Istraživanje

Mladi žele učiti kako prepoznati lažne vijesti i dezinformacije

Foto: Sanjin Strukic/PIXSELL
Zagreb: Meštrovićev Zdenac života - jedna od omiljenih postaja prolaznika gradom
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Požega: Vesela norijada maturanata požeških srednjih škola
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Požega: Vesela norijada maturanata požeških srednjih škola
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Požega: Vesela norijada maturanata požeških srednjih škola
Foto: Ivica Galovic/PIXSELL
Požega: Vesela norijada maturanata požeških srednjih škola
02.06.2022.
u 08:58
U istraživanju su učenici i studenti istaknuli da su do sada u školi učili o cyberbullyingu, sigurnosti na internetu i zaštiti osobnih podataka, ali ondje nisu imali priliku učiti o sextingu i sextortionu, cyber groomingu kao ni analizi medijskih sadržaja.
Pogledaj originalni članak

Čak 48 posto mladih u dobi od 16 do 25 godina želi učiti o prepoznavanju lažnih vijesti i dezinformacija, 44 posto njih želi u obrazovnim ustanovama učiti o utjecaju korištenja društvenih mreža na mentalno zdravlje, a 39 posto zainteresirano je za učenje o zaštiti osobnih podataka.

Rezultati su to ankete koju su na uzorku od 311 djece i mladih proveli UNICEF i Mreža mladih Hrvatske, a koji su predstavljeni na ovogodišnjim petim Danima medijske pismenosti u kojima su u okviru 558 događanja sudjelovale 33 tisuće sudionika sa željom da nauče više o vještinama iz područja medijske pismenosti. Ove su godine u fokusu bili kritičko razmišljanje, prepoznavanje dezinformacija, razumijevanje utjecaja influencera te prikrivenog oglašavanja i algoritama na živote građana.

U istraživanju su učenici i studenti istaknuli da su do sada u školi učili o cyberbullyingu, sigurnosti na internetu i zaštiti osobnih podataka, ali ondje nisu imali priliku učiti o sextingu i sextortionu, cyber groomingu kao ni analizi medijskih sadržaja. Jedna od deset ispitanih mladih osoba istaknula je da uopće nije imala priliku u školi učiti o medijskoj pismenosti.

Da je to nužno, svjedoči i podatak da svaka druga mlada osoba na društvenim mrežama provodi više od tri sata dnevno. Istraživanje je također pokazalo da je jedna od tri mlade osobe osjećala manjak samopouzdanja, stres ili zavist zbog sadržaja na društvenim mrežama, a čak 43 posto mladih o tome ni s kim ne razgovara. Mladi su također naglasili da se najmanje informiraju putem tiskanih medija. 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.