Matica umirovljenika Hrvatske, nakon brojnih javljanja svojih članova i drugih osoba treće dobi, traži od Vlade Republike Hrvatske, da najhitnije intervenira i spriječi manipulacije državne - Hrvatske poštanske banke koja je ovog mjeseca onemogućila redovnu isplatu mirovina najsiromašnijim umirovljenicima, priopćeno je iz Matice umirovljenika.
"Nedopustivo je da je ta banka u prodaju svojih potraživanja nekim kompanijama za naplatu dugova, uključila zatvaranje čak i zaštićenih računa za najmanja potraživanja, a to znači za sirotinju, uglavnom umirovljeničku, s dugom od svega 200 kuna pa čak i onih ispod 100 kuna. Drugim riječima, onaj tko je ostao dužan tako minimalno malo sredstava, ne može podići prvog u mjesecu cijelu, ionako malu mirovinu, u toj banci na temelju ugovora koji je s njom potpisan. Znači, radi se o jednostranoj radnji koja se ne može dogoditi u pravno i pravedno uređenom sustavu bez obzira na visinu mirovine, a osobito kada je ona najniža", navodi se u priopćenju koji potpisuje Josip Kovačić v.r.
Podsjetimo, tisućama umirovljenika, koji su u najtežem položaju, su zatvorili zaštićene račune i onemogućili im da dobiju mirovine, a potraživanja prodali kompanijama utjerivačima dugova.
Iz Matice tvrde da su njihovi dugovi prodani "tvrtkama kojima je u prvom planu profit, a ne bar minimalna socijalna osjetljivost prema najsiromašnijima."
"S velikom zabrinutošću postavljamo pitanje kuda idemo s ovakvim potezima kakvi se primjećuju u posljednje vrijeme, kada se pogoduje bogatijima, a drastično kažnjava sirotinju koje najviše ima u umirovljeničkoj populaciji."
U Hrvatskoj, prema službenim podacima, ima više od 1,2 milijuna umirovljenika.
"Zašto je državna banka bešćutno i jednostrano zatvorila klijentima i zaštićene računa na koje imaju zakonsko pravo, a zaštita nije stigla ni od koga iz službenih državnih organa, iako je Republika Hrvatska ustavom definitrana kao socijalna država. Matica smatra da je ovakvo ponašanje banke, koja u većinskom vlasništvu države, nedopustivo i poziva sve druge banke da se s većom osjetljivošću ponašaju prema klijentima treće dobi. Primijećeno je da birokratski pristisci dolaze i iz nekih drugih banaka kao i zahtjevi za ispunjavanjem stalno novih obrazaca. Ljudi treće dobi nisu ni toliko pokretni niti u mogućnosti da neprestano nešto mijenjaju ili dopunjuju nakon potpisanih ugovora, posebno ako im se određuju bilo kakvi, a uglavnom kratki rokovi. Ako to ne prestane, Matica će zajedno s drugim umirovljeničkim asocijacijama pokrenuti inicijativu da se u Hrvatskoj osnuje nova banka specijalizirana za umirovljenike kakvih u svijetu ima na zadovoljstvo i banaka i njenih starijih klijenata"
Evo razloga zašto je i jedna državna banka previše. Ako će poslovat na tržištu i bit konkurentna mora voditi poslovnu politiku kao i sve druge banke. Ovdje se sad pojavljuje socijalni moment i apelira se na HPB, obzirom da je "državna" da u krajnjoj liniji oprosti neka dugovanja. Ako to napravi, morat će to namiriti na drugim klijentima i onda postaje nekonkurentna.