Okrugli stol

Medijska pismenost neće biti obvezan predmet

Foto: Duško Jaramaz/Pixsell
Medijska pismenost neće biti obvezan predmet
19.01.2016.
u 06:00
“Provlačenje” medijske kulture kroz druge predmete smatram katastrofalnim kad znamo koliko danas znače mediji, rekao je prof. Mikić
Pogledaj originalni članak

– Kurikularna reforma ne predviđa medijsku pismenost kao obvezan predmet, no vidi je kao vrlo vrijedan i važan dio obrazovanja. Nastava obveznih predmeta nije jedino mjesto na kojem se može raditi na sadržajima poput medijske pismenosti. Kurikularna reforma predviđa dosta izbornih predmeta, a neki aspekti medijske pismenosti već su našli svoje mjesto u nekoliko drugih predmeta – odgovarajući na pitanje hoće li se medijska pismenost pojaviti u školama kao predmet kazao je jučer član Ekspertne radne skupine za provođenje cjelovite kurikularne reforme profesor Tomislav Reškovac na okruglom stolu “Mjesto medijske pismenosti u hrvatskim školama”, održanom na Tribini grada Zagreba u organizaciji Društva za komunikacijsku i medijsku kulturu. Reškovac je dodao da se ne zagovara nikakvo uvođenje novih predmeta sve dok osnovna škola u nas traje osam godina, no kako bi prema planu do 2020./2021. trebalo početi uvođenje devetogodišnje osnovne škole, tada bi se otvorio prostor za razne nove sadržaje.

– Prelaskom s osmogodišnje na devetogodišnju osnovnu školu otvara se 800-tinjak novih sati pa je tu prostor i za medijsku pismenost. A opće gimnazije sada nude veliku širinu obrazovanja što rezultira velikim brojem predmeta i opterećenjem učenika pa se razmišlja da se u zadnje dvije godine srednjoškolskog obrazovanja smanji broj obveznih predmeta čime bi se otvorio prostor za neke izborne sadržaje prema afinitetima učenika. Četiri sata zadnje školske godine opće gimnazije tako se može posvetiti sadržajima koji ne zahtijevaju obvezni predmet, i tu je mjesto za medijsku pismenost – kaže Reškovac. Njegovim riječima neki sudionici skupa nisu bili zadovoljni.

– Situacijom oko medijske pismenosti jako sam razočaran. To “provlačenje” medijske kulture kroz druge predmete smatram katastrofalnim. Otvara se mogućnost da taj sadržaj postane izborni predmet u 4. razredu srednje škole, no što učenici o tome mogu doznati do tog završnog razreda?! Cijelom ovom problemu nije se pristupilo ozbiljno jer znamo koliko danas znače mediji i koliko ih djeca koriste i prate – uzvratio je Krešimir Mikić s Učiteljskog fakulteta. I nekoliko se prisutnih nastavnika založilo da medijska pismenost ne bude međupredmetni sadržaj.

>> Počela kampanja za podizanje svijesti o medijskoj pismenosti

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

KA
KaNiDora
10:49 19.01.2016.

bitnija je ćirilica da nam srbi budu zadovoljni

NI
Nikomah95
08:24 19.01.2016.

Vlasti odgovara da su ljudi nepismene i neobrazovane ovce. Tako ih se lakše vuče za nos.

LA
larala
09:51 19.01.2016.

da, klincima je od životne važnosti medijska kultura i informacije koje im ti mediji pružaju....šta radi severina, pero peric itd....to su stvari koje treba klincima uvaliti pod "važno" jer bez toga, nece biti podobni clanovi ovog društva....