Ministar turizma Darko Lorencin u emisiji Hrvatska uživo HTV-a komentirao je dosadašnju turističku sezonu i famoznu 'srpanjsku rupu'.
- Svake godine u srpnju se ponavlja ista priča. Kad govorimo o nedostatku gostiju u srpnju moramo imati na umu da su naši glavni proizvodi sunce i more. Na dolaske turista utječu mnogi faktori među ostalima i vrijeme i raspored praznika, ali i politika koja se vodi po određenim destinacijama, kazao je ministar.
O kritikama zbog nameta autobusnim prijevoznicima Lorencin je rekao kako su dati nalozi da se prikupe podaci po svim većim kućama koje koriste usluge autobusnih prijevoznika te najavio kako će reagirati nakon analize podataka.
- Za prvih 6 mjeseci ove godine imamo 7 posto više noćenja domaćih turista. U dolascima je to oko 3 posto, a kad je riječ o automobilskom prometu moguća su odstupanja u podacima koji se prikupljaju anketno i djelomično putem procjena, rekao je Lorencin.
Ministar je istaknuo kako naš turizam ima strategiju, a trenutno se puno pozornosti posvećuje pred i postsezoni.
- Iz strateškog marketing plana hrvatskog turizma izvlačit će se odgovori po pitanju brandiranja i marketinga do 2020, a najpovoljniju ponudu za izradu dao je španjolski THR. Određenim dijelovima nismo bili zadovoljni, a sljedeći tjedan ćemo o njoj razgovarati na turističkom vijeću. Izradom strategije upravlja turističko vijeće koje se većinom sastoji od ljudi iz privatnog sektora, kazao je Lorencin.
O kritikama zbog izbora čelnika HTZ-a tijekom ljeta rekao je kako su one neutemeljene jer HTZ zbog priprema tijekom ostatka godine ima najmanje posla upravo tijekom ljeta.
- HTZ mora evoluirati, ali čitav sustav predstavništva mora se prilagoditi. Sve ovo što radimo predstavlja reorganizaciju
blago nama..sve stručnjak do stručnjaka..