Mostar bi autocestom uskoro trebao biti spojen s Republikom Hrvatskom. Naime, radovi na poddionici Buna – Počitelj privode se kraju, a na poddionici Počitelj – Zvirovići iskop obiju tunelskih cijevi završio je četiri mjeseca prije predviđenog roka.
Nastavak radova
Tvrtka Hering, koja inače radi na ovoj trasi, objavila je na svojoj Facebook stranici fotografije iz kojih je vidljivo kako je u tijeku asfaltiranje gaznog, odnosno finalnog sloja na poddionici Buna – Počitelj, nakon čega slijedi konačna faza adaptacije autoceste. Sredinom studenoga počelo je asfaltiranje poddionice autoceste A1 između Bune i Počitelja, a trenutačno se radi na drugom sloju asfalta. Poddionica Buna – Počitelj duga je 7,2 km i dio je dionice autoceste na koridoru Vc Mostar jug – Počitelj.
Poddionica je locirana na geološki izuzetno povoljnom, relativno ravnom terenu. Počinje na oko 4 km južno od sela Hodbina. Trasa autoceste položena je tako da ne presijeca gušće naseljena područja, nego prolazi iznad kanjona rijeke Neretve u blizini nekoliko naseljenih mjesta i završava neposredno ispred petlje Počitelj.
Dionica hercegovačke autoceste između buduće petlje i mosta Počitelj te sela Hodbina kod Bune gradi se od svibnja 2018. godine, a uključuje dva nadvožnjaka, jedan podvožnjak i dva prolaza za životinje, kao i izgradnju dvostranog odmorišta Rotimski potok. Ovu dionicu karakterizira relativna ravnica i krš. Njezina izgradnja stajala je oko 32 milijuna eura, a za stavljanje u funkciju ovih sedam kilometara autoceste nužan je most Počitelj koji je trenutačno u izgradnji.
Naime, kako su prošlog mjeseca naveli iz JP Autoceste FBiH, tunel Počitelj kompletno je probijen četiri mjeseca prije predviđenog roka. U njegovo probijanje utrošeno je više od 200.000 kg eksploziva. Na tunelu Počitelj odvijaju se radovi druge faze: izrada temelja betonske obloge, drenaža, hidroizolacija, betonska (sekundarna) obloga i iskop središnje odvodnje.
Radovi u tunelu
Predviđeni rok za završetak betoniranja sekundarne obloge obiju tunelskih cijevi i četiriju poprečnih veza planiraju se za lipanj 2021. godine. Mjesec prije završetka betoniranja može se započeti s ugradnjom opreme u tunelu. U tunelu će biti ugrađena uzdužna (longitudinalna) ventilacija, SOS niše, TPS, elektroinstalacije, rasvjetna niša, mjerni uređaji, ventilacije, sigurnosna rasvjeta tunela, protupanična rasvjeta, svjetleći SOS uređaji i SOS razdjelnici, promjenjivi prometni znakovi, upravljački i signalni uređaji prometne signalizacije, rasvjete te sustav daljinskog vođenja, vatrodojavni sustav, videosustav...
Na izgradnji tunela rade tri smjene radnika, i to tako da dvije smjene rade po 12 sati, dok je jedna smjena na odmoru. Poddionica Počitelj – Zvirovići dio je dionice Počitelj – Bijača. Duga je 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. Na LOT-u 1 pokraj tunela Počitelj gradi se petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim prometnicama, tri vijadukta i otvorena trasa – zaključili su iz JP Autoceste FBiH.
Slavonci jedva čekaju da taj c 5 proradi u cjelosti.Max. 3 sata do mora...neće samo zagrebčani onda uživat u brzini dolaska vikendom na more...a i neki biznisi bi mogli procvjetat..