ŠKVER Ibn Ouf, libijski desantni brod, za mjesec dana zaplovit će prema matičnoj luci

Najskuplji remont u povijesti trogirskoga brodogradilišta

23.03.2009.
u 17:04
Pogledaj originalni članak

Ibn Ouf, libijski desantni brod, koji je već godinu i pol dana na remontu u trogirskom škveru, po mnogočemu je jedinstven i zanimljiv.

Uređena starudija
Kada za mjesec dana isplovi iz Salduna prema matičnoj luci, u Brodoremontu će zasigurno odahnuti jer će za njima biti najsloženiji i najskuplji posao obavljen u dugoj povijesti trogirskoga remonta brodova. U Libiji će ga vjerojatno dočekati s čuđenjem oni koji znaju u kakvu je stanju dotegljen do Hrvatske. I što je najzanimljivije, upravo će ta donedavna “starudija” postati zapovjedni brod libijske ratne mornarice, koji će imati i posebnu sobu za zapovjednika cjelokupne libijske vojne flote.

– Kad su ga u Trogiru dizali na dok, iz njega je puštala voda na sve strane, bilo je začuđujuće da brod nije potonuo na putu od Libije. Spasile su ga crpke za vodu, koje su neprekidno radile punim pogonom – sjećaju se škverani.

U potpuno rastavljeni brod ugradili su nekoliko desetaka tona novog čelika. Nakon dokovanja i pregleda trupa broda, ustanovilo se da je potrebno promijeniti približno 300 tona čelika, što je dvostruko više od planiranog, i to na podvodnome dijelu trupa broda.

Zbog toga je brod Ibn Ouf u doku ostao više mjeseci. Generalni remont ovog broda zasigurno je najveći remontni posao koji je Sektor brodoremonta ugovorio. Svi brodski sustavi posve su rastavljeni i remontirani ili zamijenjeni novima. U doku je zamijenjen kompletan podvodni dio trupa, gotovo do 600 milimetara iznad vodene linije, što je vjerojatno jedinstven slučaj u brodoremontoj djelatnosti u svijetu.

Sve je zamijenjeno
Preuređene su sve brodske prostorije, provučeni su kilometri novih kabela, zamijenjeno gotovo 350 rasvjetnih tijela. Zamijenjeno je oko 400 metara cijevi hidraulike, zatim cjevovodi gotovo svih brodskih sustava, što znači da su ugrađeni kilometri novih cijevi svih dijametara.

Ugrađeni su novi glavni i pomoćni brodski strojevi s generatorima, a nova je i kompletna oprema u strojarnici (sisaljke, pogoni za tretman sivih voda, klima centrala...).

– Navigacijsko-komunikacijska oprema je također zamijenjena u cijelosti, a obavljen je i generalni remont generatora za nuždu te svih elektromotora i uputnika od kojih je nemali broj i zamijenjen – s pravom su se pohvalili iz Sektora brodoremonta.

Pogledajte na vecernji.hr