ITALIJA

Kriza u Italiji: Zatvaranje brodogradilišta i otkazi

Kriza u Italiji: Zatvaranje brodogradilišta i otkazi
24.05.2011.
u 10:54
Tvrtka Fincantieri zatvorit će dva od osam brodogradilišta i otpustiti 2550 od 8500 zaposlenih
Pogledaj originalni članak

RIM – Teška kriza zahvatila je talijanska brodogradilišta, posebno tvrtku Fincantieri koja će zatvoriti dva od osam brodogradilišta i otpustiti 2550 od 8500 zaposlenih. Tvrtka Fincantieri, sa sjedištem u Trstu, ima osam brodogradilišta u cijeloj Italiji. Prema planu industrijske obnove, koji je sindikatima predstavio delegirani upravitelj Giuseppe Bono, bit će zatvorena dva brodogradilišta (u mjestima Castellammare di Stabia i Sestri Ponente), a brodogradilište u mjestu Riva Trigoso (pokraj Genove) znatno će smanjiti kapacitete prebacivanjem proizvodnje vojnih brodova u brodogradilište u mjestu Muggianu (pokraj La Spezie) i zadržavanjem proizvodnje strojeva.

Plan koji je predstavio delegirani upravitelj Fincantierija Giuseppe Bono nije konačan, o njemu bi trebali raspravljati sindikati, ali “oslikava dramatično stanje brodogradilišta”. Uprava tvrtke Fincantieri pozvala je 6. lipnja sindikate na raspravu o industrijskom planu,  ali sindikati već sada odbacuju prijedlog plana otpuštanja radnika i zatvaranja brodogradilišta.

“Plan nije prihvatljiv jer predviđa zatvaranje dva i pol brodogradilišta. Na tim temeljima ne možemo ni pokrenuti raspravu”, izjavio je glavni tajnik najvećeg sindikata FIOM Maurizio Landini. Sindikati su već pozvali na osmosatni štrajk.  

Otkaze bi trebalo dobiti 1400 zaposlenih u dva brodogradilišta koja će biti zatvorena te 1150 zaposlenih u ostalim brodogradilištima tvrtke Fincantieri. Zaposleni u jednom od najstarijih brodogradilišta na svijetu, koji djeluje neprekidno od 18. stoljeća, u mjestu Sestri Ponente, čuvši za prijedlog uprave, odmah su izašli na ulice.

Dugogodišnja kriza koja je posebno pogodila europska brodogradilišta, a sada i brodogradilišta koja proizvode goleme putničke brodove kakve radi Fincantieri, pogodila je i talijansku brodogradnju. Nakon što je 2007. u cijelome svijetu bilo naručeno brodova za ukupno 85,9 milijuna tona nosivosti, u 2009. narudžbe su se smanjile za 55%, odnosno naručeno je brodova za 38,9 milijuna tona. Europska kvota u svjetskoj brodogradnji pala je sa 30%, kolika je bila osamdesetih godina, na samo 4%, koliko je iznosila 2010. Dakle, samo 4% brodova u svijetu sagradi se u europskim brodogradilištima.

Situacija nije mnogo bolja ni za kruzere. U europskim brodogradilištima 2007. bilo je naručeno 16 kruzera, samo 8 u brodogradilištima Fincantieri. U 2008. europska su brodogradilišta dobila narudžbu za gradnju samo tri kruzera, od kojih dva za Fincantieri. U 2009. naručena je gradnja samo jednog kruzera u Fincantieriju, a u  2010.  u talijanskim brodogradilištima naručena su dva od ukupno šest kruzera.  

Prije krize u brodogradilištima Fincantieri gradilo se 12 brodova godišnje, a sada imaju narudžbe za 13 brodova, ali za sljedeće četiri godine.

Od 2008. do 2010. u europskim brodogradilištima izgubilo je posao 50.000 osoba, odnosno 30% ukupno zaposlenih brodograditelja. U Italiji do sada nije bilo otpuštanja u brodogradilištima zahvaljujući državi koja je nastojala amortizirati krizu, ali pad narudžbi doveo je do stvaranja plana zatvaranja brodogradilišta i otpuštanja zaposlenih. Inače, tvrtka Fincantieri pod kontrolom je financijske tvrtke Fintecna, koja je u vlasništvu ministarstva ekonomije. Dionice Fincantierija trebale su se početi prodavati na burzi, ali je sve zaustavljeno zbog krize brodogradnje.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

OD
oltar domovine
12:16 24.05.2011.

ma tko ce vise putovati brodovima Colombovo vrijeme je proslo hehe

OB
-obrisani-
17:39 24.05.2011.

val se polako siri......tko je slijedeci ?