Od 1. siječnja sljedeće godine prolaz kroz tunel Sveti Ilija bit će besplatan. Tu vijest jučer je na konferenciji za novinare priopćio splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.
– Prekjučer popodne obradovala me poruka ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da se od 1. siječnja ukida tunelarina za tunel Sveti Ilija – kazao je Boban. Iako je župan izašao u javnost s konkretnim datumom, u resornom Ministarstvu kažu da su na tu temu održani sastanci i da pripremaju rješenje, no ne navode kad bi to moglo službeno stupiti na snagu. Tunel kroz Biokovo otvoren je 2013. i prolaz kroz njega za osobne automobile plaća se 20 kuna. Korisnici ENC-a pak imaju popust od 60 posto pa prolaz plaćaju 7,83 kune. Otkako je tunel pušten u promet, lokalno stanovništvo tražilo je da bude oslobođeno plaćanja prolaza kroz tunel. Boban je kazao da je ukidanje tunelarine demografska mjera.
– U Imotskom sam se često susreo s mladim ljudima koji sezonski rade u makarskom primorju, nekad i dvokratno. I sad zamislite da jedna mlada obitelj četiri puta dnevno ide na posao i s posla, koliki je to izdatak – izjavio je Boban. On je istaknuo da je naplata prolaza kroz Svetog Iliju jedini slučaj u Hrvatskoj gdje građani plaćaju prilaz autocesti, a za dionicu koja i ne bi trebala spadati pod nadležnost HAC-a.
Boban smatra da dionica te ceste, uključujući tunel, ionako pripada Hrvatskim cestama (HC) te je najavio da će tunel na jednoj od sljedećih sjednica Vlade biti prebačen u nadležnost HC-a. HAC je u izgradnju tunela Sveti Ilija uložio 598,4 milijuna kuna, a otkako je otvoren, kroz njega je dosad prošlo 5,3 milijuna vozila i naplaćena je cestarina od 91,3 milijuna kuna. U prvih deset mjeseci 2017. ubrano je 22,5 milijuna kuna od tunelarine.
U HAC-u kažu da godišnji troškovi redovnog održavanja tunela iznose oko devet milijuna kuna. HAC bi bez tunelarine od Svetog Ilije ostao bez znatnog dijela prihoda i to u periodu restrukturiranja. HC bi pak dobio tunel koji mora održavati, a ne bi donosilo nikakve prihode. Tunel Sveti Ilija pak ima alternativu jer se do mora ili unutrašnjosti može doći zaobilaznom cestom. Stanovnici Krka i Istre pak nemaju alternativu za Krčki most ili tunel Učku pa bi se moglo očekivati da i oni zatraže ukidanje mostarine, odnosno tunelarine.
ukinite naplatu auto ceste Lekenik -Zagreb.