Zbog energetske krize mnogi potrošači očekuju kako će ove zime morati duboko posegnuti u džep ako žele platiti račun za grijanje. S računom od 1,6 milijuna eura većinu bi ipak “srce prekinulo”. Upravo se to dogodilo jednom muškarcu iz Norderstedta u Schleswig-Holsteinu, koji je bijes zbog računa pokazao u videu objavljenom na YouTubeu.
Prema 'informativnom pismu o mogućim potencijalima uštede' kojeg je dobio od gradskog poduzeća Stadtwerke Norderstedt, muškarac bi za daljinsko grijanje trebao platiti 1.647.620,33 eura za procijenjenu godišnju potrošnju od 9.840.000 kilovatsati.
Uz samo 'mali gubitak toplinske udobnosti' mogao bi uštedjeti oko 590.400 kilovatsati energije ili 98.000 eura, piše Fenix Magazin.
Jasno mu je kako to može biti samo greška. Ovaj vatrogasac već dva mjeseca ima kuću sa sedam soba i 150 četvornih metara u Norderstedtu kraj Hamburga. “Ne želim grijati cijelu ovdašnju četvrt”, kaže. No, pita se zašto se takva pisma uopće šalju. Neki ljudi bi ih shvatili zdravo za gotovo: “Da ovo dobije 90-godišnja baka, ona će se srušiti mrtva”, ogorčeno kaže muškarac.
"Zar nitko ne provjerava poštu koju šaljete?", pita se vatrogasac u svom videu koji traje duže od sedam minuta. Njegovu reakciju zbog računa pregledalo je više od 72.000 korisnika YouTubea.
Stadtwerke: Greška sustava uzrokovala je netočan račun za grijanje
Stadtwerke Norderstedt potvrdio je incident za online medije.
"Za pogrešan obračun kriva je greška u sustavu", rekao je glasnogovornik Oliver Weiß. Budući da se muškarac tek doselio u kuću, godišnja potrošnja prethodnog stanara korištena je kao osnova za procjenu potrošnje.
Mjerilo za grijanje za komunalna poduzeća se iskazuju u megavat satima, dok bi potrošač dobivao brojke u kilovatsatima. Došlo je do pogreške u pretvorbi u sustavu koja je povećala ukupni iznos za faktor 1000.
Video: Splićani proslavili Livajin gol
Cijena "napretka" u smislu toga da se iz svega, doslovno svega gdje god je moguće izbacuju ljudi pa onda dolazi do ovakvih nebuloza na koje bi normalan čovjek reagirao, računalo je bilo programirano kako je bilo i to je to. Jednako tako, više gotovo nigdje ne možete o bilo čemu ništa pitati živa čovjeka, gotovo svi žele funkcionirati preko maila ili chata na kojem se prvo pojavljuju botovi, tek kasnije ako ste uporni neki kao čovjek koji isto tako nema nikakvih ovlaštenja i ne može pomoći no dalje od njega je opet moguće samo mailom.