Prolaz kroz Biokovo

Ukida se naplata prolaza kroz tunel Sveti Ilija

Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
Foto: Ivo Čagalj/PIXSELL
Ispred tunela Sv. Ilija
23.11.2017.
u 09:12
Župan Blaženko Boban najavio je ukidanje tunelarine od 1. siječnja 2018., no u Ministarstvu prometa ne navode datum
Pogledaj originalni članak

Od 1. siječnja sljedeće godine prolaz kroz tunel Sveti Ilija bit će besplatan. Tu vijest jučer je na konferenciji za novinare priopćio splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban.

– Prekjučer popodne obradovala me poruka ministra mora, prometa i infrastrukture Olega Butkovića da se od 1. siječnja ukida tunelarina za tunel Sveti Ilija – kazao je Boban. Iako je župan izašao u javnost s konkretnim datumom, u resornom Ministarstvu kažu da su na tu temu održani sastanci i da pripremaju rješenje, no ne navode kad bi to moglo službeno stupiti na snagu. Tunel kroz Biokovo otvoren je 2013. i prolaz kroz njega za osobne automobile plaća se 20 kuna. Korisnici ENC-a pak imaju popust od 60 posto pa prolaz plaćaju 7,83 kune. Otkako je tunel pušten u promet, lokalno stanovništvo tražilo je da bude oslobođeno plaćanja prolaza kroz tunel. Boban je kazao da je ukidanje tunelarine demografska mjera.

– U Imotskom sam se često susreo s mladim ljudima koji sezonski rade u makarskom primorju, nekad i dvokratno. I sad zamislite da jedna mlada obitelj četiri puta dnevno ide na posao i s posla, koliki je to izdatak – izjavio je Boban. On je istaknuo da je naplata prolaza kroz Svetog Iliju jedini slučaj u Hrvatskoj gdje građani plaćaju prilaz autocesti, a za dionicu koja i ne bi trebala spadati pod nadležnost HAC-a.

Boban smatra da dionica te ceste, uključujući tunel, ionako pripada Hrvatskim cestama (HC) te je najavio da će tunel na jednoj od sljedećih sjednica Vlade biti prebačen u nadležnost HC-a. HAC je u izgradnju tunela Sveti Ilija uložio 598,4 milijuna kuna, a otkako je otvoren, kroz njega je dosad prošlo 5,3 milijuna vozila i naplaćena je cestarina od 91,3 milijuna kuna. U prvih deset mjeseci 2017. ubrano je 22,5 milijuna kuna od tunelarine.

U HAC-u kažu da godišnji troškovi redovnog održavanja tunela iznose oko devet milijuna kuna. HAC bi bez tunelarine od Svetog Ilije ostao bez znatnog dijela prihoda i to u periodu restrukturiranja. HC bi pak dobio tunel koji mora održavati, a ne bi donosilo nikakve prihode. Tunel Sveti Ilija pak ima alternativu jer se do mora ili unutrašnjosti može doći zaobilaznom cestom. Stanovnici Krka i Istre pak nemaju alternativu za Krčki most ili tunel Učku pa bi se moglo očekivati da i oni zatraže ukidanje mostarine, odnosno tunelarine.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

WE
westsouth
11:28 23.11.2017.

ukinite naplatu auto ceste Lekenik -Zagreb.

DU
Deleted user
15:02 23.11.2017.

Samo na znanje polupismenom novinaru...stanovnici Krka, Cresa i Lošinja imaju besplatan prolazak Krčkim mostom, a alternativni pravac tunelu Učka je stara cesta preko Učke. Zemljopis, osnovna škola...