Namet za putnike

Njemačka uvodi vinjete za sve ceste, najjeftinija 10 eura

Foto: Reuters/PIXSELL (Ilustracija)
Njemačka uvodi vinjete za sve ceste, najjeftinija 10 eura
07.07.2014.
u 19:16
Nijemcima će se naplata cestarina kompenzirati smanjenjem poreza na vozila
Pogledaj originalni članak

Putovanje automobilom u Njemačku ubuduće bi strance moglo stajati najmanje 10 eura više nego dosad. Toliko će, naime, stajati najjeftinija 10-dnevna vinjeta za vožnju. Posjetitelji mogu platiti i 100 eura i voziti se cijele godine ili 20 eura za dva mjeseca. Ako ste pomislili izići s autoceste i štedjeti vozeći ostalim cestama, ni to neće ići jer je njemački ministar prometa Alexander Dobrindt odlučio da će vinjete trebati za sve ceste u Njemačkoj!

– Vinjeta samo za autoceste dovela bi do preusmjeravanja prometa, a to ne želimo poticati – najavljuje ministar, inače član CSU-a, sestrinske stranke vladajućeg CDU-a, a još nije jasno hoće li ministrov prijedlog prihvatiti njemačka vlada i kancelarka Merkel. Vinjete bi se razlikovale po bojama koje će biti vezane uz klasu automobila, godinu proizvodnje i rezultat ekotesta.

– Neće biti moguće da se s vinjetom za smart netko vozi BMW-om – kaže ministar. Nijemci sami, pak, neće osjetiti uvođenje cestarina, iako će ih plaćati. Kako je to moguće? Bit će im smanjen porez na motorna vozila pa će iznos koji plaćaju biti isti kao i sada. Na prigovore da se uvođenjem cestarina krše pravila EU koja ne dopuštaju diskriminaciju inozemnih vozača, ministar kaže da je porez na vozila, kojim bi se domaćim vozačima dalo prednost, u nacionalnoj domeni.

U Njemačkoj od oko 170 milijuna vozila iz inozemstva koja godišnje koriste tamošnje ceste očekuju 2,5 milijardi eura prihoda. Uvede li vinjete, Njemačka će biti osma članica EU koja primjenjuje taj način naplate cestarine. Vinjete su potrebne za vožnju autocestama u Austriji, Bugarskoj, Rumunjskoj, Slovačkoj, Sloveniji, Češkoj i Mađarskoj. U Sloveniji, primjerice, tjedna vinjeta za osobno vozilo stoji 15 eura, a u Austriji 10-dnevna vinjeta osam eura. U svim ostalim zemljama naplaćuje se cestarina po prijeđenom kilometru. U Italiji i Francuskoj, primjerice, za 100 kilometara plati se oko pet eura, a u Hrvatskoj oko šest eura (na HAC-ovim autocestama).     

>>Uvođenje vinjeta koštalo bi milijardu kuna, a HAC bi još gubio 800 milijuna godišnje

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 34

Avatar ivek
ivek
21:44 07.07.2014.

u hrvatskoj od zagrebqa do metkovica za jedan smjer 30 eura.. njemacku mozes proc 1000 kilometara na dan za 10 eura

IS
istri
20:47 07.07.2014.

jeste li vi kada pitali nijemce koliko treba placati na nasim autocestama. drugo njemci budu placali kao i ostale zemlje a njihova stvar ako im se spusta neka davanja na drugim stvarima.njemci godinamasu placali po ostalim zrmljama od tunela vinjeta autocesta itd i nikad ich Niko nije pita dali se slazu , a mi drugi oduvjek besplatno se vozikali i im unistavali ceste. sada nam smeta sto postavljaju i oni neke naplate.E BAS SMO LJUDI

TA
tarzan
23:02 07.07.2014.

Pa i vrime je više bilo da uvedu namet za strance to je jedina zemlja sa tolikom mrežom autoceste nema mista u toj državi do kojeg ne možeš doći autocestom i sve besplatno i uz to na većini pravaca neograničena brzina a jadni švabo dok priđe granicu bilo u kojem smjeru da se vozi mora platit. e dosta je i toga bilo