Udruga Sidro poziva na promjene

Kritike na novi kurikulum predškole, stručnjaci zahtijevaju povlačenje prijedloga: 'Manjkav je i neprimjeren'

Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Zagreb: Gradonačelnik Tomašević sa suradnicima otvorio novi vrtić u Odranskom Obrežu
Foto: Marko Prpic/PIXSELL
Zagreb: Otvorenje novog vrtića Markuševac u Sesvetama
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Ilustracija dječjeg vrtića
Foto: Luka Stanzl/PIXSELL
Ilustracija dječjeg vrtića
17.05.2024.
u 15:01
Stručnjaci iz Udruge Sidro ne slažu  se tim prijedlogom koji bi trebao s primjenom krenuti 2025. Godine već pozivaju da se produljenje obveznog osnovnoškolskog obrazovanja prebaci na uvođenje 9. Razreda.
Pogledaj originalni članak

Nakon što je najprije u ožujku Vlada usvojila Nacionalni plan razvoja sustava obrazovanja kojim je povećala broj sati programa predškole s dosadašnjih 250 na 700 sati, pa je nedavno na javno savjetovanje pušten i novi prijedlog kurikula predškole, jučer je Udruga Sidro s više od 1300 potpisnika pozvala Ministarstvo obrazovanja da zaustavi i povuče prijedlog odluke Nacionalnog kurikula poručivši im da  je on neprihvatljiv, neprovediv, manjkav i neprimjeren.

Naime novim kurikulum i povećanom satnicom pred škole kojom će morati biti obuhvaćena sva djeca prije nego li krenu u prvi razred, neovisno jesu li do predškole pohađala vrtić ili ne, Hrvatska je zapravo udarila temelje devetogodišnjeg obveznog obrazovnog sustava. Budući su iz NPOO-a predviđena sredstva za dogradnje i izgradnje dječjih vrtića, dio ulaganja Morat će snositi, konačno i jedinice lokalne samouprave kako bi doista uključili svu djecu u predškolu-dakle one jedine lokalne samouprave koje nemaju vrtiće ili dovoljno kapaciteta sad su primirene rješavati probleme koje su zanemarivale godinama.

Stručnjaci iz Udruge Sidro ne slažu  se tim prijedlogom koji bi trebao s primjenom krenuti 2025. Godine već pozivaju da se produljenje obveznog osnovnoškolskog obrazovanja prebaci na uvođenje 9. Razreda.

VEZANI ČLANCI: 

-Unatoč postojanju kvalitetnog temeljnog dokumenta Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2015.), ministar obrazovanja donosi Odluku o izradi Nacionalnog kurikuluma predškole, koji u svojoj srži ima fokus na odgojno obrazovna očekivanja, što je nježniji izraz za obrazovne ishode, fokus na sadržaj, vrednovanje, umjesto na dijete kao subjekt u procesu svoga razvoja, odgoja i obrazovanja- poručili su priopćenjem iz  udruge Sidro.

Iz udruge koja je okupila u neformalnu radnu skupinu veliki broj stručnjaka koju čine znanstvenici, profesori i praktičari,  a ujedno je pokrenuta peticija, dodaju da je dokument manjkav i neprimjeren stoga ga je nemoguće revidirati. Navode u svome priopćenju da je novi Nacionalni kurikulum pred škole paradigmatski odmaknut od Nacionalnog kurikuluma za rani i predškolski odgoj i obrazovanje u svim temeljnim određenjima - ishodištima, vrijednostima, načelima te predstavlja ne samo terminološki, već i idejni obrat koji je u neskladu s dosadašnjom filozofijom pristupa razvoju djeteta rane i predškolske dobi.

>>> VIDEO Klinci u vrtiću pjevaju Rim Tim Tagi Dim

Posebno ih, poručuju, zabrinjava poglavlje vrednovanja jer je, kažu, gotovo u potpunosti usmjereno na motivaciju djece putem vanjskih podražaja i jasno ukazuje na nerazumijevanje cjelovitosti bića i svu vrijednost koju to sa sobom nosi.

Kako je ranije Večernji list pisao, novim nacionalnim kurikulom definirana su odgojno-obrazovna očekivanja koja uključuju kompetencije višejezičnosti, kulturne svijesti i izražavanja, motoričke ali i kompetencije pismenosti, poduzetništva, matematičke i digitalne kompetencije - naravno kroz igru i primjerene godinama.

Tako pismenost podrazumijeva da u predškoli djeca osmišljavaju vlastite priče temeljene na vlastitim doživljajima, znaju prepoznati tko je glavni lik, usredotočena su u razgovoru, znaju pravilno držati olovku, rastavlja riječi na glasove/slova ili pak  sastavlja glasove/slova u riječ. Poduzetničke kompetencije u vrtićkoj dobi podrazumijevaju da djeca nauče razvijati pozitivan stav o čuvanju dostupnih materijalnih resursa, prihvaća važnost recikliranja materijala,  vrednuje svoj i tuđi rad, ali i razlikuje zanimanja i njihovu ulogu u životu pojedinca i zajednice, prepoznaje proizvode i usluge kao i da prepoznaje da su proizvodi izrađeni od različitih materijala. Matematičke kompetencije sažete su tako i potrebu da predškolarac zna brojati do deset, prikazuje brojeve do 10 na različite načine kao i da prepoznaje odnos među brojevima: veći – manji – jednak, duži – kraći, viši – niži.

>>> FOTO Mračna prošlost hrvatske tvrđave: Opsjedale su je navodno zmije, a plemić je zazidao kćer da mu čuva blago

Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci
Foto: Davor Javorovic/PIXSELL
Kula Kolođvar iz zraka izgleda impresivno! Prati je legenda o skrivenom blagu baruna Trenka i močvarnoj djevojci

Po završetku obveznih 700 sati predškole dječji vrtić, odnosno osnovna škola koja izvodi program predškole, dužni su djetetu izdati potvrdu o završenom programu predškole radi upisa u osnovnu školu. Time se ujedno nameće direktna i tješnja suradnja dječjih vrtića i škola koje će djeca upisivati.

- Njime Hrvatska, po prvi put, dobiva kurikulum koji se temelji na jasno utvrđenim razvojnim područjima i odgojno-obrazovnim očekivanjima koje polaznici programa predškole na nacionalnoj razini trebaju ostvariti. Nacionalni kurikulum predškole promiče različitost i ravnotežu. Različitost je vezana uz njegovanje individualnih talenata i potencijala svakoga djeteta, dok je ravnoteža vezana uz promicanje cjelovitoga razvoja i dobrobiti svakoga djeteta, što uključuje osobnu, emocionalnu, tjelesnu, obrazovnu i socijalnu dobrobit. - poručili su iz Ministarstva obrazovanja prilikom stavljanja na javnu raspravu koja je završila s jučerašnjim danom.

>>> FOTO Za ova zanimanja vlada veliki interes: Preporučuje se smanjivanje upisnih mjesta

Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: DZS objavljuje kona?ne rezultate Popisa stanovništva 2021
Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: U centru grada sve je manje stanovnika
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
Zagreb: DZS objavljuje kona?ne rezultate Popisa stanovništva 2021
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL
Zagreb: Ministar Jovanovi? u rad pustio internet stranicu upisi.hr i ozna?io službeni po?etak e-upisa
Foto: Tomislav Miletic/PIXSELL
Zagreb: Hrvatsko društvo za kaznene znanosti
Foto: Pixabay/Ilustracija
Foto: LINDSEY WASSON/REUTERS/PIXSELL
Ilustracija
Foto: Robert Anic/PIXSELL
Ekonomski fakultet u Zagrebu
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL
Hrvatska je po indeksu slobode medija na 42. mjestu od 180 zemalja

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

DA
dam63
16:13 17.05.2024.

Trebali su napisati bolji kurikul, dostaviti ga ministarstvu pa neka se odluči koji je kvalitetniji. Puni smo stručnjaka i kritičara koji sve znaju.