radarskog kontrolora iznosi oko 43.000 kuna neto.
HKZP je i lani objavio natječaj za 24 kontrolora, a na njega se javilo čak 1500 kandidata. Trošak školovanja kontrolora, kojeg snosi HKZP, iznosi od 80 do 90 tisuća eura, a traje dvije do dvije i pol godine. Hrvatski kontrolori se školuju djelomično u Hrvatskoj, ali većinu vremena su na obuci u inozemstvu. No u HKZP-u planiraju pokrenuti svoj školski centar u Hrvatskoj. Prema projekcijama, HKZP će u sljedećih 10 do 12 godina trebati oko 150 novih kontrolora.
VIDEO Što obući na razgovor za posao?
43000 mjesecno.. eto mene natrag!