Ministar znanosti, obrazovanja i sporta Vedran Mornar nazočio je otvorenju Srednje škole Stjepana Sulimanca u Pitomači te pritom komentirao najave o ukidanju područnih škola:
– Tu treba vidjeti svaki pojedinačni slučaj. Posljednje što bih kao ministar napravio jest štedio na odgoju i obrazovanju. No imate područnih škola sa samo jednim učenikom i u kojima nemamo učenika za sljedeću generaciju. Ako se išta bude radilo, mogu obećati da se neće raditi bez osnivača, županija, s kojima i po Ustavu zajedno određujemo mrežu škola.
Komentirao je i financiranje asistenata u nastavi:
– Bit će financirani sa 36 milijuna kuna, što se dosad nikad nije dogodilo. Mi smo taj projekt dobili u petom mjesecu. Neke korake ne možemo ubrzati.U zemljama Europske unije asistenti u nastavi u osnovi su volonteri, studenti edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta i njihovih inačica. Ovdje se projekt financira uz posredovanje ministarstva, a novcem iz Europske unije. Natječaj još traje, stoga ne želim spekulirati o tome tko je prošao. U novom Pravilniku vezanom uz norme uklonjena je nelogičnost da nastavnik koji radi u dvije škole s istom satnicom ne može ispuniti normu. Izašli smo tako ususret nastavnicima glazbenog, tjelesnog, nastavnicima tehničke kulture koji, po mom mišljenju, u izvannastavnim aktivnostima ulažu isti trud kao i na nastavi. Postavlja se pitanje vječnih ravnatelja, koji su na tom mjestu po 15, 16 godina, a u školskim su odborima kumovi, prijatelji i rođaci... Takve osobe na mjestu ravnatelja prema tome modelu mogle bi ostati do mirovine... Mi idemo u izmjene i dopune Zakona o obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi i u ovom trenutku ne mogu prejudicirati kakva će biti konačna inačica tog zakona, ali naravno da ćemo i o tome, o sastavu školskih odbora razgovarati i dati svoj prijedlog. Izmjene zakona dotaknut će i pitanje promjene udžbenika svakih nekoliko godina, da se pronađe kvalitetnije i jeftinije rješenje. Uoči početka školske godine mnogim je roditeljima zbog teške financijske situacije teško kupiti nove udžbenike. Što s djecom roditelja koji su u takvoj situaciji, a nisu socijalni slučajevi?
– Nažalost, to je u rukama lokalne sredine jer Ministarstvo nema novac za te potrebe.
Osvrnuo se i na nastavnike koji strahuju od otkaza:
– Imamo priče o radnicima koji su ostali bez posla jer su izgubili tvornicu. Ja ne znam što raditi s nastavnicima u školama u kojima nema djece. Pokušat ćemo sve tehnološke viškove zbrinuti što je više moguće, mi imamo i mehanizme zbrinjavanja tehnoloških viškova. Ali doista, u ovoj situaciji u kojoj se nalazimo i s proračunom koji nam je na raspolaganju, ne možemo zauvijek garantirati svakom nastavniku posao.
>> Učenicima suvremeni praktikumi i moderne učionice vrijedni 20 milijuna kuna
Ministar će mlatiti nastavnike i učitelje u suradnji s problematičnim učenicima.