NEVJEROJATNA BLOKADA

Mukama u Suezu još nema kraja, ali izgleda da su otkrili nove uzroke nasukavanja

Foto: MAXAR TECHNOLOGIES/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Ever Given container ship is pictured in Suez Canal, in Suez Canal
Foto: MAXAR TECHNOLOGIES/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A view of the earth moving equipment excavating sand near the bow of the Ever Given container ship, in Suez Canal
Foto: HANDOUT ./REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
Sueski kanal
Foto: MOHAMED ABD EL GHANY/REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
A view shows the stranded container ship Ever Given, one of the world's largest container ships, after it ran aground, in Suez Canal
27.03.2021.
u 21:38
Pogledaj originalni članak

Egipatske vlasti ne isključuju tehničke probleme ili ljudsku pogrešku kao uzrok nasukavanja golemog teretnog broda koji blokira Sueski kanal, jedan od najprometnijih plovnih puteva.

Brod Ever Given, koji plovi pod panamskom zastavom, skrenuo je u utorak s kursa na uskom dijelu kanala tijekom pješčane oluje.

Brod dugačak 400 metara bio je na putu iz Kine prema Rotterdamu.

Šef Uprave Sueskog kanala (SCA) Osama Rabae u subotu je rekao da snažni vjetar i pješčana oluja nisu jedini uzroci nasukavanja broda.

Foto: HANDOUT ./REUTERS/PIXSELL/REUTERS/PIXSELL
FILE PHOTO: Stranded container ship Ever Given, one of the world

"Tako složeni problem podrazumijeva nekoliko čimbenika. Može biti da je došlo do nekog tehničkog problema ili ljudske pogreške. Ne mogu utvrditi točan uzrok sve dok se istraga ne privede kraju", rekao je Rabae.

Objasnio je da sama veličina broda otežava napore da ga se ponovo porine u more te da cijelu akciju otežava i plima te tvrdo, stjenovito tlo na kojem je brod zaglavio.

Nije znao reći kada bi mogli pomaknuti brod i omogućiti prolaz ostalim brodovima. Trenutno na prolaz Sueskim kanalom čeka 320 brodova.

Rabae je kazao da će ponovo pokušati pomaknuti Ever Given uz pomoć tegljača, iako ta operacija prije dva dana nije dala rezultata.

Tada je u nastojanju da se brod makne sudjelovalo osam divovskih tegljača. Postoji i mogućnost da se makne teret s broda kako bi ga se "olakšalo" za porinuće.

Procjenjuje se da je zbog blokade svaki dan na čekanju roba u vrijednosti 9,6 milijardi dolara. Kroz Sueski kanal se odvija oko 12 posto globalne trgovine.

Sueski kanal, dug 193 kilometra, povezuje Sredozemno i Crveno more i najkraći je plovni put između Azije i Europe.

Svake godine kroz njega prođe najmanje 18.000 plovila.

Sueski kanal jedan je od glavnih egipatskih izvora prihoda, uz turizam i novčane doznake iseljenika. Godine 2015., Egipat je otvorio 35-kilometarski produžetak koji prolazi paralelno uz povijesni kanal otvoren 1869. godine.

Produžetak omogućuje dvosmjerni promet uz prethodno jednosmjerni kanal te je osmišljen da smanji vrijeme čekanja plovila.

Egipatske vlasti su predvidjele da će novi prolaz povećati godišnji prohod Sueskog kanala s pet milijardi dolara na 13 milijardi dolara do 2023. godine.

Prihodi od dozvola za prolaz prošle su godine dosegli 5,6 milijardi američkih dolara.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 23

PB
pbm
19:24 28.03.2021.

Evergreen je naziv brodarske kompanije u čijem je vlasništvu i "Ever Given". Svi brodovi te komapnije (korporacije) imaju prvo ime "Ever" sa dodatnim imenom. "Ever Given" spada u njihovu tzv. Golden class seriju te brodovi te serije imaju nastavak imena sa početnim slovom"G", npr. "Ever Golden", "Ever Genius", "Ever Globe" itd. Isto tako, brodovi njihove "F-klase" imaju nazive "Ever Faith", "Ever Focus", "Evere Forever" itd. Imao sam priliku vidjeti AIS snimku plovidbe broda prilikom ulaza u Sueski kanal i očito je da se zbog jakog vjetra brod počeo zanositi u stranu. Uočio sam da je brod pri tome imao brzinu od otprilike 8 čvorova, što je za takav brod te veličine dosta mala brzina obzirom na jak bočni vjetar. Na snimci se vidi da je brod povećavao brzinu, što je jedini ispravan postupak ( do13,8 čv.) ali isto tako se primjećuje da je brod "šetao" (swinging) sa lijeve strane kanala na desnu pa ponovo na lijevu stranu. Kada je brod bio bliži lijevoj obali, uslijed nedostatka vode (bank effect) dolazi do privlačenja krme prema obali u lijevo i zanošenje pramca u desno (zanošenje potpomognuto sada bočnim vjetrom). Brod je zaorao pramcem u pijesak na desnoj obali brzinom od otprilike 12 čvorova. Tko je odgovoran za ovaj incident? Samo zapovjednik broda. Peljar na brodu je samo savjetnik zapovjednika i svaku komandu peljara za koju zapovjednik smatra da nije ispravna, zapovjednik mora ispraviti ili poništiti. Dalo bi se tu još puno toga reći...

ST
Stari
16:42 28.03.2021.

Kako je mogao skrenuti uz sve radare i kamere iako je bila ojuja. pa ne može tu grdosiju vjetar skrenuti.Osim toga zašto mo ne zakreću krmu (stražnji dio koji je slobodniji) a oni se muče sa prednjim djelom.

BG
Blade_Gunner
14:47 28.03.2021.

Tko zna čitati znakove vremena, jasno mu je da je ovo sabotaža globalista da se brutalno prekine međunarodna trgovina. Ništa se ne događa slučajno.