nema znatnih promjena

Njemačka: Subvencionirane karte nisu natjerale građane da se odreknu automobila

Foto: Frank Rumpenhorst/DPA
Lufthansa cancels flights due to warning strikes
Foto: Christoph Soeder/DPA
Heat in Germany - Berlin
Foto: Monika Skolimowska/DPA
Public transport in Berlin
08.08.2022.
u 15:59
"Mi nismo ni očekivali neku radikalnu promjenu ponašanja građana kada je u pitanju svakodnevni prijevoz", rekao je Klaus Bogenberger s Tehničkog sveučilišta u Münchenu.
Pogledaj originalni članak

Karta javnog prijevoza od 9 eura, koja je u Njemačkoj uvedena kako bi rasteretila promet i smanjila negativne učinke poskupljenja energenata, nije postigla svoj cilj, priopćeno je u ponedjeljak na temelju prvih procjena stručnjaka.

"Karta od 9 eura je dovela do pojačanog korištenja sredstava javnog prijevoza što je na nekim trasama dovelo do kolapsa, ali nije značajno rasteretila cestovni prijevoz", kaže Christian Boettger s Visoke škole za promet i tehniku u Berlinu (HTW).

Prema istim saznanjima, gotovo je nezamjetan broj onih koji su zbog subvencionirane mjesečne karte odrekli korištenja vlastitog automobila.

Istodobno je povećan broj vožnji sredstvima javnog prijevoza do kojih uopće ne bi došlo bez subvencionirane karte.

"Jedna četvrtina tih korištenja javnim prijevoznim sredstvima se uopće ne bi dogodila da ta putovanja nisu subvencionirana", kaže Boettger.

Do istog zaključka je došlo jedno ispitivanje koje je provedeno na širem gradskom području Münchena.

Ondje je ustanovljeno da 35 posto građana koristi javni prijevoz više nego prije, ali da se samo tri posto odriče automobila što također ukazuje na to da se povećani broj putovanja javnim prijevozom odnosi na putovanja koja se ne bi dogodila bez mjesečne karte od 9 eura.

"Mi nismo ni očekivali neku radikalnu promjenu ponašanja građana kada je u pitanju svakodnevni prijevoz", rekao je Klaus Bogenberger s Tehničkog sveučilišta u Münchenu.

Njemačka vlada je u lipnju u sklopu paketa mjera kojima bi se građane rasteretilo zbog povećane cijene energenata uvela kartu od 9 eura koja vrijedi i u svim sredstvima javnog prometa uključujući i lokalni željeznički prijevoz.

S obzirom na to da karta vrijedi u svim javnim prijevozima na području Njemačke, teoretski je moguće lokalnim vlakovima putovati uzduž cijele zemlje.

To je djelomice, a posebno vikendima, prouzročilo kolaps željezničkog prijevoza na trasama od većih gradova prema turističkim odredištima.

Njemačka vlada još razmatra mogućnost nekog oblika nastavka subvencioniranja karte javnog prijevoza.

Ministar financija Christian Lindner (Liberalno-demokratska stranka FDP) je međutim naglasio kako za daljnje subvencije u proračunu nema sredstava.

VIDEO: Za podizanje putovnice izrađene žurnim postupkom u zagrebačkoj Petrinjskoj čeka se i po dva sata

CIMERFRAJ SE RJEŠAVA RENTIJERA

Je li konačno odzvonilo rentijerima u turizmu? Privatni smještaj od Nove godine na udaru pet novih zakona

Turističko iznajmljivanje odavno je preraslo socijalnu kategoriju i pretvorilo se u rentijerstvo od kojeg se lijepo živjelo, a vlasti su prve korake počele poduzimati tek kad je to dovelo do pucanja infrastrukture u turističkim mjestima, pada kvalitete i smanjenja broja turista, upozoravaju i turistički stručnjaci dr. Sanja Čižmar i Branko Bogunović

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 5

XA
xaron
22:24 08.08.2022.

…za dalje subvencioniranje uproračunu nema sredstava…Zato ima sredstava za neke politički podobne namjene.

DU
Deleted user
15:46 21.08.2022.

A što bi se ljudi odrekli svoji automobila i vozili vlakovima kad oni kasne i dugo traje vožnja a nekad moraš i presjedati.Kad sjedneš u auto svoj začas si tamo gdje treba ako nema gužve na na autoputu.Tramvaji isto kasne i još u njima kao i u vlakovima moraš nosit masku.

M3
Miške 3
16:45 08.08.2022.

Nostalgičan sam kad vidim ovu sliku, mjesto moje mladosti i radosti.