Zasad nema dokaza da je razlog pada dvaju MiG-ova Hrvatskog ratnog zrakoplovstva kod Plaškog prije mjesec dana tehničke prirode, a povjerenstvo koje istražuje događaj usmjerilo je svoju pozornost prema postupcima pilota koji su prethodili nesreći. Sažetak je to preliminarnog izvješća Povjerenstva za istraživanje zrakoplovne nesreće vojnih aviona MiG-21 koje je danas dostavljeno ministru obrane Branku Vukeliću. Izvješće nije konačno, naglašavaju u MORH-u, već navodi dosad prikupljene informacije, a povjerenstvo nastavlja s radom.
Iz povjerenstva tvrde kako nema elemenata koji bi dokazali da je tehnički kvar uzrokovao pad, ali priznaju kako još uvijek nisu prikupljeni svi dijelovi, pa se tako još uvijek traga za kabinom jednog od zrakoplova. Potragu otežava i činjenica da su dijelovi pali na minski sumnjivo područje te na područje koje se teško može pretraživati zbog konfiguracije terena s izrazitom vegetacijom.
– Povjerenstvo radi intenzivno na provjeri svih procedura prilikom izvođenja vježbe, a posebna pozornost posvetila se i analiziranju slijeda događanja - od doleta na prostor za izvođenje vježbe do same nesreće, jer prema dosad dostupnim podacima postoje određena odstupanja od planiranih procedura – kaže se u priopćenju MORH-a čime se kaže da se istraga okrenula prema pilotima i njihovoj mogućoj pogrešci.
Dva MiG-a 21 HRZ-a pala su 23. rujna iznad Plaškog, nedaleko od vojnog poligona u Slunju, a obojica pilota – satnik Igor Trošelj i natporučnik Marijan Kudlik – uspješno su se katapultirala i prizemljila. Na zemlji je od padajućih krhotina teže ozlijeđena Marija Klipa iz Pothuma Plaščanskog. Nesreća se dogodila tijekom vježbe, a iza dva aviona koja su pala letjela su još dva s trojicom pilota, od kojih je onaj bliži navodno vidio što se dogodilo te je povikao "Iskači! Iskači!".
U prvi se mah posumnjalo da je bila riječ o kvaru na jednom ili oba aviona, pa se čak spominjalo da je jednom otpala kabina koja je pogodila avion iza te da su zato piloti morali iskakati, no, po svemu sudeći, sve je izglednija mogućnost o kojoj je Večernji list pisao tj. da je bilo kontakta dvaju aviona u zraku. Koji je točan razlog "sudara", ako je to razlog pada, povjerenstvo tek treba utvrditi.
Kako bi se dobila što točnija slika događaja, povjerenstvo je zatražilo dodatna vještačenja i stručna mišljenja od nekoliko institucija pa će se tako registrator parametara leta vještačiti u Zrakoplovno-tehničkom centru, a očitavanje radarske slike koja je dobivena od Operativnog središta HRZ-a i Hrvatske kontrole zračne plovidbe zatraženo je od samostalne Bojne zračnog motrenja i navođenja HRZ-a. Pojedine dijelove aviona povjerenstvo je dostavilo u Centar za forenzička istraživanja "Ivan Vučetić".
Ideš !