Megaprojekt

Kroz Beringov prolaz Kinezi će izbušiti 200 kilometara dug tunel

Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
Kroz Beringov prolaz Kinezi će izbušiti 200 kilometara dug tunel
26.05.2014.
u 20:23
Ovaj 13.000 km dug put željeznicom putnici će od Kine do Amerike prijeći za samo dva dana
Pogledaj originalni članak

U ne tako dalekoj budućnosti ljudi će od Kine do Sjedinjenih Američkih Država putovati vlakom. Naime, iz Pekinga, prijestolnice te dalekoistočne svjetske velesile, neki je dan stigla vijest koja graniči sa znanstvenom fantastikom. Kina je, naime, predstavila svoj plan za povezivanje svijeta uz pomoć superbrze željeznice u dužini od 13.000 kilometara – čak 3000 više od transsibirske pruge. Prema nacrtima koje je izložila kineska Akademija tehničkih znanosti, a izvijestili mediji bliski kineskoj vladi, trasa željezničke pruge protezat će se od sjeveroistoka Kine, preko Sibira, Beringova tjesnaca, Aljaske do SAD-a. Vlak će putovati brzinom od 350 kilometara na sat, istom brzinom kojom vozi aktualni ponos kineskih željeznica – brzi vlak na relaciji Peking – Šangaj – a putovanje će trajati dva dana.

Imaju tehnologiju

Najambiciozniji dio projekta svakako je gradnja podvodnog tunela prema Sjedinjenim Državama u dužini od 200 kilometara, što je četiri puta duže od tunela La Manche koji povezuje Veliku Britaniju i Francusku spajajući Atlantski ocean i Sjeverno more. Ostvari li se ovaj plan, taj tunel postat će najduži podvodni tunel na svijetu, a sasvim sigurno i dosad neviđen pothvat inženjerske struke u povijesti. – Detalji projekta u završnoj su fazi, a u ovom trenutku u pregovorima smo sa susjedima. Rusija o tome razmišlja već dugi niz godina – izjavio je Wang Meng-shu, prometni stručnjak iz kineske Akademije tehničkih znanosti. Projekt će financirati i graditi Kina.

No, prema ovom grandioznom projektu ne odnose se svi jednako. Neki su vrlo skeptični. Pojedini kineski stručnjaci projekt ni izbliza ne podržavaju, a neizvjesno je i to jesu li se kineske vlasti uopće konzultirale sa zemljama potencijalnim partnerima, s Rusijom, SAD-om i Kanadom. Gradnja tunela bila bi dosad nezamisliv pothvat, no prema napisima kineskog dnevnika China Daily, tehnologija za takav pothvat već postoji i bit će iskorištena za gradnju brze željezničke pruge između južnih kineskih pokrajina i nekadašnjeg kineskog otoka kojeg se Kina nikad nije odrekla, Tajvana.

Beijing Times piše da je magistralna željeznička pruga između Kine i SAD-a tek prvi od četiriju međunarodnih projekata brzih željezničkih pruga koji se trenutačno razmatraju.

Prvi je projekt željeznička pruga koja bi povezivala London, Pariz, Berlin, Varšavu, Kijev i Moskvu. Pretpostavlja se da bi se u Moskvi pruga račvala prema Kini preko Kazahstana, a drugi bi smjer bio preko istočnog Sibira.

Drugim projektom predviđena je gradnja brze pruge čija bi trasa počinjala u zapadnokineskom gradu Urumchi te bi se protezala preko Kazahstana, Uzbekistana, Turkmenistana, Irana i Turske do Njemačke.

Trasa treće brze pruge počinjala bi u gradu Kunmine na jugozapadu Kine, a završavala bi u Singapuru. Prema kineskim izvorima, svi ti projekti trenutačno su u različitim fazama razrade. Zvuči realno? Skeptike treba podsjetiti na vijest koja je nedavno procurila s Dalekog istoka prema kojoj kineski inženjeri razvijaju prototip najbržeg vlaka na svijetu, koji bi se kretao brzinom od 2900 kilometara na sat. Što je, u usporedbi s ovim svemirskim idejama, ovaj projekt nazvan “Kina-Rusija-Kanada-Amerika” za Kineze potkovane znanjem i ambicijom?

Povezivanje svjetova

Uzori su im, nema sumnje, Švicarci. Kroz srce švicarskih Alpa provukli su Gotthard, čudo od tunela, koji se gradio gotovo 20 godina. Nakon uređenja i opremanja otvorit će se 2017. kada i službeno postaje najduži željeznički tunel. Sa svojih 57 kilometara nadmašit će dosadašnjeg svjetskog rekordera, tunel Seikan u Japanu, koji je dugačak 53.850 metara, a koji povezuje otoke Honshu i Hokkaido. Slijede ga tunel ispod La Manchea (50.450 metara) koji povezuje Francusku i Veliku Britaniju te 34 kilometra dug Lötschberg Base, također švicarski ponos. Rukavica je to u lice kineskim inženjerima koji će, nema sumnje, biti na razini zadatka na povezivanju kontinenata.

>> Kina će 2030. biti najkršćanskija zemlja na svijetu

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 9

Avatar jedanalivrijedan
jedanalivrijedan
21:43 26.05.2014.

svakoga dana u svakom pogledu sve vise napredujem,a onda ce isusiti indijski ocean i napraviti zitnicu koja ce .........

KA
kajinx
22:02 26.05.2014.

Ha, ako im BiH dozvoli.

Avatar Ross_Komersant
Ross_Komersant
21:52 26.05.2014.

Nema od toga ništa... na pomolu je ww3.