GLOBALNO IPAK NEPOZNATI

Na listi sto europskih zaštićenih proizvoda za kinesko tržište nema nijednog proizvoda iz Hrvatske

Foto: GettyImages
Vino
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Čaj
Foto: Sandra Simunovic/PIXSELL
Šampanjac
07.11.2019.
u 18:14
Kina je drugo po veličini izvozno tržište za europske prehrambene i poljoprivredne proizvode, ali i tržište koje ima veliki potencijal rasta.
Pogledaj originalni članak

Europska unija i Kina sklopile su bilateralni sporazum kojim međusobno priznaju oznaku zaštite zemljopisnog porijekla za sto europskih i sto kineskih proizvoda, no među europskima čija će izvornost odsad biti priznata i u Kini nema nijednog hrvatskog proizvoda.

Najviše je francuskih, čak 25, a među njima su primjerice vina Bordeaux i Chablis, šampanjac Champagne te sir Roquefort. Puno je i španjolskih, poput vina Rioja, pjenušca Cava i maslinovih ulja Sierra Magina ili Priego de Cordoba. Iz Italije su tu, naravno, ocat Aceto balsamico di Modena, sirevi Gorgonzola, Parmigiano Reggiano i Grana Padano, pršuti Prosciutto di Parma i Prosciutto San Daniele, pjenušac Prosecco ili rakija Grappa. Ali i iz ne toliko velikih, a nama susjednih zemalja, na listu sto europskih proizvoda čija oznaka zemljopisnog porijekla vrijedi i u Kini ušla su slovenska vina iz Vipavske doline i mađarski Tokaj. Iz Češke su uvršteni žatecki hmelj i pivo iz Čéskih Budějovica. Iz Austrije bučino ulje Steirisches Kürbiskernöl. Iz Hrvatske ništa: ni paški sir, ni zagorski mlinci, ni dalmatinski pršut, ni slavonski kulen, ni ikoje maslinovo ulje, nijedno od dva naša europski zaštićena kisela zelja... Očito je procjena da, koliko god te oznake zemljopisnog porijekla imale vrijednost i koliko god nešto značile u Hrvatskoj, globalno ne znače ništa nikome da bi ušle na prvu europsku listu skrojenu za Kinu.

Kina je drugo po veličini izvozno tržište za europske prehrambene i poljoprivredne proizvode, ali i tržište koje ima veliki potencijal rasta. Oko 13 milijardi eura iznosi trenutačna godišnja vrijednost izvezenih prehrambenih i poljoprivrednih proizvoda iz EU u Kinu. Mnogi Kinezi ne vole bilo kakve europske delicije i pića, već vole baš one s čuvenim oznakama zemljopisnog porijekla. Zbog toga sada ovakav sporazum, koji će se kasnije nadopunjavati sa još 175 proizvoda, ali ne prije 2024. godine.

– Europski proizvodi s oznakom zemljopisnog porijekla poznati su diljem svijeta po svojoj kvaliteti. Potrošači su voljni platiti višu cijenu jer vjeruju porijeklu i autentičnosti tih proizvoda, čime se dodatno nagrađuju poljoprivrednici. Ovaj sporazum pokazuje našu predanost da blisko surađujemo s našim globalnim trgovinskim partnerima kao što je Kina. Ovo je pobjeda za obje strane jer jača naš trgovinski odnos, donosi korist za naše poljoprivrednu i prehrambenu industriju, a i za potrošače na obje strane – izjavio je europski povjerenik za poljoprivredu Phil Hogan pri potpisivanju sporazuma jučer u Pekingu.

Na listi kineskih proizvoda pokrivenih sporazumom su riže Panjin i Zhaoyuan, đumbir Anqui, češnjak Pizhou, bijeli čaj Anji, zeleni čaj Songxi i čaj od jasmina Fuzhou.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar rubinet
rubinet
18:50 07.11.2019.

"Iz Hrvatske ništa: ni paški sir, ni zagorski mlinci, ni dalmatinski pršut, ni slavonski kulen, ni ikoje maslinovo ulje, nijedno od dva naša europski zaštićena kisela zelja.." Ovo je zorni dokaz koliko su naši političari loši pregovarači i katastrofalni promicatelji Hrvatske.

FR
franjo
20:01 07.11.2019.

Nemamo mi ništa izvorno i kvalitetno .

Avatar Dalmatinka.
Dalmatinka.
19:52 07.11.2019.

Mediteransku prehranu je UNESCO proglasio nematerijalnom kulturnom baštinom, zbog visoke kvalitete...pa i nije čudno da su najviše razvikana francuska,talijanska,španjolska vina,sirevi,maslinovo ulje...a hrvatski političari, umisto da to iskoriste za reklamu i promoviranje dalmatinskih i istarskih proizvoda u inozemstvu, ne rade ništa