Početak gradnje druge cijevi kroz tunel Karavanke, najprometniji granični prijelaz između Slovenije i Austrije, mogao bi kasniti za koji mjesec zbog revizijskih zahtjeva građevinskih tvrtki koje su se javile na natječaj slovenskoga DARS-a, kompanije za regulaciju autocesta i naplatu cestarine.
Tvrtka Asfinag koja upravlja austrijskim autocestama i tunelima na svom je natječaju za dogradnju austrijskog dijela skoro 9 kilometara dugog tunela sklopila ugovor za gradnju s domaćim građevinskim poduzećem Swietelsky, a početak radova planirao se za sredinu rujna ove godine, no radovi bi mogli biti odgođeni zbog komplikacija oko natječaja na slovenskoj strani.
Kako su u četvrtak objavili slovenski mediji, reviziju natječajne dokumentacije zatražile su tri kompanije koje su sudjelovale na javnom natječaju, a nisu izabrane jer je prednost dobilo tursko građevinsko poduzeće Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret, ponudivši za 15-ak milijuna eura nižu cijenu, pa bi to moglo produljiti cijeli postupak donošenja konačne odluke i poskupjeti radove i u Sloveniji i u Austriji.
Zahtjev za reviziju cijelog natječaja podnijeli su slovenska tvrtka Kolektor CGP koja je zajedno s tvrtkom RIKO i turskim podizvođačem Yapi Merkezi polovicu druge cijevi tunela bila spremna sagraditi za 109,4 milijuna eura, ali i bosansko-hercegovačka tvrtka iz Sarajeva Euro-Asfalt koja je nudila sličnu cijenu, a već je izvela veće radove na slovenskim cestama zadnjih godina. Žalila se i zatražila reviziju zbog odabira turskog izvođača i slovenska kompanija Gorenjak gradbena družba (GGD) koja je na natječaju također konkurirala s cijenom od oko 105 milijuna eura.
Konkurenti odabrane turske kompanije navodno se žale zbog mišljenja da su Turci ponudili nerealnu dumpinšku cijenu kako bi dobili projekt, te da u Turskoj postoje podaci da iskorištavaju svoje radnike, javili su slovenski mediji.
U kompaniji Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret kojoj bi gradnja druge cijevi tunela Karavanke bio prvi veliki posao u Sloveniji navode kako je riječ o insinuacijama, te odbacuju sve optužbe i tvrde da će građevinski radovi biti obavljeni u potpunom skladu sa slovenskim i europskim građevinskim i radnim standardima.
Investicijska vrijednost projekta dogradnje tunela Karavanke, uključujući i polaganje asfalta na polovici autocestovnog odsjeka, na slovenskoj se strani procjenjuje na 152 milijuna eura, a radovi bi trebali trajati pet godina.
Tunel Karavanke (Karawankentunnel) na autocesti A2, dug je 7864 metra i najduži je cestovni tunel u Sloveniji, a povezuje njen sjeverni dio s Austrijom.
Otvoren je 1991., nakon petogodišnje gradnje, ali je zbog velikog povećanja prometa kroz njega, ali i zbog povećanja sigurnosti u slučaju nesreća, odlučeno da obje države investiraju u gradnju druge cijevi tunela. Najopterećeniji je u vrijeme turističke sezone i za praznike kad se promet tim pravcem višestruko poveća.
>> Pogledajte što zaposlenici HAC-a kažu o gužvama na autocestama
HDZ i SDP kriminalci su po 16 miliona eura asfaltirali livade i pašnjake na relaciji Karlovac Split. A Turci grade tunel jbt, po toj cijeni. 109-15=94, naravno miliona eura, za polovicu od 9 km dugog tunela, tj. 4,5 km. Jedan km košta oko 20,8 milina kuna. Nećemo više na izborima glasati za HDZ i SDP lopove...